معرفی جک S3؛ دومین شاسی‌بلند جک در ایران+عکس

کرمان موتور درصدد عرضه شاسی‌بلند جدید JAC S3 را از ۲۷ تیرماه سال جاری در ایران است؛ خودرویی که می‌تواند رقیب آینده شاسی‌بلند چینی سایپا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران جیب، خانواده شاسی‌بلندهای جک هم‌اکنون ۴ عضو دارد که به ترتیب قد عبارتند از:

جک S1: کوچک‌ترین و جدیدترین عضو این خانواده است. S1 در کلاس ساندرو استپ‌وی است و قرار بود نیمه دوم ۲۰۱۶ راهی بازار چین شود اما بدلایل نامعلومی شروع عرضه آن به ابتدای ۲۰۱۷ موکول شد. قیمت معادل S1 در چین بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

جک S2: اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از ابتدای ۲۰۱۶ نیز با قیمتی معادل ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان به بازار چین آمد. S2 را می‌توان رقیبی برای لیفان X50 دانست.

جک S3: در نیمه دوم ۲۰۱۴ متولد شد. S3 در طی این دوسال دوبار فیس‌لیفت شد که دومین فیس‌لیفتش اواخر ۲۰۱۶ و در نمایشگاه چنگدو به نمایش درآمد.

جک S5: قدیمی‌ترین عضو خانواده و محصول ۲۰۱۳ است. S5 نیز در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد ولی جک این روزها هردو مدل آن در بازار چین می‌فروشد.

جک S7: بزرگ‌ترین عضو خانواده و تنها خودروی ۷ نفره جک است. S7 در نیمه دوم ۲۰۱۶ معرفی شد و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ نیز وارد بازار چین می‌شود. S7 همان پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ S5 را دارد با این تفاوت که قدرتش افزایش یافته و به حدود ۱۹۰ اسب‌بخار رسیده است.

دو سال بعد از عرضه جک S5 در ایران حالا نوبت برادر کوچکتر آن، یعنی جک S3، است. همانطور که گفتیم، S3 در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد ولی نسخه‌ای که قصد ورود به بازار کشورمان را دارد، مدل قبل از فیس‌لیفت و در واقع همان مدل ۲۰۱۴ است. چینی‌ها S3 را با پلتفرم JAC A30 ساخته‌اند؛ همان سدان ارزان‌قیمتی که نخستین‌بار در ۲۰۱۳ معرفی شد و ابتدای ۲۰۱۴ نیز نسخه فیس‌لیفتش با نام جدید JAC J4 به بازار چین رفت. باتوجه به ظاهر جذاب J4 و همچنین یکسان بودن پیشرانه J4 با S3 بعید نیست که کرمان موتور در آینده‌ای نزدیک J4 را هم وارد بازار کشورمان کند.

جک برای S3 فقط یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تدارک دیده و با گیربکس CVT تحویل داده می‌شود.

جک S3 از ۲۷ تیرماه پیش فروش آن آغاز میشود. باتوجه به قیمت ۷۰ تا حدود ۱۰۰ هزار یوآنی S3 در چین، احتمالا این خودرو باقیمت ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان فروخته شود که در اینصورت باید با چانگان CS35 سایپا رقابت نزدیکی داشته باشد.

Share