کارلوس کی‌روش

بازی با ازبکستان برای ما فینال جام جهانی است | به یار دوازدهم نیاز جدی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تیمش به استادیوم پر از تماشاگر نیاز دارد، گفت: طرز تفکر ما این است که بازی با ازبکستان فینال جام جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، «کارلوس کی‌روش» در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتبال ازبکستان و ایران که بعدازظهر امروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، گفت: به تمامی دوستان و اصحاب رسانه خوش آمد می گویم. اصولا این طرز تفکر وجود دارد که جام جهانی برای ایران در سال ۲۰۱۸ است ولی ایران امروز و فردا دارد بازی هایش را برای جام جهانی انجام می دهد. جام جهانی برای ایران فردا است.

وی افزود: فردا بازی مهمی با ازبکستان داریم. ما سه بازی مهم دیگر پیش رو داریم. تمام تلاشمان این است که بهترین عملکرد و فوتبال را درون زمین داشته باشیم تا به سطح استاندارد موردنظرمان برسیم. ازبکستان از بهترین تیم های گروه است. در گذشته هم بازی کردن با ازبکستان چه در خانه خودمان و چه در خانه حریف برایمان سخت بوده است. آنها بازیکنان و مربیان خوبی دارند.

سرمربی تیم ملی ایران تاکید کرد: باور دارم که کاملا اماده هستیم بخصوص الان که در خانه خودمان بازی می کنیم. استادیوم آزادی همیشه یار دوازدهم ما بوده است. هرگاه در آزادی بازی کرده ایم حمایت طرفداران کمک حال ما بوده است. امیدوارم فردا هم این اتفاق رخ بدهد و به رویاهایمان نزدیکتر بشویم.

کی روش درباره حضور تماشاگران و اینکه ایران تنها تیمی در دنیا است که در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هیچ گلی دریافت نکرده است، گفت: پیام مهمتر بازی فردا این است که فردا به یار دوازدهم خود نیاز جدی داریم. ازبکستان تیم خوبی است و یکی از کاندیدای جدی برای عنوان اولی یا دومی این گروه است. اگر بخواهیم به استانداردهایی که در ذهن داریم برسیم، باید در ۹۰ دقیقه با تمرکز بازی کنیم و فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم. همانطور که گفتم باید تلاش کنیم هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای هجومی تیم برتر باشیم. بهترین بازیکن و یار ما در بازی فردا استادیوم آزادی پر از تماشاگر خواهد بود. تمام تیم ها به هواداران نیاز دارند. اگر فردا استادیوم پر شود، شاید کارمان کمی راحت تر شود. پس اطمینان داریم می توانیم به نتیجه موردنظر برسیم درست مثل گذشته.

سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: ما کاری را برای حریف آسان نمی کنیم چون در فوتبال چیزی ارزان به دست نمی آید. نگرش ما به بازی فردا اینطور است که گویا فینال جام جهانی را در پیش داریم و امتیاز آن سرنوشت ساز است. دلیل این طرز تفکر این است که تیم خوبی پیش رو داریم. اطمینان دارم با عملکرد خوب نتیجه خوبی به دست می آوریم.

کی روش درباره حساسیت این مسابقه که ممکن است مقامات سیاسی هم از نزدیک نظاره گر آن باشند، تاکید کرد: ما از اهمیت بازی فردا اطلاع داریم. همه واقف هستند که بازی فردا چقدر مهم است ولی اهمیت آن اینطور نیست که امروز یا دیروز از اهمیت آن مطلع بوده باشیم. ما از ابتدای مسابقات به اهمیت این بازی واقف بودیم. ارزش بازی اول ما هم سه امتیاز بود. بازی دوم هم  سه امتیاز داشت. همینطور بازی های بعدی. در فوتبال چیزی تغییر نکرده است. تک تک بازی ها برای ما حکم مهمترین بازی ها را دارند. فردا هم همینطور.

وی یادآور شد: فردا فقط یک بازی پیش رو داریم. در فوتبال همین یک بازی هم به خودی خود دشوار است. تمام تمرکزمان فردا بازی با ازبکستان و پیروزی برابر این تیم است ولی از لحاظ اهمیت بازی ها، مونته نگرو، چین، قطر و تمام بازی ها برای ما مهم بوده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار ازبک درباره اینکه چرا همانند بازی رفت، بازیکنی را به نشست خبری نفرستاده است؟ گفت: بسیار مهم است این ارتباط بین بازیکنان تیم ملی و اصحاب رسانه ولی امروز بازیکنی که برای کنفرانس انتخاب شده بود، مسئله دندانپزشکی پیدا کرد و نتوانست بیاید. به همین خاطر امروز به صورت خاص و ویژه کاپیتان ما پیش از شروع تمرین تیم ملی پاسخگوی خبرنگاران خواهد بود.

کی روش درباره اینکه تیم ملی نزدیک به صعود به جام جهانی است و آیا این تیم می تواند در صورت صعود به جام جهانی موفق باشد یا خیر؟ تاکید کرد: من راجع به این مطلب صحبت کردم و موافق نیستم با نظر شما. ما نزدیک به صعود نیستیم. در فوتبال مسائل با شرایط زندگی روزمره متفاوت است. شاید بتوانیم بگوییم نزدیک هستیم که صبح از خواب بیدار شویم ولی در فوتبال نمی توانیم بگوییم نزدیک به برد و صعود هستیم. زمانی که داور سوت پایان بازی را بزند می توانیم با اطمینان اینرا بگوییم. در دیکشنری فوتبال، چیزی به نام «نزدیک به» وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم من یعنی منچستر با بایرن، در ۳۰ ثانیه پایانی بازی اتفاقات جوری رقم خورد که منچستر قهرمان شد. حتی در فصل قبل در ایران هم در بازی آخر لیگ، یک تیم فکر می کرد قهرمان است و داشتند شادی می کردند ولی یک تیم دیگر قهرمان شد. وقتی بازی خوبی با ازبکستان، تیمی با بازیکنان شاخص در پیش دارید، اگر فکر کنید نزدیک به برد هستیم، اشتباه کرده اید.

سرمربی تیم ملی درباره تغییرات احتمالی ترکیب تیمش برای بازی با ازبکستان به شوخی گفت: اگر قول بدهید که جواب من به گوش سرمربی ازبکستان نرسد، می توانم پاسخ سئوالتان را بدهم!

کی روش ادامه داد: حتی بنده هم تلاش می کنم از بازیکنانی که در ترکیب بازی با ازبکستان هستند را حدس بزنم. هنوز در فکر هستیم و تلاش می کنیم به ترکیب برسیم. وقتی ما این اردو را شروع کردیم، تعدادی از بازیکنان مصدومیت های سبک داشتند ولی خوشبختانه الان تمام بازیکنان آمادگی بازی را دارند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: مطلبی که در تیم ملی ایران مدتهای طولانی است از آن رد شده ایم این است که چیزی به عنوان بازیکنان فیکس و نیمکت نشین نداریم. ما گروهی از بازیکنان را داریم که در اختیار تیم ملی هستند و هر موقع لازم باشد در زمین حضور یابند، به بهترین نحو کارشان را انجام خواهند کرد.

Share