رییس جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های گیلان عنوان کرد:

دولت از حقوق مردم دفاع می‌کند|دریای خزر نعمت الهی است

رییس جمهور با بیان اینکه فعالیت های صورت گرفته در گیلان نشان می دهد که مردم این استان چه کار بزرگی را انجام داده اند، افزود: پروژه های بهداشتی صورت گرفته در استان قابل تقدیر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۱۷ طرح و پروژه صنعتی، بندری، کشاورزی، دامداری، مخابراتی، بیمارستانی و عمرانی استان گیلان با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ، ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.(گزارش تصویری)

رییس جمهور در مراسم افتتاح همزمان اسکله های مجتمع بندری کاسپین و پروژه های اقتصادی و زیربنایی در منطقه آزاد انزلی ضمن تشکر از کسانی که برای پروژه های گیلان زحمت کشیدند، گفت: خوشحال شدم که مدیر آرین تخته گفت که اگر زمینی در اختیار ما گذاشته شود با کاشت درخت تولید چوب نماییم.

وی همچنین افزود: صنایع چوب می تواند اشتغال خوبی را در جامعه ایجاد کند.

رییس جمهور با بیان اینکه فعالیت های صورت گرفته در گیلان نشان می دهد که مردم این استان چه کار بزرگی را انجام داده اند، افزود: پروژه های بهداشتی صورت گرفته در استان قابل تقدیر است.

روحانی ضمن تشکر از کارآفرینان غذایی، افزود: مردم ما شکرگزار خداوند باشند و ما روز به روز در بخش کشاورزی به سمت خودکفایی می رویم و در مجموع کار بزرگی در کشور صورت گرفته و عدم بیان آن نوعی ناشکری است.

وی گفت: افزایش ظرفیت سردخانه در کشور باعث می شود بتوانیم محصولاتمان را به درستی برنامه ریزی کنیم و به معنی ذخیره سازی در فصل های مختلف است.

روحانی افزایش طرح پرورش ماهی در قفس را مهم دانست و گفت: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است و سبب کاهش استفاده مردم از گوشت قرمز می شود.

وی با بیان اینکه همه مردم برای عظمت کشور باید پای کار بیایند، اظهار داشت: عنوان روستای بدون کار بسیار زیبا است.

دولت از تمامی حقوق مردم دفاع می‌کند

رییس جمهور گفت: دسترسی مردم به نسل سوم و چهارم اینترنت یک کار زیربنایی برای توسعه کشور است که در چند وقت اخیر پیشرفت خوبی در زمینه ارتباطات صورت گرفته است و امیدوارم جوانان ما از این امکانات به درستی استفاده کنند.

وی افزود: دولت به سختی از حق ارتباطی مردم دفاع کرده است و کسانی بودند که نمی خواستند این اتفاق صورت گیرد البته دولت از تمامی حقوق مردم دفاع می کند.

دریای خزر نعمت الهی است

رییس جمهور ضمن تشکر از مسوولین منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: یکی از مناطق آزاد فعال، منطقه آزاد انزلی است.

وی با بیان اینکه از دریای خزر به خوبی استفاده نکردیم، اظهار کرد: این دریاچه نعمت الهی است و شکر این نعمت بزرگ استفاده بهینه از این دریاست.

روحانی با اشاره به اینکه طرح مارینای دریای خزر را بسیار مهم دانست و افزود: ما حتی استفاده تفریحی درستی از دریای خزر نکردیم.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت های بزرگ در گیلان تالاب بزرگ انزلی است، گفت: از این تالاب باید حفاظت و حراست شود.

رییس جمهور ایران ارتباط با همسایگان حاشیه دریای خزر را یکی دیگر از دستاوردهای استفاده از این دانست و تأکید کرد: ارزان ترین نوع حمل و نقل، حمل و نقل دریایی است.

رییس دولت یازدهم با اشاره اهمیت پنج کشور حاشیه دریای خزر، گفت: باید اسکله های خود را رونق بخشیم.

وی ساخت آکواریوم در کشور را مهم دانست و افزود: آکواریوم می تواند تفریح سالم را برای مردم فراهم کند.

روحانی گفت: مناطق آزاد باید به سمت و سویی بروند فقط در بخش واردات ورود نکنند و صادرات و حمل و نقل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس جمهور ضمن اشاره به راه آهن گیلان، گفت: تلاش می کنیم راه آهن قزوین به رشت افتتاح شود سپس به انزلی برسد و سپس به آستارا برود زیرا ترانزیت بسیار مهم است.

روحانی حمل و نقل را سبب اشتغال دانست و تصریح کرد: حرکت های خوبی جهت اشتغال جوانان صورت گرفته است.

برای ناامید کردم مردم توطئه می‌کنند

وی با بیان اینکه عده ای توطئه هایی برای ناامید کردن مردم دارند تا بگویند مردم شما در سال ۹۲ اشتباه کردید که در انتخابات حضور پیدا کردید، افزود: فردی که رییس جمهور می شود منتخب مردم است و تا زمانی که مردم نخواهند این پروژه های بزرگ افتتاح نمی‌شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید از امکانات کشور استفاده نماییم، گفت: امیدوارم در این ماه های مبارک دوستی ها و مودت افزایش یابد.

وی در پایان با اشاره به اخبار برخی رسانه ها اظهار کرد: رسانه هایی که شیطنت می کردند لااقل این سه ما مبارک این کار را نکنند و از ماه شوال دوباره شروع کنند!

روحانی گیلان را استان بزرگان و سردار جنگل دانست و گفت: امیدوارم استان مبارز و پرافتخار گیلان و کشور ایران روز به روز پیشرفت نماید.

Share