معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۷۰ درصد جامعه ما در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد

نقی‌پور با بیان اینکه در گیلان ۳۰درصد افراد دچار چاقی هستند و ۴۰ درصد اضافه وزن دارند، گفت: ۷۰ درصد جامعه ما در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد و این امر باید جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدرضا نقی‌پور ظهر امروز در همایش سلامت بانوان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی رشت اظهار داشت: هر ساله هفته آخر مهرماه هفته ملی سلامت بانوان گرامی داشته می‌شود و شعار امسال “ورزش، نسخه رایگان سلامت زنان” انتخاب شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: فعالیت فیزیکی و ورزش تاثیرات زیادی روی ابعاد جسمی و روحی دارد و بسیاری از عوامل موثر در بیماری‌های جدی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، عضلانی، اسکلتی، سرطان‌ها و حتی بیماری‌های روانی را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم تحت کتترل دارد.

وی با اشاره به اینکه در هفته سلامت بانوان برنامه‌های متعددی در شبکه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی استان گیلان در تاکید بر ورزش برگزار می‌شود گفت: هدف از برنامه‌های ورزشی و پیاده روی‌های خانوادگی، افزایش سطح آگاهی مردم است تا منجر به انتخاب سبک زندگی سالم شود.

نقی‌پور با بیان اینکه فعالیت بدنی مناسب و تغذیه صحیح مکمل هم هستند و سبب می‌شوند تا شرایط زندگی افراد سالم‌تر شود اعلام کرد: مطالعات اخیر نشان داده که روند چاقی و اضافه وزن در کشور رو به افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: در استان گیلان ۳۰ درصد افراد دچار چاقی هستند و ۴۰ درصد اضافه وزن دارند و این یعنی ۷۰ درصد جامعه ما در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد و این امر باید جدی گرفته شود.

نقی‌پور با اشاره به اینکه باید اقدامات و تمهیدات اساسی برای انتخاب سبک زندگی سالم افراد جامعه انجام گیرد خاطرنشان کرد: هدف از گرامیداشت هفته سلامت بانوان این است که زنان نسبت به سلامت خود حساس‌تر شوند.

وی با بیان اینکه سیستم بهداشتی در طول سال با توجه به اجرای بسته‌های خدمتی به‌طور مستمر می‌کوشد پایش سلامت بانوان جامعه را انجام دهد گفت: تعاملات بین سازمان‌های مختلف استان و تمرکز روی افزایش تحرک فیزیکی و ورزش بانوان منجر به افزایش توجه به سلامت در جامعه و تغییر سبک زندگی به‌سمت سلامت می‌شود.

Share