فرماندار آستارا خبرداد

۳۹۱ نفر داوطلب حضور در انتخابات شورای اسلامی شهرستان آستارا شدند

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از ثبت نام ۳۹۱ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش صبح امروز دوشنبه درسومین همایش انتخاباتی رسانه و مشارکت حداکثری در فرمانداری آستارا با اشاره به افزایش ۷ نفری داوطلبان اظهار داشت: ۷۹ نفر از این تعداد در انتخابات شورای شهر و ۳۱۲ نفر در انتخابات شورای روستاها داوطلب شدند.

وی از افزایش دوبرابری حضور بانوان در انتخابات این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۳نفر زن در این انتخابات ثبت نام کردند که۶نفر از این بانوان داوطلب انتخابات شورای روستا و ۷ نفر نیز داوطلب انتخابات شورای شهر شدند.

رنجکش با بیان اینکه تحصیلات این نامزد ها از سواد خواندن و نوشتن گرفته تا کارشناسی ارشد می باشد، افزود: جوان ترین کاندیدای شهرستان آستارا ۲۵ سال و مسن ترین آن ۷۰ سال سن دارد.

وی اضافه کرد بر اساس قانون بررسی صلاحیت داوطلبان پس از ارسال استعلام های آنان از مراجع چهارگانه آغاز خواهد شد.

وی گفت :رعایت قانون و التزام به قانون انتخابات رویه ای است که در این انتخابات هیات های اجرایی خواهند داشت.

رنجکش افزود: هیچ اعمال سلیقه ای در تایید یا رد صلاحیت داوطلبان اتفاق نخواهد افتاد و فرمانداری خود را ملزم به رعایت هرقانونی می داند.

وی در ادامه این کارگاه ضمن بیان  توصیه هایی به رسانه ها گفت: فعالان رسانه ای که در خط اول تصویر سازی در ایام اول انتخابات هستند باید با رعایت حقوق شهروندی فضای سالم رقابتی ایجاد نمایند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تاکید کرد: کسانی که مرجع تولید این فضا هستند باید تلاش کنند تا تبلیغات انتخاباتی در یک فضای رقابتی سالم انجام شود.

وی ادامه داد: تا کنون شاهدبروز تخلفات مختلفی بودیم که طبق قانون هم به ضرر داوطلب هست و هم دامنش به رسانه خواهد کشید.

رنجکش گفت: قطعا تلاش همه رسانه ها فضاسازی برای مشارکت حداکثری است البته مشکل خلا موجود فقط عدم اطلاع  است که باید با آگاهی های لازم ،قانون رعایت و این خلا پرشود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: همانطور که تا الان تلاش کرده اید فضای انتخاباتی و رقابتی خوبی داشته باشیم از این به بعد نیز تلاش کنید فضاسازی خوبی برای مشارکت حداکثری داشته باشیم.

Share