مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تشریح کرد:

جزئیات تشییع و خاکسپاری ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵ نقطه گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان گفت: پیکرهای مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از سالروز شهادت امام جواد (ع) تا روز عرفه در ۵ نقطه از استان گیلان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، رسول جلایی اظهار داشت: از ۳۱ مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) تا روز عرفه، پیکرهای پاک ۱۱ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در ۵ نقطه از استان گیلان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی به مشخصات شهدا و نقاط تشییع و تدفین آن‌ها در استان اشاره کرد و افزود: این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در زمان شهادت بین ۱۹ تا ۲۸ سال سن داشتند در شهرستان‌های سیاهکل، رشت، تالش و رضوانشهر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۳۱ مرداد ماه در سالروز شهادت جوادالائمه حضرت امام محمد تقی (ع) در دیلمان شهرستان سیاهکل تشییع و در پارک شکوفه‌های این شهر تدفین می‌شود.

جلایی تصریح کرد: پیکرهای پاک این جوانان غیور رزمنده که در عملیات ‌های خیبر و بدر در سن ۲۰ و ۲۳ سالگی به درجه رفیع شهادت رسیدند به‌ترتیب در مناطق عملیاتی مجنون و شرق دجله تفحص شدند.

وی از تدفین ۲ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در پارک ملت رشت خبر داد و گفت: مراسم تشییع این شهدای گرانقدر ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲ شهریور ماه در پیاده راه فرهنگی رشت به‌سمت بوستان ملت این شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان افزود: این شهیدان والامقام در سن ۱۹ و ۲۱ سالگی در عملیات‌های والفجر ۱ و کربلای ۴ در مناطق عملیاتی فکه و جزیره سهیل به جمع شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس پیوستند.

جلایی اظهار داشت: ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۷ شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) نیز پیکرهای مطهر ۳ شهید دوران دفاع مقدس در اسالم شهرستان تالش تشییع و در پارک شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده می‌شود.

وی سن شهدای گمنام اسالم را ۲۰، ۲۱ و ۲۲ ساله اعلام کرد و گفت: این شهدای بزرگوار که به‌ترتیب در مناطق عملیاتی شرق دجله، جزیره سهیل و شرهانی تفحص شدند در عملیات‌های بدر، کربلای ۴ و محرم به فیض شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: روز سه شنبه ۷ شهریور ماه پیکر پاک یک شهید گمنام هم در رضوانشهر تشییع و در ایستگاه رادار پدافند هوایی شهید عیسی‌پور پونل این شهرستان تدفین می‌شود.

جلایی اظهار داشت: این رزمنده ۲۰ ساله دوران دفاع مقدس در تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی زبیدات در اوج گمنامی و مظلومیت به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

وی با اشاره به تشییع و خاکسپاری ۳ شهید گمنام همزمان با روز عرفه در تالش گفت: پیکرهای پاک و نورانی این شهیدان سرافراز صبح روز پنج‌شنبه ۹ شهریور ماه در پارک شهدای گمنام حویق واقع در شهرستان تالش به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان اعلام کرد: ۳ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس که در حویق شهرستان تالش تدفین می‌شوند ۲۰، ۲۲ و ۲۸ ساله هستند و به ترتیب در عملیات‌های خیبر، کربلای ۴ و بدر به شهادت رسیدند.

جلایی از مردم شریف و شهیدپرور استان گیلان دعوت کرد برای پاسداشت حرمت خون شهدای گمنام در مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر و معطر این شهیدان قهرمان حضوری پرشور داشته باشند.

در حال حاضر ۱۱۵ شهید گمنام سال ‌های دفاع مقدس در ۴۱ نقطه از استان گیلان تدفین شده‌‌اند.

Share