پیام تسلیت مشایی به مناسبت درگذشت استاندار اسبق گیلان

قهرمانی، حقیقتا قهرمان عرصه خدمت بود|مهر عملی او به مردم از قلب سلیمش می‌جوشید

مهندس اسفندیار رحیم مشایی نیز در پیام تسلیتی درگذشت شادروان روح الله قهرمانی، استاندار سابق گیلان را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، متن پیام تسلیت مهندس اسفندیار رحیم مشایی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جانسوز و مظلومانه مهندس روح الله قهرمانی چابک، استاندار  فقید گیلان موجب اندوه فراوان است. او در حالی در کمال ناباوری از ما جدا شد و سفر جاودانه اش را به سوی پروردگار مهربانش آغاز کرده است، که خاطرات شیرین و درس آموز  او در سلوک انسانی و مشی مدیریتی، در عین آنکه مشام جان را می نوازد، غم فراق او را سخت و طاقت فرسا می کند.
او مهندسی دانش آموخته ،کاردان، دقیق و برنامه ریز بود. روح الله مرحوم ما، در کنار روحیه علمی و اجرایی برجسته، عمیقا به فرهنگ، ادبیات و ارزش های دینی و ملی دلبسته و مراتب ارادت او به خواجه شیراز ظرف وجودش را لبریز و دامنه گفتار و کردارش را خرم و برد آثار وجودیش را نافذ کرده بود. مهر عملی  او به مردم که از قلب سلیمش می جوشید، وی را بلند آوازه کرد و براستی نام آوری به مهر در سرزمین طراوت و پاکی، گیلان، که مردمانش خود شهره به مهرند نه کار هر کس باشد.
اما قهرمانی که در اسم و رسم چابک بود، حقیقتا قهرمان عرصه خدمت بود. صفای باطن، از ایشان در مکتب استاد جاودان مردم مداری و گل همیشه بهار بوستان خدمتگزاری و صالح منتخب مردم و حضرت پروردگاری، جناب آقای دکتر احمدی نژاد، نیرویی کارآمد چنان ساخت که روح مردم داری، ساده زیستی، حساسیت و احساس مسئولیت درگشودن گره ها و رفع مشکلات، از وی نامی در زمره زندگان به یادگار گذاشت، نامی که در دوران مسئولیت، پس از آن و برای همیشه به نیکی برده و ببرند و این البته وعده الهی به بندگانی است که سر به آسمان ایمان ساییده و گام در خدمت به مردمان در زمین به استواری برداشته اند.
اینک در برابر حادثه ای ناگوار، زودهنگام و دور از انتظار، چه چاره جز صبر دل افگار! صبری تلخ در فقدان مردی که می توانست به پشتوانه تجربیات ملی و بین المللی باز هم منشا خدمات ارزنده ای برای کشور باشد و تسلیم در برابر فراخوان الهی که خود نیز در انتظار آنیم.
اینجانب این ضایعه موءلمه را به مردم شریف، نجیب و قدرشناس گیلان و مازندران، دوستان، همکاران، بستگان و به ویژه خانواده معظم آن فقید سعید صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای روح آن سفرکرده رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر، اجر، عزت و بقا مسئلت می نمایم.

اسفندیار رحیم مشایی

Share