استاندار گیلان مطرح کرد

هیچ فرصتی را برای خدمت از دست ندادیم | تعریف بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه

نجفی به افتتاح هزار و ۱۷۴ پروژه با هزار ۲۲۶ میلیارد تومان در هفته‌ی دولت اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم پروژه ها در بخش‌های کشاورزی، عمرانی شهری و روستایی، آب، برق و گاز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در نشست صمیمی مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : در فاصله استقرار دولت دوازدهم ، هیچ فرصتی برای خدمت را از دست ندادیم ، بدنبال ایجاد فرصت های بیشتر برای اشتغال جوانان هستیم.

 دکتر محمدعلی نجفی در این نشست افزود: پس از انتخابات با سفرهای متعدد مقامات عالی رتبه‌ی کشوری به استان گیلان اجازه نداده‌ایم هیچگونه کندی در انجام خدمت‌ رسانی به مردم تا زمان تعیین وزراء و آغاز بکار دولت ایجاد شود.

استاندار گیلان گفت: در فاصله استقرار دولت دوازدهم ، هیچ فرصتی برای خدمت را از دست ندادیم و بدنبال ایجاد فرصت های بیشتر برای اشتغال جوانان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال فعال‌تر از سال‌های گذشته نسبت به برگزاری جلسات و پیگیری اقدامات و مصوبات دولت اهتمام ویژه داشتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین مدیران عامل بانک های کشور در ماه‌ گذشته اشاره و اظهار داشت: این نشست باعث شد ارتباط و تعامل بین دستگاه های اجرایی و بانک‌ها افزایش پیدا کند و از فرصت حضور مدیران بانکی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای استان گیلان تعریف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در میان این پروژه ها ۲ پروژه‌ی بزرگ تعریف شده است گفت: یکی از این پروژه‌ها پالایشگاه پلاسمای خون با ۲۲۰ میلیون یورو و ۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : پروژه‌ی بزرگ دیگری که تعریف شده است تولید ورق آلمینیومی و مفتول‌های مسی است که با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون یورویی و صد میلیارد تومانی انجام می‌شود که کلنگ احداث آن امروز توسط دکتر نوبخت به زمین زده شد.

دکترنجفی اظهار داشت : بحمدا… با تلاش‌هایی که انجام گرفته گیلان در حال حاضر در بالاترین سطح خرید مس در بورس قرار دارد.

وی افزود: شرکت تالک ایرانیان نیز که این نشست در آن در حال برگزاری است توانست با اقدامات موثری که مدیر جوانش در تولیدات خود داشته به عنوان، فعال‌ترین و دانش بنیان ترین کارآفرین نمونه توسط رئیس جمهور قدردانی شد.

نماینده عالی دولت در گیلان به افتتاح بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه تاکنون در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها در سفر فروردین ماه رئیس جمهور به گیلان انجام گرفته که ۶۸ درصد آن توسط بخش خصوصی بوده است.

نجفی به افتتاح هزار و ۱۷۴ پروژه با هزار ۲۲۶ میلیارد تومان در هفته‌ی دولت اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم پروژه ها در بخش‌های کشاورزی، عمرانی شهری و روستایی، آب، برق و گاز است که بخشی از آن توسط دکتر نوبخت و بخش دیگر در روزهای آتی افتتاح می‌شود.

وی گفت: با تلاش هایی که در شش ماهه نخست سال جاری انجام گرفته شاهد شکوفایی رشد و توسعه‌ی استان در بخش های دانش بنیان و فناوری‌های روز هستیم.

استاندار گیلان به رفع مشکل زمین ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری با دستور دکتر نوبخت اشاره و خاطر نشان کرد: در این زمین مجتمع شرکتهای فناور و دانش بنیان ساخته می شود و از هر ظرفیتی برای توسعه‌ی اشتغال استان و رفع مشکل جوانان بهره می‌گیریم.

وی با بیان اینکه با رفع موانع ارتباط با بانک‌های کشور بسیاری از مشکلات نیز مرتفع می‌شود گفت: افزایش اختیارات مدیران استانی بانکها که مورد نظر دولت و رئیس جمهور است می‌تواند در پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت در استان‌ها بسیار موثر باشد.

دکتر نجفی با اشاره به تأکیدات و دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ی تولید و اشتغال اشاره و خاطر نشان کرد: انشاء ا… در هفته‌ای که به نام تدبیر و امید برای تولید واشتغال نام گذاری شده گام‌های مثبتی در جهت شکوفایی استان گیلان برداشته شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان همچنین از خط تولید شرکت تالک ایرانیان نیز بازدید کردند.

شرکت تالک ایرانیان تولید کننده قوطیهای آلومینیومی فوق سبک پنج لایه به همراه درب آسان باز شو به ظرفیت سالانه ۱۵ هزار تن مستقر در شهرک صنعتی سپیدرود رشت مجهز به یک صنعت دانش‌بنیان است که بومی شد و با تولید خود می‌تواند ۵۰ درصد قوطی‌های مورد نیاز کشور را تأمین کند.

این شرکت که سال ۹۳ به بهره برداری رسید سه سال پی‌در‌پی در مسابقات کن تک آسیا (۲۰۱۶ – ۲۰۱۴) به‌عنوان بهترین قوطی ساز قاره از نظر کیفیت و استفاده از مواد اولیه مرغوب، استانداردهای تولید چاپ و درب قوطی انتخاب شده است.

در آیین بیست و یکمین مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که تیرماه ۹۶ با حضور معاون اول رئیس جمهوری ، وزیر صنعت، معدن و تجارت ،استاندار گیلان و جمعی از فعالان صنعت کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد از شرکت تالک ایرانیان به عنوان یکی از ۱۰ واحد صنعتی برتر کشور قدردانی شد.

Share