امام جمعه انزلی

هیچ کاری برای تالاب انزلی نمی‌کنند | مسئولان در حق محیط زیست کوتاهی کردند

امام جمعه انزلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت : مسئولان در حق محیط زیست کوتاهی کردند .همه می خواهند تالاب انزلی را احیا کنند اما هیچ کاری برای آن انجام نمی دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت : مسئولان در حق محیط زیست کوتاهی کردند .همه می خواهند تالاب انزلی را احیا کنند اما هیچ کاری برای آن انجام نمی دهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به آغاز هفته محیط زیست تاکید کرد : رعایت و حفظ محیط زیست واجب است و مسئولان باید ضمن حفاظت از آنان شرایط مطلوبی را نیز برایش فراهم کنند اما متاسفانه در این شهرستان شاهد هستیم که برخی تعرضات از سوی همین مسئولان انجام شده و کوتاهی می شود.

وی در ادامه افزود: همه می خواهند تالاب را درست کنند، همه می گویند تالاب انزلی باید احیا شود اما هیچ کاری نمی کنند، حتی از ورود آلودگی ها نیز جلوگیری نکرده اند، آب این تالاب آلوده شده است، آبزیان نابود و کشاوزی را نیز تخت تاثیر خود قرار داده است و قطعا این آلودگی به مردم نیز منتقل می شود.

خطیب جمعه انزلی همچنین گفت : عدم حساسیت بر مسائل محیط زیست آثار سو فراوانی را به دنبال دارد، این آلودگی ها جبران ناپذیر است، البته تلاش هایی شده است و ما از آن تقدیر می کنم اما کافی نیست و نیازمند توجه بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز زعامت مقتدرانه حضرت آیت الله خامنه ای بر امت ولایت مدار اشاره و تصریح کرد : منصب امامت و ولایت منصبی الهی است، بین امام و امت حقوق های متقابلی وجو دارد که باید به آن عمل کرد.

وی با بیان اینکه حقوق بین امامت و امت در جامعه ی ما جاری است خاطر نشان کرد: امام باید در اراده امور تدبیر و بصیرت داشته باش ، وی باید حکیمانه تصمیم گرفته و توصیه های دینی را جدی بگیرد، امام باید دلسوز و خیرخواه و علاقه مند به مردم باشد، ساده زیستی را در زندگی رعایت کند زیرا هرگاه امامت به خلافت تبدیل شد آثار بسیار بدی دارد که اکنون نیز قابل رویت است، این ها از ویژگی های امام است و ولی جامعه ما به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل کرده است.

امام جمعه بندرانزلی در همین خصوص افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از انتصاب به بهترین شکل ممکن این ولایت را در بدترین شرایط و در آزمونهای مختلف این ۲۸ سال ( شرایط سخت بعد از جنگ و رحلت امام، پروژه های زنجیره ای رسانه ها داخلی و خارجی، حوادث کوی دانشگاه ، حادثه ۱۱ سپتامبر، مجلس ششم و جام زهر ، فتنه ۸۸ و زیر سوال بردن جنگ مدافعان حرم در عراق و سوریه ) توانستند با درایت و قاطعیت خود مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به وقایع مجلس ششم تاکید کرد: در این مجلس نمایندگان اصلاح طلب گفتند که باید با آمریکا برای جلوگیری از جنگ مذاکره کرد و قوه مقننه جلو رهبری ایستاد اما تنها کسی که به تنهایی قاطعانه این موضوع را کنترل کرد رهبری بود و ماجرا تمام شد هر چند که خیلی از آن افراد امروز طلبکار شده اند. این ها حقوقی بود که امام امت در حق امتش به بهترین شکل ممکن به جا آورد.

وی به موضوع اهانت به مدافعان حرم نیز اشاره کرد گفت: عده ای جو سازی می کردند که چرا باید در سوریه جنگید، دیگر فکر نکنم کسی با حادثه اخیر این چند روز باشد که دلیل آن را نداند.

خطیب جمعه انزلی در ادامه اظهار کرد: حق امام امت در حق امتش انجام شده است و بحمدالله مردم ما نیز تا به امروز در امتحانات فراوانی به خوبی رو سفید شده اند، هر چند که برخی از مسئولان ما یا از روی بی بصیریتی و یا از روی سستی و بی اراده بودن نتوانستند حق امام امت را ادا کنند فلذا بنده اعتقاد دارم خواص جامعه ما امت ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین گفت: کسانی که باید خود جلودار رهبری باشند در شرایط حساس حالت انفعالی می گیرند و کارشکنی می کنند، سخن من خطاب به این هاست، اگر جلو دار نیستید لااقل مانع حرکت امت و امام امت نشوید، بدانید هر کس در مسیر انقلاب کار شکنی کند سیل خروشان حرکت امت آن را کنار خواهد زد و از سرگذشت گذشتگان انقلاب که کنار گذاشته شدند درس بگیرید.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید در جامعه ما وحدت و یکدستگی باشد و همه مردم به صورت ید واحده تحت امامت رهبری پیش روند تا ان شا الله این نظام و انقلاب به اهداف والا خود برسد.

Share