جعفرزاده خبرداد

حمایت فراکسیون مستقلین از ۱۴ وزیر پیشنهادی | سه وزیر رای لازم را کسب نکردند

ایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه با شجاعت نظر خود را اعلام می کنیم، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی ارتباطات ۵۲ درصد، وزرای جهاد و نیرو ۴۰ درصد آرای فراکسیون را کسب کردند که به حدنصاب نرسیدند و ما از آنها در صحن علنی حمایت نمی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حمایت فراکسیون مستقلین ولایی از وزرای پیشنهادی عنوان کرد: فراکسیون مستقلین ولایی در جهت شفاف سازی و ورود به بحث های مجلس به صورت قاطع و به دور از پنهان سازی شفاف نظر خود را اعلام کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون مستقلین ولایی  بیش از هزارنفر ساعت کار کرده است و قبل از اینکه وزرا به صحن بیایند با هر ۱۷ وزیر نشست گذاشتیم، در این جلسات وزرا از برنامه های خود دفاع کردند و کمیته کارشناسی برنامه ها را ارزیابی کرد و نظر کمیته ها به سمع و نظر اعضای فراکسیون مستقلین ولایی رسید.

وی با بیان اینکه اعضای فراکسیون مستقلین ولایی در نشست های متفاوت با هم مشورت کردند تا نظر فراکسیون را قاطعانه در صحن علنی اعلام کند، گفت: به همین جهت امروز صبح در جلسه فراکسیون رای گیری مخفی و مکتوب انجام دادیم، برگه رای  چاپ، بین اعضا خود تقسیم کردیم، مخفیانه رای گرفتم و کمیته برگزاری انتخابات تشکیل شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیم برآن شد تا از وزرایی که دو سوم حد نصاب آرای فراکسیون مستقلین را کسب کردند در صحن علنی از آنها حمایت خواهیم کرد. از سوی دیگر وزرایی که دو سوم آرای فراکسیون را کسب نکردند مورد حمایت و پشتیبانی فراکسیون در صحن نخواهند بود.

جعفرزاده توضیح داد: با این ترتیب، ۱۴ وزیر پیشنهادی از حمایت صد درصدی فراکسیون برخوردار خواهند بود و فراکسیون مستقلین ولایی از سه وزیر پیشنهادی حمایت نخواهند کرد.

وی گفت: وزرای اطلاعات، امور خارجه و دادگستری با ۹۸ درصد بیشترین رای را در فراکسیون مستقلین کسب کردند، وزیر کشور ۹۶ درصد، وزرای بهداشت، دفاع و نفت ۹۴ درصد، وزرای امور اقتصادی و صنعت و معدن ۸۶ دصد، ارشاد ۸۴ درصد، ورزش ۸۲ درصد، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی ۷۶ درصد، تعاون ۶۶ درصد آرای فراکسیون مستقلین را بدست آورد از آنها در صحن علنی حمایت می کنیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه با شجاعت نظر خود را اعلام می کنیم، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی ارتباطات ۵۲ درصد، وزرای جهاد و نیرو ۴۰ درصد آرای فراکسیون را کسب کردند که به حدنصاب نرسیدند و ما از آنها در صحن علنی حمایت نمی کنیم.

Share