سند مجوز تخریب خانه ابتهاج

افشاگری مدیر منطقه ۲ شهرداری رشت علیه میراث فرهنگی گیلان

مرتضی عاطفی، در صفحه شخصی اینستاگرام خود سند مجوز تخریب خانه ابتهاج را که توسط میراث فرهنگی صادر شده است، را منتشر کرد تا علاوه بر افشاگری علیه مدیریت میراث فرهنگی گیلان ادعای خود را نیز ثابت کرده باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی عاطفی مدیر منطقه ۲ شهرداری رشت بارها نشان داده که علاقه زیادی به فرهنگ دارد و چندین سال حضور او در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز مطمئنا بر شدت این علاقه افزوده است.

برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی، ساخت تندیس و المان بزرگان و پاسداشت مفاخر گیلانی از جمله اقداماتی بوده که عاطفی طی حضورش در منطقه ۲ شهرداری رشت انجام داده است.

اما حواشی مربوط به سرای میخچی و خروچ آن از فهرست آثار ملی، مالکیت خانه پدری ابتهاج و آخرین مورد نیز تخریب خانه شبان سبب شده که طی این مدت اخیر بارها شاهد تنش میان شهرداری و میراث فرهنگی گیلان باشیم.

جمعه سوم شهریور ماه خانه ۱۵۰ ساله شبان رشت تخریب شد تا بار دیگر میراث فرهنگی گیلان در تیررس رسانه ها و دوستداران میراث قرار بگیرد. اما یکی از مسئولان میراث توپ را به زمین شهرداری منطقه ۲ انداخت تا بار دیگر شاهد جوابیه تند این منطقه علیه میراث فرهنگی گیلان باشیم(اینجا را بخوانید) در همان بیانیه شهرداری منطقه ۲ رشت مدعی شده بود که بلاتکلیفی و تعلل سازمان میراث فرهنگی سبب اقدام خودسرانه مالک در تخریب خانه شبان شده است و میراث فرهنگی حتی برای خانه تاریخی استاد ابتهاج نیز مجوز تخریب داده بود!

حالا مرتضی عاطفی مدیر منطقه ۲ شهرداری رشت که در فضای حضور نسبتا فعالی دارد، در صفحه شخصی اینستاگرام خود سند مجوز تخریب خانه ابتهاج را که توسط میراث فرهنگی صادر شده است، را منتشر کرد تا علاوه بر افشاگری علیه مدیریت میراث فرهنگی گیلان ادعای خود را نیز ثابت کرده باشد.

عاظفی نوشته است:

«سلام اصلا دوست نداشتم این مجوز رو منتشر کنم اما وقتی به راحتی به ارگان دیگری تهمت میزنیم و از خودمون سلب مسئولیت میکنیم باید انتظار کشف حقیقت رو هم داشته باشیم. مجوز تخریب خانه استاد هوشنگ ابتهاج. قضاوت با شما…»

Share