علیپور خبر داد:

صعود ۹۱ پله ای شمشیرباز گیلانی در رتبه بندی جهانی

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: محمد رهبری ورزشکار شایسته گیلانی موفق شد در رتبه بندی جهانی ۹۱ پله صعود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سعید علیپور افزود: این شمشیرباز ملی پوش گیلانی از رتبه ۱۲۱ رنکینگ جهانی به رتبه ۳۰ رسید و موفق شد ۹۱ پله صعود داشته باشد.
وی اظهار کرد: این مقدار صعود در رتبه بندی جهانی بسیار کم نظیر است و این ورزشکار شایسته گیلانی توانست با درخشش در رقابت های مختلف به خصوص در رقابت های آسیایی، این رتبه ارزشمند را در رنکینگ جهانی کسب کند.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: محمد رهبری هفته گذشته در رقابت های شمشیربازی آسیایی در هنک کنگ در اسلحه سابر به مصاف حریفان خود رفت و توانست مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کند.
وی یادآور شد: رهبری در جریان این رقابت ها ، موفق شد شمشیرباز قدرتمند کره جنوبی و دارنده عنوان قهرمانی تیمی المپیک و مدال برنز انفرادی المپیک را شکست دهد.
در استان گیلان بیش از ۲۰۰ ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته ورزشی شمشیربازی ، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.

برتری تیم بسکتبال درفک رشت برابر خزر رودسر

در ادامه دور برگشت رقابت های بسکتبال لیگ برتر بزرگسالان استان گیلان جام هادی آمیغ ، تیم درفک رشت برابر خزر رودسر به برتری رسید.
تیم بسکتبال درفک رشت پنچشنبه شب در این مسابقه با نتیجه ۵۶ بر ۴۵ برابر تیم خزر رودسر به برتری دست یافت.
این مسابقه ، از ادامه دور برگشت رقابت ها بسکتبال لیگ برتر بزرگسالان گیلان ، در سالن اختصاصی بسکتبال مجموعه ورشی شش هزار نفره رشت و به میزبانی تیم درفک برگزار شد.
در جریان این بازی، تیم بسکتبال درفک رشت برتر از حریف خود ظاهر شد و با استفاده مناسب از فرصت های به دست آمده ، در این دیدار خانگی به برتری رسید تا همچنان یکی از تیم های مدعی قهرمانی این رقابت ها باشد.
در جدول رده بندی این مسابقات نیز ، تیم های بسکتبال نوآوران گلبند رشت ، ملوان بندرانزلی و درفک رشت در صدر جدول قرار دارند و رقابت نزدیکی را برای کسب عنوان قهرمانی با هم دارند.
در رقابت های بسکتبال قهرمانی لیگ برتر بزرگسالان استان گیلان جام هادی آمیغ ، ۹ تیم حضور دارند که به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می کنند.
در استان گیلان بیش از سه هزار ورزشکار سازمان یافته ، در رشته ورزشی بسکتبال در ۲ بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.

Share