در خطبه های نماز جمعه

روایت وزیر اطلاعات از مذاکره با آمریکا و برخورد با زمین خواران و قاچاقچیان

وزیر اطلاعات گفت: در سال ۹۵ بر ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات ضدامنیتی در اماکن پرجمعیت را داشتند ضربه وارد کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سید محمود علوی امروز (۱۵ اردیبهشت) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک ایام شعبانیه و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) و تسلیت شهادت گروهی از مرزبانان و جان باختن تعدادی از کارگران معدن افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال ۹۵ با ضربه به ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات در اماکن پر جمعیت را داشتند و در سال های ۹۳ و ۹۴ با انهدام حدود ۴۵ تیم تروریستی امان از تروریست‌ها بریدند و اجازه کوچکترین اقدام ضد امنیتی را به آنان ندادند و امکان عمل را از آنان سلب کردند.
وی گفت: نتیجه این اقدام امنیت بی‌بدیل در ایران اسلامی، در دنیای پر از ناامنی است؛ چرا که شاهد وضعیت ناامنی در کشورهای مختلف دنیا به خصوص در کشورهای همجوار ایران اسلامی هستیم.
علوی گفت: وزارت اطلاعات تجهیزات و سلاح‌های بسیار زیادی از تیم های تروریستی کشف و ضبط کرد و ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری را از تروریست ها ضبط کرده است.
وی افزود: با هدف برقراری امنیت اقتصادی و پیشگیری از فساد اقتصادی، وزارت اطلاعات اقدامات پر شماری را به ثبت رسانده از جمله اینکه ۳۸۰ مورد فرار مالیاتی را شناسایی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است و در موارد ضروری به دستگاه قضایی ارجاع داده است.

*بازگرداندن ۲۰ هزار هکتار از اراضی زمین خواران به بیت‌المال
علوی در مورد مبارزه وزارت اطلاعات با زمین‌خواری نیز گفت: این وزارتخانه۲۰۰ پرونده در این زمینه تشکیل داد و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان اموال بیت‌المال به بیت المال مسترد شده است. حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی را از تعدی متعدیان به اراضی بازگردانده و به بیت المال و خزانه کشور مسترد شده است.
علوی گفت: وزارت اطلاعات بیش از ۶۲۰ پرونده مفاسد اقتصادی تشکیل داده و آنها را به دستگاه قضایی ارجاع داده است و از چندین فقره سرقت مبالغ بالا به دست سارقان اموال مردم در بانک‌ها جلوگیری کرده و اموال مردم را صیانت کرده است.

** هزار میلیارد تومان از فساد صندوق فرهنگیان مسترد شد
وی افزود: نمونه آن در بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان است که فسادی با وام‌های بی‌حساب از سال‌های ۸۵ و ۸۶ شروع شده بود و تا سال‌های ۹۲ و ۹۳ استمرار داشت. وزارت اطلاعات متوجه این فساد شد و آن را کشف و متوقف کرد و تاکنون هزار میلیارد تومان آن را به صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه مسترد کرده است و تا استرداد اموال فرهنگیان این کار را ادامه خواهد داد.

*کاهش قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار
علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات با همکاری دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا، با تشکیل ۱۹۰پرونده به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در طول سال‌های ۹۳ تا پایان ۹۵ این موضوع مهم را پیگیری کرد و توانست فساد و قاچاق کالا را در کشور مهار و مدیریت کند. به گونه‌ای که میزان قاچاق از حدود ۲۵ میلیارد دلاری در سال‌های قبل در سال ۹۵ به ۱۲ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.
وی افزود:‌ وزارت اطلاعات حرکت سرویس‌های اطلاعات خارجی را در عرصه نفوذ، هوشمندانه تحت اشراف و رصد قرار داد و موارد متعدد جاسوسی را زیرذره بین گرفت؛ به طوری که مقام معظم رهبری از این عملکرد وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کردند.
علوی گفت: ‌در عرصه اطلاعات خارجی، وزارت اطلاعات با همکاری تنگاتنگ با دستگاه دیپلماسی کشور، ارائه اطلاعات، هشدارهای به موقع و فراهم کردن بستر به برقراری روابط سالم بین‌المللی کمک کرده است.

*بازگرداندن ۱.۷ میلیارد دلار از اموال کشور از طریق مذاکره
وی گفت: با مصوبه شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات به مذاکره با طرف آمریکایی برای تبادل زندانیان پرداخت و در نتیجه یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار پول مملکت به کشور برگردانده شد؛ تعدادی زندانی آزاد و یک بانک و تعدادی از موسسات از تحریم خارج شدند.
علوی افزود: در حوزه مبارزه با جنگ سایبری دشمن و صیانت از امنیت فضای مجازی، وزارت اطلاعات راهبرد هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرد و به جای پاک کردن صورت مسئله و جهت گیری بستن فضای مجازی، روش حل خردمندانه را در پیش گرفت و امکان بهره وری سالم مردم و مقابله با سوء استفاده دشمن و عناصر نفوذ و ضد امنیتی را در برنامه خود قرار داده است.

**اشراف وزارت اطلاعات بر فضای مجازی
وی ادامه داد: امروز وزارت اطلاعات بر فضای مجازی اشراف کامل دارد و از کانال‌های مجازی صیانت و فعالان سیاسی را مد نظر قرار داده است و از غلتیدن آنها به ورطه انحراف جلوگیری کرده است.
علوی گفت: در همین راستا وزارت اطلاعات به افراد ضددین و ضد اخلاق که کانال‌های ضد دین و مستهجن را دایر می‌کردند،‌ ضربه های پیاپی وارد کرده است.
وزیر اطلاعات افزود: در حوزه سیاست داخلی اهتمام وزارت اطلاعات در جهت حفظ انسجام ملی، وحدت قوای سه گانه و هماهنگی جامعه اطلاعاتی بوده است و همراهی با ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، بسیج، وزارت کشور، شورای امنیت کشور، شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح را به عنوان یک راهبرد اساسی دنبال کرده است.
علوی گفت: هدف وزارت اطلاعات برقراری آرامش در همه حوزه‌ها، در دانشگاه، در حوزه، حوزه فرهنگ و هنر و در فعالیت های اقتصادی بوده است و همه این توفیق‌ها به برکت دعای مردم، لطف پروردگار، توجهات آقا امام زمان(عج) و ادعیه مقام معظم رهبری بوده است.
وی اضافه کرد: این امنیت بی‌بدیل حاکم بر کشور اسلامی، نتیجه طبیعی ایمان و عمل صالح مردم و حکومت ارزشی جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که خداوند نتیجه طبیعی ایمان و عمل صالح را خلافت بر زمین و برقراری امنیت می‌داند.
علوی گفت: وقتی ایمان و عمل صالح و ارزشها حاکم باشد،‌ امنیت درون زا در کشور می جوشد و دستگاه‌های امنیتی منحصرا باید فعالیت‌های دشمن را رصد کنند و آنان را که به دنبال صدمه به کشور هستند، مهار کنند. از این رو سربازان گمنام امام زمان (عج) اساس کار خود را بر شرع و اخلاق و قانون قرار داده‌اند.
علوی گفت: حلال و حرام شرع، ما را به دستاوردهای بزرگتری در عرصه اطلاعات می‌رساند؛ زیرا هر کس از طریق معصیت بخواهد به هدف برسد، دچار آسیب شده و به هدف نمی‌رسد. به همین علت وزارت اطلاعات بر اساس حلال و حرام شرع و احترام به مردم کار خود را دنبال می‌کند.
وی افزود: اگر ترس رفتن به جهنم و آرزوی رفتن به بهشت را هم نداشته باشیم، باز هم باید پایبند به اخلاق باشیم؛ زیرا راه موفقیت از مسیر ارزش‌های اخلاقی می‌گذرد. بر این مبنا کار اطلاعاتی اخلاق مدار را پایه کار خود قرار دادیم و سربازان گمنام امام زمان نتایج ارزشمندی را به خاطر رعایت اخلاق اسلامی به دست آوردند.
علوی افزود: وزارت اطلاعات قانون جمهوری اسلامی که امام (ره) آن را به عنوان احکام شرعی تلقی کرده و رعایت آن را امری واجب دانسته‌اند، سرلوحه کار خود قرار داده و به آن پایبند بوده است و به همین علت سربازان امام زمان(عج) توانستند امنیت پایدار را برای مردم به ارمغان بیاورند و این کار رضایت مردم را در پی داشته است.

**محبوبیت وزارت اطلاعات بر اساس نظرسنجی ایرنا
وزیر اطلاعات گفت: نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی نشان داد که در زمینه محبوبیت دستگاه های کشور، وزارت اطلاعات در سال ۹۳ در رتبه هفتم، در اسفند ۹۴ در رتبه چهارم و در مهر ماه ۹۵ در رتبه سوم محبوبیت قرار گرفت.

*امنیت پایدار با همکاری خود مردم
وی افزود: در کشوری که شادابی و نشاط نباشد، خیری نیست. برای همین، کار ما در وزارت اطلاعات امنیت برای فعالان اقتصادی است، نه امنیت بر فعالان اقتصادی. اقتصاد با امنیت شکوفا می شود وقتی که فعالان اقتصادی احساس امنیت کنند و فضای امنیتی بر فعالیت فعالان اقتصادی حکم فرما نباشد.
علوی ادامه داد: رویکرد وزارت اطلاعات امنیت برای دانشگاه نه بر دانشگاه است تا دانشگاه احساس امنیت کند، استاد و دانشجو به راحتی حرفشان را بزنند و بتوانند در چارچوب ارزش‌های الهی و دینی و انسانی فعالیت کنند و فضای امنیتی بر دانشگاه حاکم نباشد.امنیت برای حوزه، فرهنگ و هنر و حوزه سیاسی دستاوردهای بزرگی برای امنیت کشور به ارمغان آورده است.
وی گفت: با این روش‌‌ها بسیاری از زمینه‌های ناامنی و آشوب با این رویکرد وزارت اطلاعات مرتفع شده است. به عنوان مثال در سه، چهار سال گذشته در ۱۶ آ‌ذر در اغلب دانشگاه‌ها برنامه داشتیم؛ ولی هیچ جا، این برنامه‌ها به آشوب کشیده نشد، برای اینکه خود دانشگاهیان، نمایندگی مقام معظم رهبری و خود دانشجویان و استادان را در برقراری امنیت شریک کردیم، امنیتی که به وسیله مردم به وجود می آید، پایدار است.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: در یکی از نقاط کشور در روز ۲۶ فروردین هر سال ناآرامی داشتیم، اما در این سه چهار سال گذشته شاهد آرامش در آن استان بودیم؛ زیرا با ارتباط با بزرگان اقوام و عشایر و قبایل، آنها را در برقراری امنیت شریک کردیم. در جایی که مردم در برقراری امنیت شریک باشند، امنیت کم هزینه و پایدار به وجود می‌آید.
وی گفت: امیدواریم با همکاری تنگاتنگ مردم با دستگاه اطلاعاتی که روزی امام(ره) فرمودند اطلاعات ۳۶ میلیونی و امروز باید بگوییم اطلاعات ۸۰ میلیونی، بتوانیم از امنیت و آرامش کشور صیانت کنیم.

Share