مشروح سخنرانی جهانگیری در رشت

با افتخار می‌گوییم اصلاح‌طلب هستیم | گیلان فخر و الگوی ایران است

جهانگیری با بیان اینکه باید صنایع گیلان را متحول کنیم، گفت: مردم روز جمعه بیایند تا نام ایران بدرخشد و نام اسلام و اصلاحات مطرح شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت در جمع مردم سخنرانی کرد.(گزارش تصویری)

از نخست ساعات صبح امروز جمعی از حامیان روحانی در سالن حاضر شده و شعارهایی چون وصیت هاشمی حمایت از روحانی، روحانی زنده باد خاتمی پاینده باد، نه قاضی نه سردار دولت قانون مدار، پیام ما روشنه حصر باید بشکنه، اسحاق دوست داریم، برادر شهیدم رای تو پس میگیرم آزادی اندبشه با رئیسی نمیشه زندانی سیاسی آزاد باید گردد کروبی و موسوی آزاد باید گردد سردادند.

نیما نکیسا فوتبالیست اسبق تیم ملی در این مراسم گفت: ما اصلاح طلبان آماده هستیم و ادبیات ما همواره بر پایه ادب است و وارد زندگی خصوصی افراد نمی‌شویم.

سرمربی داماش گفت: من از سیاست چیزی نمیدانم اما دست آقای ظریف را می‌بوسم که برجام را افرید.

وی افزود: ۳ هزار ورزشکار پشت روحانی هستند و این اتفاق هیچگاه در طول تاریخ نیفتاده بود.

سیداحمد حسینی رییس ستاد روحانی در گیلان گفت: تشکر میکنم از شما که چنین مراسمی را تشکیل دادید. در خدمت مردی هستیم که راستی و راستگویی بزرگترین ویژگی اش است.

حسینی گفت: کسانی که تلاش میکنند به دروغ راه مردم را منحرف کنند بدانند که مردم روشنفکر هستند و میدانند.

وی افزود: در ۲۹ اردبیهشت با مشارکت گسترده به آنها خواهیم گفت که سهمی در بین مردم ندارند. به کسی رای میدهند که حقوق شهروندی را ثبت کردند رشد اقتصاد کاهش تورم و امنیت کشور را فراهم کردند.

غلامعلی جعفرزاده رئیس ستاد مردمی روحانی در گیلان با بیان اینکه از نیمه راه برنمیگردیم، گفت: سلام به اصلاحات، سلام به اعتدال سلام به هاشمی، سلام به خاتمی و سلام بر نخست وزیر سالهای جنگ.

وی با اشاره به اینکه مردم به وصیت هاشمی عمل می کنند، اظهار داشت: ما به روحانی رای میدهیم زیرا وی ۱۶ سال دبیر شورای امنیت ملی بود، ۲۰ سال سابقه مجلس دارد و ۴ سال کارنامه موفق رییس جمهوری دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخاطر برجام از دولت روحانی متشکریم، گفت: کسانی که می خواهند ما را ضعیف ببینند این آرزو را به گور می برند.

وی با اشاره به اینکه مردم به دنبال دولت عقلانی هستنند نه دولتی رمالی، اظهار کرد: آقای روحانی خدمات زیادی کردند و ما به روحانی رأی می دهیم زیرا کارهای زیادی بر زمین مانده است.

جعفرزاد در پایان گفت: مردم ایران وظیفه خود را انجام می دهند شما هم جوانان را فراموش نکنید.

با افتخار می‌گوییم اصلاح‌طلب هستیم

جهانگیری با بیان اینکه گیلان سرزمین قهرمانانی چون سردار جنگل است، علما، مراجع و شهید املاکی، نخبگان و دانشمندان است، گفت: گیلان فخر و الگوی ایران است و مردمان این سرزمین در تاریخ ایران افتخارات زیادی آفریدند.

وی با اشاره به اینکه افراد این جمع همه جوان است، اظهار داشت: با این وضعیت مشخص است که ایران می خواهد متحول شود و شما جوانان هستید که آینده ایران را رقم می زنید.

جهانگیری گفت: توانستیم تیم مذاکره کننده ای تشکیل دهیم که در مقابل ۶ کشور بزرگ قرار بگیرند. گاهی روحانی برای مذاکرات تا صبح نمیخوابید و با پشتیبانی رهبر برجام به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه کشور در بدترین شرایط به روحانی تحویل داده شد، گفت: زمانی که آقای روحانی رییس جمهور شد وضعیت بسیار بد بود و ایرانی بودن در دنیا جرم محسوب میشد.

جهانگیری همچنین ادامه داد: در شرایطی دولت یازدهم روی کار آمد که همه گزینه‌ها علیه ایران روی میز بود و در داخل کشور نیز همه رو در روی هم قرار گرفته بودند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کسی احساس نمیکند که اصلاح طلبی جرم است بلکه افتخار است. با افتخار میگوییم اصلاح‌طلب هستیم. انتخابات مهم است و در این ۴ سال تهمت ها را تحمل کردیم و به همین دلیل به پیش رهبری رفتم. آماده ام در مود اصلاح طلبان با رهبر انقلاب حرف بزنم.

وی اظهار کرد: رهبری فرمودند اصلاح طلب و اصول گرا همه فرزندان من هشتند و تمام مطالباتان با حمایت رهبری و پیگیری ما شدنی است.

جهانگیری یادآور شد: خواسته شما با تدبیر و حکمت انجام مبشود و انتخابات فقط رای نیست بلکه گفتگو است. ما باید تمرین گفتگو کنیم با رقبا. به روستاها و شهر ها کوچک بروید. این دو روز را کار کنید.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در مناظره ها دو تفکر نشان داده شد. یک تفکر عقلانیت و صلح بود و آن یکی تفکر دروغین و تهمت بود. کرامت مردم را زیر سوال بردند

جهانگیری گفت: آرمان ما این است که هر ایرانی زندگی شرافتمندانه داسته باشند. نباید بگذاریم عده ای فقر مردم را پلکانی برای رسیدن به قدرت بدانند.

وی تصریح کرد: امنیت ایران در دست تک تک شماست. ان شالله رای واقعی اعلام خواهد شد. روحانی شخصیت بزرگ و مجتهد انقلابی است.

جهانگیری گفت: آمده ایم تا راهی را که از ۹۲ آغاز شد، تکمیل کنیم، آمده ایم محرومیت را رفع و اشتغالزایی کنیم.

جهانگیری گفت: آمده ایم تا راهی را که از ۹۲ آغاز شد، تکمیل کنیم، آمده ایم محرومیت را رفع و استغالزایی کنیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه به جوانان قول میدهم که دغدغه هایشان برطرف شود، اظهارداشت: گیلان شایستگی این را دارد که یکی از استان های توسعه یافته باشد.

وی با اشاره به اینکه سریعتر باید راه آهن رشت به قروین وصل شود، گفت: در این چهارسال برای حمایت از کشاورزان از واردات برنج جلوگیری کردیم.

جهانگیری با بیان اینکه باید صنایع گیلان را متحول کنیم، گفت: مردم روز جمعه بیایند تا نام ایران بدرخشد و نام اسلام و اصلاحات مطرح شود.

Share