در حاشیه نشست خبری سخنگوی دولت عنوان شد

از احتمال توقیف خانه مطبوعات گیلان تا جایگاه گیلان در حوزه رسانه

خورسندی با اشاره به مالیاتی که برای خانه مطبوعات گیلان در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۳۰ میلیون تومان برای خانه مطبوعات گیلان در نظر گرفته شده است در صورت عدم پرداخت تا هفته بعد خانه مطبوعات توقیف میشود.

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در حاشیه نشست خبری سخنگوی دولت با اصحاب رسانه گیلان، ضمن تقدیر از دکتر نوبخت، گفت: خوشحالیم آقای نوبخت اولین نشست استانی خود را در گیلان برگزار کرد.

وی با اشاره به پیشینه رسانه در استان گیلان، گفت: از چاپ روزنامه خیر الکلام در گیلان ۱۱۲ سال می‌گذرد.

فاضلی با بیان اینکه استان گیلان بیست و هشتمین استان از نظر مسافت است، اظهار کرد: اما در بعد رسانه هفتم هستیم و گیلان دارای ۱۶۲ نشریه، ۹۹ پایگاه خبری، ۱۲ نشریه الکترونیکی، ۸ روزنامه، ۴۸ هفته نامه، ۲۱ دو هفته نامه، ۳۶ ماهنامه و ۲ دو ماهنامه است.

وی با اشاره به اینکه برخی از اخبار در گیلان با سرعت پنج دقیقه‌ای منتشر می‌شود، گفت: اشتراک و یارانه مطبوعات جزو مشکلات رسانه‌های استان است.

فاضلی افزود: ارشاد در بخش رسانه به صورت متمرکز عمل می کند و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است بنابراین قوانین باید بازنگری شود.

جشنواره کشوری مطبوعات در منطقه آزاد انزلی

کریم خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: جشنواره کشوری مطبوعات به مدت سه روز در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود و ۵ بهمن روز اختتامیه این جشنواره است.

وی با اشاره به اساسنامه خانه مطبوعات گفت: اولین انتخابات الکترونیکی در گیلان انجام شد و بالغ به ۸۰ درصد از خبرنگاران شرکت کردند و هییت مدیره جدید انتخاب شد.

خورسندی با بیان اینکه دست ما خالی است و بدون منبع درآمد در حال فعالیت است، گفت: امیدواریم مشکلات خبرنگاران استان را به شکل بهتری را حل نماییم.

وی مشکلات بیمه بصورت همیشگی وجود دارد، اظهار کرد: رسانه‌های استان سرمایه در گردش را ندارند که بتوانند خبرنگاران خود را بیمه کنند و در وسع ما هم نیست.

خورسندی با اشاره به حذف یارانه مطبوعات گفت: حذف این یارانه خبر ناگواری برای ما بود و مشکلات زیادی برای ما ایجاد شد. پیشنهاد بنده این است که یارانه کاغذ که قبلا به ما می‌دادند را دوباره از نوع شروع کنند.

وی ادامه داد: در دولت هشت ساله احمدی نژاد یارانه کاغذ حذف شد و قرار بود به صورت نقدی به ما پرداخت کنند که متاسفانه کمترین یارانه به گیلان دادند.

خورسندی با اشاره به مالیاتی که برای خانه مطبوعات گیلان در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۳۰ میلیون تومان برای خانه مطبوعات گیلان مالیات در نظر گرفته شده است در صورت عدم پرداخت تا هفته بعد خانه مطبوعات توقیف می‌شود.

Share