سیذاحمد خاتمی مطرح کرد

سال ۸۸ گفته بودند من را با سنگ یا گلوله به قتل برسانند | فتنه ۸۸ جزو پروژه براندازی نظام بود

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در عرصه خارجی می‌خواهد فرش را از زیر پای ایران بکشد، گفت: آمریکایی‌ها به تغییر از درون در ایران دل‌بسته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در دیدار با مسئولان و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در اهر با اشاره به اینکه دشمن در شرایط کنونی در پی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: دشمن در عرصه خارجی و داخلی موضوعاتی همچون پروژه براندازی را دنبال می‌کند و همین پروژه براندازی در عرصه خارجی به یک‌شکل و در عرصه داخلی به شکلی دیگر است.

وی افزود: دشمن در عرصه خارجی می‌خواهد فرش را از زیر پای ایران بکشد و هر جایی که ایران و اندیشه انقلاب حضور دارد قصد دارند به شیوه نرم و اگر نشد به شیوه سخت زیر پای ایران را خالی کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کشور بحرین تاکنون که نزدیک به ۵۰ سالی می‌شود که فرهنگ امام راحل زنده است، بنده که به کشور بحرین دعوت‌شده بودم در آنجا گفتند دو نوع باید سخنرانی اخلاقی و سیاسی کنم و آن زمان در تمامی حسینیه‌ها عکس امام خامنه‌ای بود و در بازار پارچه نوشته الامام بود در حالی که ما در تهران و قم این‌گونه حرکت‌هایی را ندیده بودم این حرکت بحرینی‌ها بدان معنی است که فرهنگ انقلاب در آن کشور حاضر است.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه در لبنان فرهنگ ایران اسلامی و انقلاب حاکم است، گفت: به دلیل اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی در لبنان حاکم است دشمنان آمدند و حزب‌الله لبنان را تحریم کردند و بستن حساب حزب‌الله لبنان یعنی همان تحریم ایران است در حالی که دشمن سعی دارد هر جایی که پا می‌گذارد فرهنگ انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد در سوریه هم همین‌طور است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اگر کسی بگوید دشمن از پروژه براندازی عبور کرده این تفکر ساده‌انگاری است، دشمنان به‌شدت به دنبال براندازی نظام به هر شکلی هستند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در طول این سی و هشت سال تمامی راه‌ها را رفته‌اند که یکی از آن جنگ تحمیلی است و از طرفی دیگر برای براندازی نظام جمهوری اسلامی شش کودتا تدارک دیدند ولی نشد و برخی از کودتاها یک ربع مانده به استارت کار خنثی و کودتاچی‌ها دستگیر شدند.

وی در ادامه بیان داشت: صدام زمان جنگ تحمیلی در وسط مصاحبه خود گفت مصاحبه دیگر سه روز بعد در تهران خواهد بود و همین صدام سه‌روزه قصد داشت تا ایران را اشغال کند ولی هشت سال به طول انجامید اما بازهم به نتیجه نرسیدند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پروژه براندازی نظام از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با شهادت ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه دنبال شد، اظهار کرد: تردید نداشته باشید که فتنه ۸۸ نیز جزو پروژه براندازی نظام بود ولی به‌نوعی نام این حرکت را جنگ نرم گذاشتند ولی نتوانستند تحمل کنند و به جنگ سخت تبدیل کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه سال ۸۸ تصمیم داشتند بنده را به قتل برسانند تصریح کرد: در جریان فتنه ۸۸ گفتند و تهدید کردند اگر با سنگ توانستید سیداحمد خاتمی را بکشید و اگر نشد با گلوله کارش را تمام کنید، میدان جنگ یعنی این، درست است که فتنه ۸۸ را کودتای نرم می‌دانستند ولی بازهم تحمل نداشتند و به صورت خیابانی و جنگ سخت وارد میدان شدند که در نهایت عاشورای سال ۸۸ تهران به میدان جنگ تبدیل‌شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از عید فطر سال گذشته واژه نفوذ را مطرح کردند و تا امروز شاید ۲۰۰ بار حضرت آقا واژه نفوذ را فرموده‌اند، گفت: رهبری هشدار داده‌اند که دشمن در پی نفوذ به کشور است، نفوذ همان وزیر خارجه آمریکاست که گفت استراتژی ما با ایران تغییر از داخل است و همین آمریکایی‌ها به تغییر از درون در ایران دل‌بسته‌اند.

وی نقش روحانیت در مقابله با سیاست آمریکایی‌ها برای تهی کردن جوانان از اعتقادات را بی‌بدیل دانست، یادآور شد: نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که دستور دادم برخی شبکه‌ها را مسدود کنند، وضعیت به‌گونه‌ای است که حتی مرده‌شور نیز به حال عزا گریه می‌کند، آقایان روحانی و علما در جلسات سخنرانی و نماز جمعه بیشتر به مبانی اعتقادی بپردازید.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که سست کردن مبانی اعتقادی یکی از راه‌های پروژه نفوذ دشمن به کشور است، بیان داشت: باید همه در حد توان در مقابل نفوذ دشمنان ایستادگی کنیم متلاشی کردن اخلاق و بردن حیا از جامعه از دیگر راه‌های پروژه نفوذ دشمن و تغییر از درون بوده که برای آن برنامه‌ریزی کرده است و بدحجابی‌ها و شل حجابی‌ها در این راستاست.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه چهارشنبه سفید یعنی با حیا مبارزه کردن است، خاطرنشان کرد: مبارزه با حیا و اخلاق با عنوان چهارشنبه سفید یعنی نفوذ از درون است، راه عملی کردن نفوذ از درون این است که فکر تصمیم سازان نباید فکر انقلابی باشد.

آیت‌الله خاتمی در پایان با ذکر اینکه رئیس‌جمهور به‌گونه‌ای حرف نزند که انگار رئیس‌جمهور یک جناح و گروه سیاسی است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور ۲۴ میلیون نفر نیست بلکه رئیس‌جمهور تمامی ملت ایران است هرچند کسی رأی داده و یا نداده است.

Share