روایت عزیزی از نشست فراکسیون مستقلان ولایی با رئیس جمهور

۵۰ درصد کابینه دولت یازدهم در دولت بعد تغییر می‌کند|مشورت با رهبری برای انتخاب کابینه

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: رئیس جمهور با اشاره به موضوع انتخاب اعضای کابینه دوازدهم عنوان کرد که ۵۰ درصد اعضای کابینه دولت فعلی در دولت بعد تغییر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه امروز اعضای هیأت رئیسه و هیأت مؤسس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در این دیدار ضمن تقدیر از حضور اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس بر ادامه اینگونه جلسات تاکید کرد.

وی افزود: روحانی گفت که ما سالانه ۸۰۰ هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم و سالانه یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر جویای کار هستند که در حال حاضر با محدودیت‌های موجود امکان جذب برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را نداریم.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال خالص ایجاد شده در سال‌هایی ۹۴ و ۹۵ بین ۶۴۰ هزار تا ۶۵۰ هزار در سال بود، افزود ایجاد اشتغال برای ۹۰۰ هزار به بالا در سال نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و به ویژه در مورد سرمایه‌گذاران خارجی این نکته اهمیت دارد که باید به همراه خود تکنولوژی را نیز بیاورند.

عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی با اشاره به ارتباطات خود با رهبر معظم انقلاب گفت که علاوه بر مسائل کاری و بحث دولت، ارتباط و دوستی من با رهبر معظم انقلاب به ۵۰ سال قبل باز می‌گردد و طی این مدت با رهبر معظم انقلاب رفت و آمد خانوادگی داشتم و در همه امور با ایشان مشورت می‌کنم و دولت متعلق به ایشان است و اگر دستوری بدهند حتماً اطاعت می‌کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور اظهارداشت من به وزرا گفته‌ام که اگر مقام معظم رهبری از شما چیزی بخواهند آن را اجرا کنید و بعد به من اطلاع دهید.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: روحانی با اشاره به موضوع انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم افزود انتخاب اعضای کابینه کار بسیار سختی است و باید بگویم که ۵۰ درصد وزرای دولت یازدهم در دولت بعد تغییر خواهند کرد و من همانطور که در انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم با رهبر انقلاب مشورت کردم در انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم نیز با ایشان مشورت خواهم کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی گفت که رهبر معظم انقلاب نیز به سرمایه‌گذاری‌ خارجی در کشور تمایل دارند و در کشور باید از پتانسیل‌های خارجی همچون سرمایه‌های داخلی در کشور استفاده شود.

وی افزود: رئیس جمهور عنوان کرد که ما برای حل معضل بیکاری باید با قاچاق کالا مبارزه کنیم.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: رئیس جمهور با اشاره به موضوع موسسات مالی و اعتباری گفت که ما باید لایحه‌ای را بیاوریم که طبق آن مجوزهای موسسات مالی و اعتباری را تنها یک مرکز (بانک مرکزی) بدهد نه اینکه هر نهادی برای خود (وزارت رفاه، نیروی انتظامی و …) مجوز بدهد و ما شاهد مشکلات فعلی پیش آمده در کشور باشیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی افزود ما در دولت یازدهم از اقلیت‌های دینی و بانوان استفاده کردیم و در دولت دوازدهم نیز کار به همین شکل خواهد بود و توصیه کرده‌ایم که ۲ هزار نفر از جوانان اعم از خانم و آقا در وزارتخانه‌ها به عنوان دستیار و مشاور به کار گرفته شوند.

وی افزود: در ابتدای این دیدار نیز تعدادی از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مطالبی را مطرح کردند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: من در این جلسه تأکید کردم که رئیس جمهور و دولت به موضوع اشتغال و حمایت از تولید توجه ویژه داشته باشند و در این راستا به موسسات فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی توجه ویژه صورت گیرد.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به این نکته تاکید کردم که واگذاری‌ها هسولتی نباشد و به معنای واقعی به بخش خصوصی واگذار شود و در مورد سرمایه‌گذاری‌ها نیز معافیت‌های مالیاتی و امتیازاتی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.

Share