فرماندار تالش اظهار کرد:

از برنامه ریزی برای استفاده از فضاهای شهری تا توجه به ییلاقات تالش برای اوقات فراغت جوانان

مهدوی با اشاره به اینکه امنیت امروز دستاورد بزرگ دفاع مقدس است که بیشتر شهدای این حماسه از میان جوانان ۱۸ تا ۲۲ ساله همین کشور بودند، افزود: اکثر شهدای مدافع حرم نیز از میان جوانان هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، ظهر امروز یکشنبه در فرمانداری تالش برگزار شد.

سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش با اشاره به اهمیت نسل جوان یک کشور گفت: جوانان به قدری ارزشمند هستند که تمام جریان های سیاسی به آنها توجه می کنند.

وی با اشاره مشارکت حداکثری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: جوانان با شور در صف اول میتینگهای انتخاباتی بودند که این حضور موجب اقتدار کشور شد.

مهدوی همچنین با بیان اینکه در وفاداری جوانان به جمهوری اسلامی هیچ تردیدی نیست، تصریح کرد: این گروه سنی با وجود تمام مشکلات در تلاش هستند و ما به عنوان مسوول وظیفه داریم تا به آنان ادای دین کنیم و در این کار هیچ منتی نیز بر قشر تلاشگر جامعه نیست.

فرماندار تالش ابتکارات و نوآوری های موجود در جامعه را مرهون وجود جوانان خواند که کرامت آنها از همه چیز بالاتر است.

مهدوی با اشاره به اینکه امنیت امروز دستاورد بزرگ دفاع مقدس است تصریح کرد: بیشتر شهدای این حماسه از میان جوانان ۱۸ تا ۲۲ ساله همین کشور بودند و اکثر شهدای مدافع حرم نیز از میان جوانان هستند.

فرماندار تالش از توجه ویژه دولت در برنامه ششم توسعه به موضوع جوانان خبر داد و گفت: ارتقای سطح علمی، فرهنگی و آموزشی این قشر مهمترین هدف دولت در این برنامه خواهد بود.

وی از لزوم مشارکت قشر جوان در جلسات زیر گروه های ستاد ساماندهی جوانان سخن گفت و بر تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور افراد خارج از اداره های دولتی تاکید کرد.

مهدوی همچنین ادامه داد: فرزندان شهدا، هنرمندان، ورزشکاران، اصحاب رسانه و … می توانند اعضای زیر گروه ها و کارگروه های ستاد باشند و جلسات تکمیلی با حضور روسای ادارات دولتی انجام خواهد شد.

وی با گریزی به موضوع اوقات فراغت گفت: این اوقات به عنوان بخش مهمی از کار این ستاد باید مورد توجه قرار گیرد و امروزه استفاده از اوقات فراغت یک کار تخصصی و آکادمیک است.

این مقام دولتی گرایش روز افزون به فضاهای مجازی و شکل گیری جرم را یکی از نتایج عدم رسیدگی جدی به موضوع اوقات فراغت بیان کرد و خواستار برنامه ریزی شهرداریها از فضاهای شهری برای استفاده بهینه در خصوص گذران سالم اوقات فراغت شد.

وی توجه مردم تالش به ییلاقات را در فصل تابستان یادآور شد و گفت: برگزاری جشنواره هایی با مضمون فعالیتهای اقتصادی و بازیهای بومی _ محلی از گذشته در میان این مردم رواج داشته و نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد میکند.

فرماندار تالش در پایان گفت: اقدامات پراکنده باید تجمیع شود و هم افزایی سازمانها میتواند موجب اجرای بهتر برنامه ها گردد.

Share