رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه خبرداد

صید یک قطعه ماهی سفید مولد طلایی رنگ در بندرکیاشهر

سلیمانی اظهار داشت: این ماهی سفید مولد طلایی رنگ، از گونه های نادر و منحصربفرد است و با حدود ۵۰ سانتیمتر طول، یک کیلو و ۳۰ گرم وزن دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید یک قطعه ماهی سفید مولد طلایی رنگ در مسیر رودخانه سفیدرود واقع در بخش بندرکیاشهر این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا سلیمانی اظهار داشت: این ماهی سفید مولد طلایی رنگ، از گونه های نادر و منحصربفرد است و با حدود ۵۰ سانتیمتر طول، یک کیلو و ۳۰ گرم وزن دارد.
وی با اشاره به ظاهر زیبای این ماهی سفید طلایی افزود: دو طرف و قسمت بالایی این ماهی سفید به رنگ طلایی و قسمت پایین آن به سفید رنگ است.
سلیمانی ادامه داد: این ماهی سفید طلایی رنگ که از گونه های کمیاب به شمار می رود، برای تکثیر و ادامه مطالعات بیشتر به مراکز تحقیقاتی فرستاده می شود.
رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه یادآور شد: سال گذشته نیز یک قطعه ماهی سفید طلایی رنگ نر مولد بطول ۴۰ سانتی متر و وزن ۸۵۰ گرم ، در رودخانه سفیدرود این شهرستان صید و به مراکز تحقیقاتی فرستاده شد.
وی با اشاره به اجرای طرح صید ماهیان مولد در ۲ کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود واقع در بخش بندرکیاشهر اظهار داشت: صید ماهیان مولد استخوانی در این شهرستان از بیست و دوم اسفدماه سال گذشته آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
سلیمانی گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون ۳۲ هزار قطعه ماهی مولد استخوانی (سفید) در این شهرستان صید شده که برای تکثیر، به دو مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر دریایی استان گیلان ارسال شده اند.
رودخانه سفیدرود یکی از زیستگاه های مهم انواع ماهیان استخوانی است و بیش از ۸۰ درصد ماهیان مولد استخوانی گیلان نیز در آن صید می شود. حدود ۲۵ کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود از شهرستان آستانه اشرفیه می گذرد.

Share