مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبرداد

برگزاری اولین جشنواره هنری ایثار و شهادت و مراسم تجلیل از آزادگان گیلانی

پاکاری از رونمایی کلیپ آزادگان و اجرای تئاتر در سه منطقه استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد و افزود: اولین جشنواره هنری ایثار و شهادت با همکاری ارشاد و فرمانداری صومعه سرا در اواخر اسفند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله پاکاری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، منا و ۲۵۰ شهید عرصه رسانه اظهار کرد: افتخار خبرنگاران این است که روز شهادت شهید صارمی به عنوان این روز انتخاب شده که نشان دهنده اهمیت این عرصه و همچنین تکلیفی است که بر گردن ما نهاده شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت(گزارش تصویری)

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تکثر وجود رسانه ها را نشان دهنده ظرفیت بالای این عرصه در گیلان دانست و کفت: جایگاه رسانه به عنوان رابط بین مردم و مسوولین و ناظر بر عملکرد دستگاه ها نقش اساسی در ارتقای کیفی عملکرد دارند و مسوولان نیز باید ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه خود اثرات ارتباط و تعامل با رسانه ها را لمس کرده و همواره سپاسگزار خبرنگاران بوده اظهار کرد: مجموعه بنیاد شهید رسالت خطیری در قبال ۳۳ هزار ایثار گر دارد و به تنهایی قادر نیست که سرویی دهی مناسبی داشته باشد و چاره ای نداریم که ار همه دلسوزانی که نقشی در این رسالت دارند استفاده کنیم و رسانه یکی از این ابزارهاست.

پاکاری افزود: از مصادیق عملی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت توجه عملی به بازماندگان ایثارگران است، شهدای خبرنگار نمادی از پیام رسانان کربلا در عصر معاصر هستند و آمیزش هنر و رسانه نقش اساسی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی متذکر شد: در همین راستا هرساله جشنواره ایثار و شهادت برگزار می شود و امسال نیز برگزیدگان سومین دوره معرفی شدند و امیدوارم هرساله تداوم داشته باشد.

پاکاری یادآور شد: بنیاد شهید بیشتر یک سازمان فرهنگی است تا یک سازمان خدمات رسان و مباحث فرهنگی همواره در اولویت بوده و در راس برنامه ها قرار دارد. طی سالهای اخیر باتوحه به جایگاه شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و استانها تصمیمات خوبی در جهت رفع موانع و ترویج فرهنگ ایثار شهادت گرفته شده است و امیدواریم شورای شهرستانی را نیز داشته باشیم زیرا هرچقدر کار کنیم باز کم است.

وی به برگزاری مراسم مشق مناجات و وصیت نامه شهدا با حضور اساتید خوشنویس در گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی نیز در دهه کرامت با استفاده از این اثار برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ساخت انواع نرم افزارها یادواره های شهدا و برگزاری مسابقات قرآنی را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: دنبال این هستیم که مربیان قرآنی با استانداردها تناسب داشته باشد. ۱۲۶ هزار ختم قرآن و تلاوت به نیت شهدای استان برگزار شد.

وی از رونمایی کلیپ آزادگان و اجرای تئاتر در سه منطقه استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد و افزود: اولین جشنواره هنری ایثار و شهادت با همکاری ارشاد و فرمانداری صومعه سرا در اواخر اسفند برگزار می شود.

پاکاری با بیان اینکه به دنبال ارتقای کیفی و محتوایی یادواره های شهدا هستیم متذکر شد: یادواره شهدای شاخص استان بصورت ویژه تر برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان در زیباکنار و میزبانی از ۱۵۰۰ آزاده در ۲۵ مرداد خبرداد و افزود: همایش بزرگداشت شهدای منا و همایش جانبازان مونث گیلان نیز برگزار می شود.

Share