فرماندار آستارا؛

برگزاری جشنواره نوروزگاه در آستارا | تولید نشاط اجتماعی در شأن آستارا اجرایی شود

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به تولید نشاط اجتماعی در جامعه بر ضرورت بهره مندی از مدیریت برنامه و برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگی آستارا در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس رنجکش در مراسم «نوروزگاه» دومین جشنواره آیین های نوروزی آستارا افزود: نوروز میراثی معنوی و ماندگار فرهنگی برجای مانده از فرهنگ و سنن مردمان ایران زمین است که در جای جای این سرزمین با آداب و سنن مختلف اجرا می شود و از ظرفیت های مهمی است که می تواند در انسجام و وحدت ملی اثر بخش باشد.

وی گفت: شناخت دقیق از این آیین ها با فلسفه های وجودی آن، نقش مهمی در تحولات اجتماعی جامعه دارد که امروز نیازمند بازنگری و بازشناخت بسیاری از آنان برای رسیدن به جامعه ای در مسیر کمال و سعادت هستیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از نگرانی های امروز جامعه بدلیل درگیرشدن بشر امروز با زندگی درآمیخته با تکلنولوژی های روز است که موجب تغییر ذائقه و سبک زندگی شده است و ما نیاز داریم تا با شناخت بهتر فرهنگ خود و باز آموزی آن نسبت به اصلاح چرخه ها معیوب زندگی اجتماعی خود حرکت کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان مرزی بندر آستارا بدلیل موضعیت جغرافیایی و تنوع فرهنگی و جاذبه های گردشگری آن در کنار همسایگی با کشور آذربایجان کانون توجه گردشگران بسیاری است که برای حفظ فرهنگ اصیل این مرز و بوم می بایست حوزه های فرهنگی پویا و فعال تر شوند.

فرماندار آستارا از مدیران فرهنگی و اجتماعی این شهرستان خواست تا با تدوین تقویم برنامه های جذاب با بهره مندی از هنرمندان بومی منطقه ضمن شناساندن ظرفیت های این شهرستان به گردشگران موجب غنی سازی اوقات فراغت آنان و تولید نشاط اجتماعی شوند.

رنجکش با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری و معرفی جاذبه های آن بر ضرورت توجه به اقتصادگردشگری با بهره مندی از دانش روز و خلاقیت و نوآوری تاکید و افزود: بعنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان آماده پشتیبانی از طرح ها و برنامه های حوزه گردشگری خواهد بود.

وی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید و مدیریت عالی استان گیلان توجه به توسعه زیرساخت ها و رشد گردشگری بعنوان یکی از عوامل توسعه این شهرستان است که با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته، شاهد تحولات در این زمینه خواهیم بود.

وی در پایان ضمن تشکر از هنرمندان و برگزارکنندگان این جشنواره از هموطنان مان برای حضور در شهرستان بندر آستارا در ایام تعطیلات نوروزی دعوت به عمل آورد و برای آنان سالی خوش همراه با سلامتی و شادابی آرزو کرد.

فرماندار آستارا در ادامه این جشنواره با حضور در غرفه های صنایع دستی و هفت سین های تهیه شده از سوی مراکز آموزشی به گفتگو با هنرمندان و صنعت گران صنایع دستی پرداخت.

Share