مجازات سنگین متهمی که به پنج پسر و یک زن تجاوز کرد

سه جوان که قصد کمک به زنی جوان را داشتند، پس از آنکه او را از چنگال متجاوزان رها کردند، خود تصمیم به تعرض گرفتند. این زن جوان اواخر فروردین‌ماه سال گذشته با حالتی پریشان به کلانتری ١٧۶ حسن‌آباد رفت و از آزارش از سوی چند جوان در بیابان‌های اطراف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دادگاه، متهمانی را که در دو پرونده جداگانه پس از آدم‌ربایی، اقدام به آزار و اذیت شهروندان کرده‌ بودند، به ده‌ها سال حبس و شلاق محکوم کرد.

 شرق نوشت: در پرونده اول سه جوان که قصد کمک به زنی جوان را داشتند، پس از آنکه او را از چنگال متجاوزان رها کردند، خود تصمیم به تعرض گرفتند. این زن جوان اواخر فروردین‌ماه سال گذشته با حالتی پریشان به کلانتری ١٧۶ حسن‌آباد رفت و از آزارش از سوی چند جوان در بیابان‌های اطراف خبر داد. با طرح این شکایت با موضوع تهدید و آزار و اذیت، پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد و  زن جوان در آنجا گفت: من در زمینه تهیه وسایل تزئینی فعالیت می‌کنم و برای این کار نیاز به سنگ داشتم- عصر روز حادثه برای تهیه مقداری سنگ شنی که می‌خواستم در کارهایم استفاده کنم به زمین‌های کشاورزی اطراف اتوبان تهران – قم رفته بودم. در آنجا دو جوان که سوار یک موتورسیکلت بودند وقتی من را دیدند قصد ایجاد مزاحمت داشتند که با آنها درگیر شدم.

هنوز مدت زیادی نگذشته بود که ناگهان سرنشینان دو دستگاه خودرو نیسان که سه نفر بودند از دور متوجه درگیری ما شدند و خود را به آنجا رساندند و به حمایت از من با استفاده از چاقو، دو موتورسوار را فراری دادند. پس از فرار موتورسواران، راننده یکی از نیسان‌ها به من گفت منطقه امن نیست و پیشنهاد داد من را به شهر برسانند. من هم با تصور اینکه آنها در حمایت از من با آن دو مزاحم درگیر شده‌اند، به آنها اعتماد کردم و سوار یکی از خودروهای نیسان شدم، اما در میان راه ناگهان تغییر مسیر دادند و به بیابان‌های اطراف حسن‌آباد رفتند. آن‌موقع بود که متوجه نیت واقعی آنها شدم، اما دیگر هیچ کاری از دستم برنمی‌آمد. به گفته زن جوان، در بیابان، فرد چهارمی هم به آن سه نفر اضافه شده بود و چهار نفری نقشه شوم خود را عملی کرده و بعد هم او را در تاریکی شب در بیابان رها کرده بودند. با توجه به حساسیت پرونده، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مسئول رسیدگی به پرونده شد و در نهایت با مشخصاتی که شاکی از متهمان داده بود، یکی از آنها به نام فرهاد شناسایی و دستگیر شد.

در ادامه، فرهاد پس از مواجهه حضوری با شاکی پرونده لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به آزار و اذیت شاکی، سه نفر همدستش را که از بستگانش بودند به نام‌های سعید، سیامک و رحیم معرفی کرد. سعید با تأیید اظهارات شاکی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «راننده خودرو نیسان هستم. در کیلومتر ۶۵ اتوبان تهران – قم متوجه شدم که چند جوان با یک خانم جوان درگیر شده‌اند. وقتی این خانم مرا دید، از من درخواست کمک کرد و من نیز با آن جوان‌ها درگیر شدم. در حین درگیری، سیامک و رحیم نیز با مشاهده صحنه درگیری به کمک من آمدند و نهایتا آنها را فراری دادیم، اما در ادامه تصمیم گرفتیم خودمان نقشه شومی را اجرا کنیم.

 در نهایت هر سه متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شدند و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده متهمان برای محاکمه به دادگاه کیفری استان، شعبه هفتم فرستاده شد و قضات دادگاه کیفری استان پس از برگزاری جلسه محاکمه، در مورد اتهام رابطه نامشروع هر چهار متهم را گناهکار تشخیص دادند و دو نفر از آنها را به صد ضربه شلاق، یکی دیگر از متهمان را به ٩٩ ضربه شلاق و متهم ردیف چهارم را به ٢٠ ضربه شلاق محکوم کردند. همچنین متهمان ردیف اول و دوم هر کدام به دو سال تبعید و دو سال ممنوعیت رانندگی وسایل نقلیه عمومی و خودرو‌های امدادرسان محکوم شدند. روز گذشته متهمان پای میز محاکمه رفتند و این‌بار به اتهام آدم‌ربایی به قضات پاسخ دادند. در نهایت هیئت قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

در دومین پرونده، حکم متهمی که پنج پسر و یک زن را مورد آزار و اذیت قرار داده ‌بود، از سوی دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت. متهم ٢٨ ساله که در شعبه دوم مورد محاکمه قرار گرفته بود، هرچند از سوی شاکیان مورد شناسایی قرار گرفت، اما فقط دو مورد تعرض را قبول کرد و مدعی شد تجاوز به معنایی که در قانون آمده‌ است را مرتکب نشده ‌است. متهم درباره اینکه چرا پول‌های متهمان را سرقت می‌کرد هم گفت: من این پول‌ها را سرقت می‌کردم که بتوانم هزینه مواد مخدری که استفاده می‌کردم را تأمین کنم.

متهم بعد از پایان دفاعیات خود به ۶٠ سال حبس به‌خاطر آدم‌ربایی، ٧٢ سال حبس به‌خاطر سرقت و دوسال‌ونیم حبس به‌خاطر استفاده از اسپری فلفل و ۵٩۴ ضربه شلاق به‌خاطر سرقت مقرون به آزار و ٢٠٠ ضربه شلاق به‌خاطر آزار و اذیت دو کودک محکوم شد. این حکم در دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

Share