قابل توجه مسئولان

۶ میلیارد تومان بودجه غربالگری بیماران سرطانی گیلان چه شد؟!

جای سئوال این است که آن شش میلیارد تومان تخصیص یافته به ساخت مراکز پیشگیری مربوطه در چه زمینه هایی هزینه شده و ضرورت آنها چه بوده است؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلان آنلاین، در سال ۱۳۹۳ جهت تاسیس مرکز غربالگری بیماری های غیرواگیر حدود شش میلیارد و دویست میلیون تومان به استان گیلان تخصیص یافت. برنامه به این صورت بود که دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دریافت شش میلیارد تومان موظف بود در قالب طرح پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله انواع سرطان ها، دیابت و… اقدام به ساخت سه ساختمان در سه شهر گیلان از جمله رشت نماید و سپس وزارت بهداشت موظف بود شش دستگاه تشخیصی گران قیمت و از هرکدام سه سری به طور رایگان در اختیار این مراکز قرار دهد!

اما در عین ناباوری و در اقدامی عجیب دانشگاه علوم پزشکی گیلان این بودجه را در اموراتی دیگر هزینه کرد!

به فرض اینکه دانشگاه در آن مقطع مجوز جابه جایی این ردیف بودجه را از مقامات مسئول اخذ کرده باشد، حاصل این تصمیم متخذه در دوره ریاست دکتر برزیگر این است که پس از گذشت سه سال از تخصیص شش میلیارد تومان بودجه مربوطه، همچنان گیلان از داشتن آن مراکز و به ویژه آن دستگاه های تشخیصی پیشرفته و گران قیمت چندمیلیاردی محروم مانده است و این مردم گیلان هستند که به علت آن گونه تصمیمات عجیب متضرر شده اند.

حال جای سئوال این است که آن شش میلیارد تومان تخصیص یافته به ساخت مراکز پیشگیری مربوطه، در چه زمینه هایی هزینه شده و ضرورت آنها چه بوده است؟! امیدواریم آن مبلغ هنگفت جهت پرداخت حق الزحمه ها و کارانه های برخی از مدیران آن دوره هزینه نشده باشد که پایمال کردن حق مردم در خصوص مقوله سلامت امری نابخشودنی است، چه اینکه با وجود چنین مراکز غربالگری و تشخیص زودرس بیماری های مهم از جمله انواع سرطان جان بسیاری از گیلانیان از مرگ و میر نجات می یابد.

جا دارد نمایندگان استان گیلان و مسئولین مربوطه در خصوص این ردیف بودجه و چگونگی هزینه کرد آن و موارد مشابه در آن دوره، بررسی های لازم را به عمل آورده و در صورت لزوم با عوامل تخلفات احتمالی برخوردهای قاطع صورت گیرد.

گفتنی است برزیگر در سایت شخصی خود در ادعایی عجیب با پایمال کردن حق عده ای انسان های خیر و شایسته که اکثر آنها به رحمت خدا رفته اند، خود را بنیانگذار بیمارستان حشمت رشت نامیده است و این در حالی است که در زمان کلنگ زنی ساخت این بیمارستان وی کودکی ۱۴ ساله بوده است!

 

Share