در جلسه ۱۳۹ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت مطرح شد:

انتقاد شدید شورا از راهنمایی و رانندگی بابت عدم راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت

رسولی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت از دغدغه های شورا و شهروندان می باشد تصریح کرد: تاکنون تجهیزات متعددی از جمله سرور و… به منظور راه اندازی این مرکز خریداری شده اما متاسفانه هنوز بهره برداری از این مرکز آغاز نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جلسه ۱۳۹ کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت موضوع بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک رشت وپل های عابر پیاده مکانیزه مطرح ومورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت اظهارکرد: کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای چهارم با ترکیبی تقریبا ثابت طی مدت زمان فعالیت این دوره ازشورا لوایح خوبی را بررسی ومصوب کرد و یکی از آنها طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت بود.

رضا رسولی افزود: چندماهی است که مرکز کنترل ترافیک رشت آماده بهره برداری می باشد و فقط گرفتن گذر واژه مربوط به دوربینهای ثبت تخلفات به تاخیر افتاده که مسئولیت اینکار برعهده راهنمایی ورانندگی می باشد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت از دغدغه های شورا و شهروندان می باشد تصریح کرد: تاکنون تجهیزات متعددی از جمله سرور و… به منظور راه اندازی این مرکز خریداری شده اما متاسفانه هنوز بهره برداری از این مرکز آغاز نشده است.

وی در خصوص عدم پیگیری دریافت  گذر واژه مربوط به مرکز کنترل ترافیک از سوی راهنمایی رانندگی تصریح کرد: باید ببینیم که پلیس چه میخواهد وعلت این تاخیر چیست وموانع کار را برطرف کنیم.

رسولی بابیان اینکه تاخیر در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک به شهروندان و شهرداری آسیب می رساند گفت: حدود دوسال از طرح شدن راه اندازی مرکز کنترل ترافیک میگذرد اما هنوز این کار به اتمام نرسیده وبنده پیشنهاد تشکیل کارگروهی به منظور پیگیری این مبحث را دارم.

خواسته های راهنمایی و رانندگی درباره مرکز کنترل ترافیک معقول و منطقی نیست

در ادامه این جلسه مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت ضمن گلایه از عملکرد راهنمایی و رانندگی در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک اظهارکرد: متاسفانه خواسته های راهنمایی و رانندگی درباره مرکز کنترل ترافیک معقول و منطقی نبوده و شهرداری هرگونه امکاناتی که راهنمایی و رانندگی تقاضا کرد در اختیار آنان قرار داده است.

یدالله حسینی افزود: در حال حاضر بخش  عظیمی از امکانات مورد نیاز خریداری و تحویل داده شده وبا خرید چند دستگاه مانیتور و سرور کلیه تجهیزات مورد نیاز مهیا می باشد.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی و رانندگی باید در این خصوص پیگیرانه ترعمل کند گفت: شورا و شهرداری رشت به وظایف محوله خود در این زمینه عمل نموده اند و مابقی اینکار به راهنمایی و رانندگی مربوط می باشد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهارکرد: تاکنون تجهیزات فراوانی جهت بکارگیری در مرکز کنترل ترافیک خریداری شده اما متاسفانه راهنمایی و رانندگی همکاریهای لازم را در این خصوص انجام نمیدهد.

پیمان پارسا افزود: اخیرا حدود ۱۳۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شده است و تا زمانیکه گذرواژه توسط راهنمایی رانندگی ارائه نشود عملا این مرکز به بهره برداری نخواهد رسید.

در این جلسه مشاور کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت نیز اظهارکرد: تا زمانیکه بحث طراحی، مشاوره و اجرای دوربینها و مکان یابی مرکز کنترل ترافیک رشت  مطرح بود امور با سرعت خوبی پیش میرفت اما بعد از آن کارها از سرعت خارج شد وهنوز این مرکز به بهره برداری نرسیده است.

مهیار عربانی افزود: بنده معتقدم مقامات استانی باید در این خصوص ورود کنند تا هرچه سریعتر نتایج مورد نظر حاصل شود.

احداث پل های عابرپیاده سرعت خوبی ندارد

رئیس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه تکنولوژی باسرعت در حال پیشرفت است گفت: یکی از اقدامات خوب کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت احداث پل های عابرپیاده مکانیزه می باشد.

رضا رسولی با اشاره به اینکه احداث پل های عابر پیاده مکانیزه در قالب دوقرار داد ابلاغ شدتصریح کرد: چهارده پل در قالب یک قرار داد و۲۷ پل در قرارداد دوم ابلاغ شد که از این تعداد تا کنون هفت پل به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مابقی پل ها در نقاط مختلفی از جمله روبه روی بیمارستان قائم (عج)و…جانمایی و قرار دادهایش منعقد شده است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت خاطر نشان کرد:یکی از دلایل عمده تاخیر در اجرای پل ها وجود معارضات با سازمانها است و این مهم همکاری دیگر سازمانها را میطلبد.

وی افزود:احداث ۲۷ پل دیگر هم در قالب یک قرار داد دیگر منعقدشده که متاسفانه سرعت خوبی ندارند.

شرکت مرصاد شیمی را خلع ید می کنیم

سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهارکرد: مصوبه طرح جامع ترافیک رشت امروز رسما به شهرداری ابلاغ شد.

فرامرز جمشیدپور افزود:مدتها بود که منتظر این ابلاغ بودیم و بالاخره امروز رسما این مصوبه ابلاغ شد.

وی بااشاره به وضعیت پل های عابر پیاده  مکانیزه در رشت تصریح کرد:تا کنون هفت پل بصورت سرمایه گذاری و مکانیزه در رشت افتتاح شد و یک پل بدون آسانسور  نیز به بهره برداری رسید.

جمشیدپور ادامه داد: یکی از دلایل تاخیر پل های عابرپیاده مکانیزه وجود معارضات می باشد و دو پل دیگر هفته آینده افتتاح خواهند شد.

وی درخصوص عملکرد شرکت مرصادشیمی پیرامون قرار داد احداث ۲۷ پل عابرپیاده مکانیزه اذعان کرد: عملکرد شرکت مرصاد شیمی مناسب نیست و در صورت تداوم اینکار قرار داد را خلع ید خواهیم کرد.

سرپرست شهرداری رشت درخصوص فیبر نوری سطح رشت اذعان کرد:فیبر نوری برای سطح شهررشت قبلا در قالب بسته سرمایه گذاری مطرح شده بودودر حال حاضر شرکت ایرانسل بصورت سرمایه گذاری دراین زمینه اعلام همکاری کرده است.

جمشید پور درخصوص مشکلات پیرامون پل های عابر پیاده مکانیزه اذعان کرد:استفاده نادرست از آسانسورها توسط برخی از دانش آموزان و.. از جمله مشکلاتی است که باآن مواجه هستیم ونیازمند فرهنگ سازی می باشد.‌

حضور کارتن خوابها و معتادین در پل های عابرپیاده

رئیس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت در خصوص واگذاری فیبر نوری به شرکت ایرانسل اظهارکرد:یکی از دلایل ایجاد فیبر نوری در رشت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت می باشد و با وگذاری آن به شرکتهای سرمایه گذار عملا این مهم را از دست خواهیم داد.

رضا رسولی درخصوص مشکلات پیرامون پل های عابر پیاده افزود: وجود کارتن خوابها و معتادین در پل های عابرپیاده از جمله نگرانیهای موجودمی باشد.

وی خواستار رفع این مشکل وسرعت بخشیدن به احداث پل های عابر پیاده در محلات قاسمیه،روبه رو بیمارستان قائم(عج)،رشتیان و… شد وگفت:پیشنهاد میکنم با تشکیل کارگروهی ضمن سرعت بخشیدن به روند احداث پلهابه مباحث حقوقی آنهانیز رسیدگی شود.

سازه پل های عابر پیاده مکانیزه خشک و یکنواخت است

یکی دیگر از اعضای کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت در این جلسه اظهارکرد:ایجاد پل های عابرپیاده مکانیزه از جمله اقدامات خوب شورای چهارم رشت به ویژه کمیسیون حمل ونقل و ترافیک بود.

فاطمه شیرزاد افزود:یکی از دغدغه های بنده در این خصوص امنیت سازه های پلهای عابر پیاده می باشد و مباحثی که درخصوص آسانسورهای آن مطرح است مورد توجه می باشد.

وی بااشاره به اینکه استفاده از پله های پل برای سالمندان مشکل است تصریح کرد:کودکان،سالمندان وبانوان باردار برای تردد از روی پله های پل بامشکل مواجه هستند.

این مسئول حفظ ونگهدای از پلهای عابرپیاده را یکی از وظایف اصولی سازمان مرتبط دانست وتصریح کرد:اگر به این مباحث توجه شود نیازی به تذکرات مداوم توسط اعضای کمیسیون نیست وشهروندان نیز بامشکل مواجه نمی شوند.

شیرزاد با تاکید براحداث پل عابر پیاده در محله قاسمیه رشت اذعان کرد: متاسفانه آمارحوادث رانندگی در آن منطقه بسیار بالاست وتقاضا دارم دستگاه قضایی بامساعدت در این خصوص از بروز مشکل برای ساکنین جلوگیری کند.

وی عدم طراحی مناسب پل های عابرپیاده مکانیزه در رشت را از دیگر اشکالات دانست وگفت: متاسفانه در احداث پل های عابر پیاده مکانیزه همواره شاهد سازه های خشک و یکنواخت هستیم و در طراحی آن خلاقیت دیده نمی شود.

عضو کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای رشت خواستارتوجه به اقلیم وفرهنگ مردم در طراحی پل های عابر پیاده رشت شد.

Share