رئیس ثبت اسناد سیاهکل:

۵۰ هزار پرونده ثبت اسناد سیاهکل در آتش سوزی حفظ شد

همایون فلاحتکار گفت: بسیاری از پرونده های موجود داده آماری نشده و با توجه به قدیمی بودن ساختمان و سوختن یک چهارم از سقف آن؛ در صورتی که به فوریت یک ساختمان در اختیار ما داده نشود، نمی دانیم چه سرنوشتی در انتظار پرونده ها می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از در سیاهکل، همایون فلاحتکار اظهار کرد: در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه امروز اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیاهکل طعمه حریق شد.

وی در رابطه با چگونگی آغاز آتش سوزی در این اداره گفت: در ابتدا برق اداره قطع شد و پس از آن یکی از کارمندان اداره برای بررسی وضعیت به سمت کنتور برق رفت که در اینجا متوجه بوی آتش شد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک سیاهکل با بیان اینکه ساختمان این اداره بیش از ۴۵ سال قدمت دارد و سقف آن از کاه گل، چوب و ایرانت ساخته شده است، گفت: از داخل حیاط اداره متوجه دود و آتش در بالای اتاق سرور شدیم که پس از آن بلافاصلاه به آتش نشانی و اداره برق اطلاع دادیم.

فلاحتکار ضمن تشکر از نیروهای آتش نشانی، اداره های برق و گاز و نیروی انتظامی سیاهکل گفت: با تلاش جانفشانانه نیروهای آتش نشانی سیاهکل، آتش پس از ۱۵ دقیقه مهار شد.

وی در رابطه با پرونده های موجود در این اداره گفت: بیش از ۵۰ هزار پرونده و نقشه های ثبتی و اسناد و مدارک که متعلق به مردم است در ادازه ثبت و اسناد و املاک سیاهکل نگهداری می شود که تمامی آنها با تلاش کارکنان این اداره در ضلع غربی ساختمان حفظ شد و هیچ آسیبی به پرونده ها وارد نشده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک سیاهکل افزود: ثبت به سوی مکانیزه شدن می رود، اما بسیاری از پرونده های موجود داده آماری نشده و با توجه به قدیمی بودن ساختمان و سوختن یک چهارم از سقف آن؛ در صورتی که به فوریت یک ساختمان در اختیار ما داده نشود، نمی دانیم چه سرنوشتی در انتظار پرونده ها می باشد.

Share