در نشست یوسف زاده با علیزاده تاکید شد

ممنوعیت حضور افراد مدعی طب اسلامی در تمامی بقاع متبرکه و مساجد گیلان

یوسف زاده گفت: تمام فعالیت های حوزه سلامت اعم از آموزشی، بهداشتی، درمانی و حتی ارایه خدمات مشاوره ای و پیرا پزشکی باید با دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تحت نظارت آن انجام شود. در این راستا، هر فعالیتی در حوزه سلامت استان، بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی گیلان غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، گفت: تمام فعالیت های حوزه سلامت اعم از آموزشی، بهداشتی، درمانی و حتی ارایه خدمات مشاوره ای و پیرا پزشکی باید با دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تحت نظارت آن انجام شود. در این راستا، هر فعالیتی در حوزه سلامت استان، بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی گیلان غیر قانونی است.

یوسف زاده تصریح کرد: دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در حوزه سلامت و کار طبابت خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و در پی آن ممکن است سلامت افراد بی شماری از مردم جامعه به خطر بیافتد.

وی ادامه داد: تعدادی افراد سودجو سعی می کنند با استفاده از عقاید پاک مردم، با عناویی چون  طب اسلامی، طب سنتی و …در عرصه خدمات سلامت دخالت کنند.

ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این نشست گفت: حضور افراد مدعی به نام طب اسلامی و امثال آن در تمامی بقاع متبرکه و مساجد استان گیلان ممنوع بوده و مورد تایید این سازمان نمی باشد.

وی ادامه داد: به تمامی ادارات و مسوولین دفاتر نمایندگی شهرستان های گیلان نیز ابلاغ شده است تا در صورت مشاهده ی افرادی تحت این عناوین، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با آنان برخورد قانونی شود.

در ادامه این نشست، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان خادم افتخاری بقاع متبرکه از سوی مدیر کل اوقاف استان گیلان منصوب و لوح افتخار خادمی نیز به وی اهداء گردید.

گفتنی است: دکتر محمد تقی آشوبی معاون درمان دانشگاه، دکتر محمدرضا مسرور چهر مدیر طب ایرانی دانشگاه و کارشناسان حوزه درمان نیز در این نشست حضور داشتند.

Share