مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان خبرداد

احداث ۲۰ سد لاستیکی و ۱۰ سد کوتاه در قالب برنامه ششم توسعه در گیلان

لطفی از احداث ۲۰ سد لاستیکی و ۱۰ سد کوتاه در قالب برنامه ششم توسعه در گیلان خبر داد و با اشاره به ظرفیت شمال کشور برای احداث سدهای لاستیکی، آن را یک فرصت برای منطقه برشمرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاظم لطفی در حاشیه مراسم کلنگ زنی سد لاستیکی تالش گفت: گیلان با داشتن ۳حوزه آبی غرب، شرق و جنوب کمترین میزان بهره را از وجود سدها برده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان با بیان برنامه سازمان متبوع خود از احداث سدهای کوتاه و انحرافی در حوزه های آبریز شرق و غرب گیلان خبر داد و با اشاره به آغاز بهره برداری ۲ دهنه سد تاریک و بیجار افزود: سدهای دیورش، پلرود، تالش و شفارود نیز در دست اجرا هستند.

لطفی از احداث ۲۰ سد لاستیکی و ۱۰ سد کوتاه در قالب برنامه ششم توسعه در گیلان خبر داد و با اشاره به ظرفیت شمال کشور برای احداث سدهای لاستیکی، آن را یک فرصت برای منطقه برشمرد و گفت: هم اکنون ۱۰ سد دیگر نیز در دست مطالعه قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان از امکان ساخت ۴ دهنه سد بر روی رودخانه کرگانرود خبر داد و تصریح کرد: سد لاستیکی روستای قروق نیز از جمله طرحهایی است که در آینده اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: رودخانه های خرم رود و ناورود دیگر مناطق تالش هستند که استعداد ساخت سازه های آبی در آنها وجود دارد.

لطفی طرح آبرسانی به تالش از طریق حفر چاه فلمن، خطوط انتقال و مخزن را دیگر پروژه ای بیان کرد که با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تکمیل خواهد شد.

وی ارزش پروژه های این شرکت در تالش را ۲۵ میلیارد تومان اعلام نمود و در مورد احداث این سد خاطر نشان کرد: این پروژه به دلیل سیلابی بودن رودخانه و قابلیت انعطاف پذیری این نوع سدها بر روی کرگانرود به عنوان دومین رودخانه خروشان گیلان در مدت ۱۸ ماه ساخته میشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۱۲ میلیارد تومان ذکر کرد که با قدرت ذخیره سازی ۲۰۰ هزار متر مکعب و قدرت تنظیمی ۲۶ میلیون متر مکعب سالانه، آب ۱۸ هزار و ۴۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تامین خواهد کرد.

لطفی همچنین ارزش ۴طرح دیگر شرکت آب منطقه ای که همزمان با کلنگ زنی در تالش به بهره برداری میرسد را یک میلیارد تومان ذکر کرد.

Share