مهدی فرشاد فقیه در جمع اعضای شورا

۲ هزار میلیارد تومان سرمایه می‌آورم | شهر رشت با سوجو چین خواهرخوانده شود

کاندیدای شهرداری رشت گفت: اگر شهردار شوم اولویت اولم پرداخت به موقع حقوق کارکنان است و اولویت بعدی پروژه های نیمه تمام است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستور جلسه امروز شورای شهر رشت اعلام برنامه کاندیدای شهرداری رشت بود.

مهدی فرشاد فقیه کاندیداهای شهرداری رشت در بوگرافی خود گفت: متولد رشت و سرچشمه هستم و پدر و مادرم هر دو رشتی هستند

وی افزود: دکترای مکاترونیک دارم و در زمان فریدونی شهردار اسبق رشا سرمایه گذارهایی در حوزه راه به رشت آوردم اما به علل مختلف نشد در اینجا سرمایه گذاری کنند.

فرشاد فقیه تصریح کرد: بار دیگر سرمایه گذاری از المان برای احیای رودخانه ها اوردم اما متاسفانه این پروژه هم به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه امروز شورای در شهر رشت شور جوانی و تجربه دارد تصریح کرد: این شورا میتواند به کمک شهردار بیاید و بنده هم این قول را خواهم داد که سرمایه گذار بیاورم.

کاندیداهای شهرداری رشت یادآور شد:در هر بخشی بخواهیم وارد شویم باید سرمایه گذار داشته باشیم. بنده قایل به این هستم که شورای شهر تصمیم میگیرد و شهردار به اجرا می رساند.

وی افزود: این اعتقاد را ندارم که همزمان در یک مدت کوتاه چندین پروژه انجام شود و باید یک و دو پروژه کوتاه مدت تعریف کرد.

فرشاد فقیه نگاه خود را اقتصادی و مالی عنوان کرد: باید از ظرفیت اخذ وام از بانک شهر نیز استفاده کرد.

کاندیداهای شهرداری رشت با بیان اینکه باید از ظرفیت سرمایه گذار های استانی استفاده شود یادآور شد: باید از شرکتهای بزرگ ساخت و ساز استفاده کنیم.

وی با اشاره به عضویت رمضانپور و شکریه در شورای شهر رشت اظهار کرد: این دو عضو چهره ملی هستند و باید از ظرفیت شما استفاده کرد.

شهر رشت با سوجو چین خواهرخوانده شود

فرشاد فقیه با اشاره به حضور سرمایه گذارانی از کشور چین گفت: نماینده شرکت چینی هفته آینده در ایران است و من قول میدهم این شرکت را به رشت بیاورم. شرکت دیگری در حوزه ریل و همچنین آب و فاضلاب است که میتوانم برای سرمایه گذاری به رشت بیاورم.

وی تصریح کرد: در مورد گردشگری  برندی را به عنوان شهر خلاق خوراک داریم اما از این امتیاز چقدر استفاده کردیم؟ خوراک ظرفیتی است که مغفول مانده است.

وی بر ضرورت ایجاد شهر الکترونیک تاکید کرد و افزود: باید کاری بکنیم که مردم را مجاب کنیم که از الکترونیک استفاده کنند. میتوانیم کارت شهروندی ابجاد کنیم که با ان بیلط استادیوم، اتوبوس، عوارض و مالیات را پرداخت کنند.

فرشاد فقیه بر ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی رشت تاکید کرد و افزود: اتوبوس خوب باعث میشود فرهنگ استفاده از وسایل عمومی در مردم ایجاد شود.

کاندیداهای شهرداری رشت با اشاره به ترافیک موجود اظهار کرد: باید طرح زوج و فرد را در برخی از متاطق شهر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت رشت در بخش فرهنگی و اجتماعی گفت: برندهایی مثل داروخانه کارون، مدرسه فروغ پرورشگاه مژدهی را داریم اما استفاده نکردیم.

فرشاد فقیه در ادامه پیشنهاد خواهرخواندگی رشت با شهر سوجو چین را مطرح کرد و افزود: این شهر معروف به ونیز چین است. اگر با این شهر خواهر خوانده شویم کمک زبادی به رشت میکند.

۲ هزار میلیارد تومان سرمایه می آورم

فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت پرسید: با شهردار شدن شما و شهری با سبقه تاریخی پیشنهادهایی که دادید و سرمایه گذاری هایی که گفتید اتفاق خواهد افتاد؟ برنامه چهارساله شما برای شهرداری چیست و چه اولویت هایی دارید؟

رمضانپور دیگر عضو شورا پرسید: اکر به هر دلیل شما شهردار نشدید ایا این پتاسیل در شما وجود دارد که سرمایه گذار وارد کنید؟ هزینه های جاری موجود و داخلی شهر را تامین کنیم رقمی بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم چه برنامه ای برای جذب دارید ؟

فرشاد فقیه گفت: اینکه امروز شل صحبت کردم دلیلش یک کانال تلگرامی نیست. در مدیریتها کم بینی ها وجود دارد. بنده میگویم پشتوانه بنده شورا است و اگر شهردار بشوم در حوزه تخصصی که دارم کت می‌کنم و کار انجام می‌دهم.

وی افزود: باید با استانداری و سازمان برنامه بودجه تعامل استانی داشته باشیم.

فرشاد فقیه با بیان اینکه همدلی شورا و شهرداری سبب پیشرفت است متذکر شد: بنده در آنچه گفتم ثابت قدم هستم. البته تصحیح میکنم استوار هستم

وی افزود: پیاده راه فرهنگی و سرای محلات از کارهای خوبی بود که انجام شد. بنده سال اول ۵۰۰میلیارد تومان و در پایان ۴ سال ۲۰۰۰میلیارد تومان سرمایه وارد رشت میکنم. باید به سمت اوراق مشارکت برویم و از راههای قانونی از مردم پول جمع کنیم.

کاندیدای شهرداری رشت گفت: اگر شهردار شوم اولویت اولم پرداخت به موقع حقوق کارکنان است و اولویت بعدی پروژه های نیمه تمام است.

وی بر ضرورت استفاده از کمک های ملی نیز تاکید کرد و گفت: از ظرفیت بزرگی نظیر دکتر نوبخت باید استفاده کرد و بنده به عنوان یک رشتی هر کمکی باشد انجام میدهم.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share