در دومین جلسه کمیسیون بودجه شورای شهر رشت؛

لایحه کمک مجدد به تیم های سپیدرود و داماش مسکوت ماند

در دومین جلسه کمیسیون بودجه؛ میزان کمک مالی به تیم های سپیدرود و داماش گزارش شد و لایحه کمک مجدد مسکوت ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فرهام زاهد در دومین جلسه کمیسیون بودجه؛ در مورد برتری یک تیم در لیگ برتر گفت: در پرداخت هزینه‌های جاری هر تیم مشترک هزینه می کنند تفاوت نحوه کمک شهرداری بخاطر در لیگ برتر بودن است.

وی‌ افزود: با احترام به فعالیت تمام باشگاه‌های ورزشی دیگر تاثیر فوتبال در جامعه و آثار اجتماعی و فرهنگی فوتبال را نمی توان انکار کرد.

فرهام زاهد گفت: تاکنون شهرداری در قالب کمک های لجستیک در طول سال به این تیم ها کمک داشته است.

ریس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر، خواستار توضیح مدیریت امور مالی و اقتصادی شهرداری در مورد حمایت های شهرداری از باشگاه سپید رود و داماش از گذشته تاکنون شد.

مجتبی ماه پسند، به مصوبات قبلی شورای شهر در مورد کمک های مالی به تیم های سپید رود و داماش گفت: برای داماش در سال ۹۴ و ۹۵ در مجموع ۹۴۱ میلیون تومان مصوبه کمک مالی داشتیم که از این میزان مصوب، ۷۷۱ میلیون تومان به داماش کمک نقدی و لجستیک(هزینه های سفر و اسکان اعضای تیم) صورت گرفته است.

وی افزود: از این رقم مصوب شده هم ۱۶۹ میلیون تومان  مانده داریم و می توانیم هزینه را در سال ۹۶ انجام دهیم. ضمن اینکه برای کمک به تیم داماش در سال جاری تاکنون هیچ کمکی تاکنون نشده است.

مدیر مالی و اقتصادی شهرداری همچنین در مورد کمک های مالی به تیم سپیدرود هم گفت: در سال ۹۴، مبلغ ۱ میلیارد ریال به سپدرود کمک شده است. همچنین در سال ۹۵ ،  یک میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال  هزینه شده است. و در سال جاری نیز، مبلغ یک میلیارد برای کمک به سپیدرود مصوب شده است که تا کنون ۴۷۰ هزینه شده است و بخاطر فقدان نقدینگی باقی هنوز پرداخت نشده است.

احمد رمضانپور نیز در توضیح کدهای مصوب بودجه گفت: طبق کدهای مصوب بودجه، این کمک منوط به تحقق کدهای درآمدی است و وقتی بودجه شهرداری ۶۰ درصد محقق شده است، طبق قانون باید ۶۰ درصد کمک به تیم صورت گیرد.

عضو شورا ضمن تاکید بر حمایت‌های مادی و معنوی به تیم های داماش و سپید رود و همه تیم‌های ورزشی گفت: از مبلغ ۳ میلیارد تومان، ۱ میلیارد تاکنون کمک شده است. اگر شهرداری دوباره لایحه ای به شورا بفرستد و درخواست جابجایی کد بودجه بدهد و مبلغ را به ۵ میلیارد افزایش دهد، این کمک امکان پذیر است اما عملا با این وضع درآمدی شهرداری امکان پذیر نیست.

وی به وضعیت مطلوب برخی ورزشهای قهرمانی از جمله جودو و کشتی که در سالهای اخیر افول پیدا کرده است، پیشنهاد داد؛ رئیس کمیسیون بودجه شورا و رئیس شورا با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری حمایت همه تیم های ورزشی را در دستور کار قرار دهند تا بودجه مصوب شده  برای حمایت از تیم‌های ورزشی عادلانه برای همه تیم ها تخصیص یابد .

حجت جذب گفت: با توجه به بدهی های کلان شهرداری و مشکل بیمه درمان کارکنان و تاخیر در پرداخت حقوق ها بهتر است منطقی در مورد این کمک ها برخورد کنیم.

 وی ادامه پیشنهاد داد: این هزینه در دو قسمت صورت گیرد، بخشی اکنون و بخشی را منوط به وضعیت درآمدی شهرداری در ماه های آتی صورت گیرد.

عضو شورا به کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به تیم فوتسال اشاره کرد و گفت: شورای شهر به دیگر تیم‌ها از جمله به هیات شطرنج ۴۵ میلیون کمک شده است و بنده هم معتقدم در بحث حمایت از تیمهای ورزشی هرچقدر شهرداری می تواند باید به همه گروه های ورزشی کمک کند ولی باید وضعیت درآمدی شهرداری را هم لحاظ کرد.

با وجود نظرات متفاوت اعضای شورا، با پیشنهاد اعضای شورا، مقرر شد موضوع جابجایی کدی که برای استفاده از تسهیلات بانکی برای کمک به تیم داماش و سپیدرود مصوب شده بود، به برسی بیشتر موکول شد و همچنین با توجه به عدم کمک به تیم های ورزشی بانوان مقرر شد شیوه نامه ای برای کمک های عادلانه به تیم های ورزشی صورت گیرد. این لایحه برای بررسی بیشتر مسکوت ماند.

Share