در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد

حضور بیش از ۲۵۲ هزار گردشگر در تالش | تنها ۹ نفر در برخورد خودروها مصدوم شدند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تالش تعداد گردشگران و بازدید کنندگان نوروزی این شهرستان را ۲۵۲ هزار و ۳۲۰ نفر اعلام کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامحسین بختشاهی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تالش در گفتگو با دیارمیرزا گفت: نیروهای این اداره در قالب طرح نوروزی در محورهای شریانی و اصلی به صورت ۲۴ ساعته اقدام به انجام وظیفه کردند.

بخشتاهی از ثبت ۳۱۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو سواری و ۹۵۹ هزار و ۴۰۰ نفر مسافر عبوری در محورهای منتهی به تالش خبر داد و افزود: در طی مدت اجرای طرح نوروزی رقم قابل توجه کاهش تصادفات نیز به ثبت رسید که تنها ۹ نفر در برخورد خودروها مصدوم شدند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین از هزار و ۵۸ سفر برون استانی سخن گفت که ۴ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر جابجا شدند.

بخشتاهی در ادامه گفت: در بخش سفرهای دورن استانی نیز هزار ۹۴۵ سفر درون استانی گزارش شد که جابجایی ۸ هزار و ۶۹۴ نفر در محورهای استان گیلان ثبت شد.

این مسئول با اشاره به تمهیدات این اداره در روزهای منتهی به پایان سال گفت: در قالب این طرح پیش بینی تهیه وسایل صورت گرفت تا کمبود وسایل نقلیه در این بخش جبران شود.

وی اضافه کرد: مامورین راهداری تالش با توجه به برودت هوا در محور اسالم – خلخال و بارش برف به میزان حداکثر ۱۵ سانتی متر و دمای منفی ۱۰ درجه همچون طرح زمستانی اقدام به نمک پاشی و برفروبی سطح جاده کردند.

بخشتاهی در تشریح سایر اقدامات اداره متبوع خود گفت: حریم راه ها در طی ۵ روز سال از دهها تن زباله پاکسازی و چند صد تابلو، بنر و پرده که مزاحم دید رانندگان می شد در حاشیه راه ها جمع آوری گردید.

وی شستشوی نرده های پلها و تابلوهای علایم رانندگی، خط کشی معابر و رنگ آمیزی سرعت کاه ها از اقدامات دیگر این اداره در طی این مدت بیان کرد.

رییس راهداری تالش از متوقف شدن ساخت و ساز در حریم راهها در طول ایام تعطیل خبر داد که حاصل گشتهای منظم این اداره بود.

حضور بیش از ۲۵۲ هزار گردشگر در تالش

همچنین احمد جهانگیری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تالش تعداد گردشگران و بازدید کنندگان نوروزی این شهرستان را ۲۵۲ هزار و ۳۲۰ نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ۲۴۰۰ نفر شب اقامت در ۱۲ واحد هتل و هتل آپارتمان، ۱۶۰۰ نفر شب اقامت در مسافرکاشانه های ساماندهی شده ثبت شده است.

جهانگیری در ادامه گفت: ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر شب اقامت نیز در طرح های ساحلی ۷ گانه این شهرستان گزارش شد.

وی میزان مجموع بازدید مسافران نوروزی را ۲۳۲ هزار نفر بیان کرد که در قالب ۵۸ هزار خودرو وارد شهرستان تالش شدند.

رییس میراث فرهنگی تالش در پایان از اقامت ۲ گردشگر خارجی در طول نوروز امسال در شهرستان تالش خبرداد.

Share