در همایش اختتامیه چهارمین دوره طرح لشکر فرشتگان مطرح شد:

منافقین سر انقلابی‌ها را به یکدیگر هدیه می‎دادند | دختران باید حجاب خود را حفظ کنند

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور در همایش اختتامیه چهارمین دوره طرح لشکر فرشتگان استان گیلان در رشت گفت: لشکر فرشتگان فرصتی را فراهم آورد تا دقایقی را پیرامون زندگانی بانوان مجاهد و مبارز بیندیشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد علامتی ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک کرامت، افزود: خدا را شاکریم که میهمان خوان با کرامت رضوی هستیم و در بهار رافت و مهربانی، فرصتی پیش آمد تا میزبان بانوان مجاهد و مبارز انقلاب در دیارمیرزا کوچک خان و در استانی که عطر شهادت وجود دارد، باشیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، طرح لشکر فرشتگان را وصف ایثار، استقامت، مبارزه، جهاد و تربیت زنان و مادران و دخترانی دانست که در رکاب ولی خدا و در عصر و زمان ما برای دفاع از همه ی خوبی ها به صف شده و بر تارک حماسه و جهاد این ملت بزرگ درخشیده اند.

وی با برشمردن الگوهای زندگانی بانوان مجاهد و مبارز در طول تاریخ، تصریح کرد: این خط نورانی از لشکر فرشتگان از گذشته تا زمان ما امتداد یافته و تا زمان ظهور امام عصر(عج) هر جا که سخن از استقامت است، حضور لشکری از بانوان جبهه حق علیه باطل مشهود است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه افزود: با الگویی چون حضرت معصومه (س) است که بانوان و دخترانی را می بینیم که ماهها و سال ها بر اسارت و تنهایی و غربت همسران و فرزندان و پدرانشان، صبر کردند و دم برنیاوردند و همراه با آنان ترانه ی حرّیت و آزادگی را بر بلندای افلاک سرودند.

وی الگوی بانوانی که فرزندان خود را به مسلخ عشق فرستادند را ام البنین(ع) قلمداد کرد که گفت: خودم و همه فرزندانم فدای امام حسین(ع).

علامتی، مادران و همسران شهدای مدافع حرم را به مادر و همسر وهب تشبیه کرد که سرود صبر و ایثار را می سرایند و دنبال امیال مادی دنیوی نبوده و از عشق و محبت عزیزانشان می گویند.

وی با اشاره به شهادت بانوان مجاهد در زندان ها، راهپیمایی ها، بمباران و در طول مدت پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، گفت: اینان پا به پای رزمندگان ایستادند و لحظه ای از ارزش هایشان کوتاه نیامدند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، طرح لشکر فرشتگان را نماد یک حکایت دانست و افزود: لشکر فرشتگان قصه صدها لشکر بانوان مجاهد و مبارز انقلاب است. نماد یک رسالت و یک دغدغه مقدس انقلابی است. بهانه ای است برای اینکه تبارشان را بهتر بشناسند و در مسیر تحقق آرمان های انقلاب و شهدا و امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب گام بردارند.

انقلاب ایران کشتی نجات مردم بود | شکنجه گران در زمان پهلوی به زنان و کودکان نیز رحم نمی کردند

به گزارش دیارمیرزا رضوانه میرزا دباغ دختر مجاهد نستوه مرضیه حدیدچی دباغ در همایش اختتامیه چهارمین دوره طرح لشکر فرشتگان در رشت با بیان اینکه انسان تحت تأثیر تربیت خانوادگی به ویژه مادر است، گفت: مادران در کشور ما با تربیت درست خود توانستند شهدای عزیز را به جامعه تقدیم کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با اتکا بر خود و رهبری امام خمینی (ره) توانست رژیم ظالم پهلوی را شکست دهد، اظهار داشت: انقلاب ایران برای مردم ایران به مانند کشتی نجاتی بود که سبب شد ایران از دریای ظلم پهلوی عبور کند.

دباغ اقدام امام خمینی (ره) را الگویی برای تمام جهانیان دانست و گفت: شکنجه گران در زمان پهلوی به زنان و کودکان نیز رحم نمی کردند و به آنها مدرک شکنجه گری می دادند.

دختر مجاهد نستوه مرضیه حدیدچی دباغ با تأکید بر اینکه گروهک های کومله و منافقین جنایت های زیادی در انقلاب انجام دادند، افزود: کسانی که در این گروهک ها بودند در جشن های عروسی سر افراد انقلابی را به یکدیگر هدیه می دادند.

وی با اشاره به نقش پدر و مادر خود در تربیت فرزندان گفت: مادر بنده در کودکی سعی میکرد تا ما خداشناسی را آموزش ببینم و خانه ما یک پایگاه فرهنگی بود.

دباغ با اشاره به اینکه افراد در جناح های سیاسی مختلف نباید اجازه دهند دشمن توطئه های خود را عملی کند، گفت: رژیم اشغالگر قدس و آمریکا بدترین اقدامات را علیه ایران انجام می دهند.

وی بازدید از موزه عبرت را برای آشنایی با ظلم هایی که دشمنان در زمان انقلاب کردند را مفید دانست و گفت: در زمان طاغوت به زور از زنان کشف حجاب می کردند و امروز نیز دشمنان به دنبال تغییر فرهنگ کشور ما هستند.

دختر مجاهد نستوه مرضیه حدیدچی دباغ  با اشاره به شکنجه های ساواک گفت: شکنجه گران به زور از زنان کشف حجاب می کردند.

وی افزود: دختران کشور باید حجاب خود را حفظ کنند و نگذارند فرهنگ بیگانه وارد کشور شود.

Share