جعفرزاده ایمن آبادی،تاکیدکرد:

تنظیم بازار برنج از مزرعه تا بازار مصرفی نیازمند حذف دلالان است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه فرسودگی کارخانجات شالیکوبی حداقل ۳۵ درصد تولیدات برنج را کاهش می دهد،گفت: مدیریت برکاهش ضایعات برنج راهکاری جهت رسیدن به خودکفایی تلقی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره تاثیر فرسودگی دستگاه های شالیکوبی بر کاهش میزان تولیدات برنج درکشور، گفت: کارخانجات شالیکوبی در شمال کشور وضعیت خوبی ندارند؛ زیرا  تجهیزات بسیاری از کارخانه های شالیکوبی قدیمی و ضایعات تولیدی این واحدها بسیاربالا است.

 نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه های شالیکوبی نیازمند نوسازی و تجهیزهستند تا به فناوری روزمجهز شوند تا بتوان با جلوگیری از  ضایعات محصول با واردات برنج نیز برای همیشه خداحافظی کنیم، تصریح کرد: حداقل ۵۰ درصد واردات برنج با اصلاح و نوسازی کارخانجات شالیکوبی جای خود را در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به  تولید داخلی خواهد داد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: وارداتی بودن تجهیزات کارخانجات شالیکوبی برنج کاهش راندمان تولید را در شرایطی که لوازم یدکی این نوع از تراکتورها چینی در بازار موجود نیست را رقم زده است.

 کاهش نرخ برنج ایرانی نیازمند صنعتی شدن است

 وی با بیان اینکه کاهش نرخ برنج ایرانی نیازمند صنعتی شدن است، تصریح کرد: افزایش تولید برنج در جهت تامین بازارهای داخلی و صادراتی نیازمند مدرن سازی دستگاه های شالیکوبی است.

 تنظیم بازار برنج از مزرعه تا بازار مصرفی نیازمند حذف دلالان

 نماینده مردم رشت در مجلس، افزود: تنظیم بازار برنج از مزرعه تا مصرف کننده نیازمند در نظرگرفتن  ابزار های کنترلی برای حذف دلالان و واسطه ها از بازار کشاورزی تلقی می شود و این در حالی  است که تسطیح  اراضی برنج، صنعتی شدن تولید، افزایش راندمان منابع آبی، تبدیل کود شمیایی به آلی از عواملی است که راندمان تولید را افزایش می دهد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اصلاح کشت و آموزش تولید محوراز محورهای اساسی در  راستای  خودکفایی برنج  تلقی می شود، یادآورشد: نگاه علمی  به تولید برنج با حضورشرکت ها ی دانش بنیان می تواند علاوه بر نوسازی تجهیزات کارخانجات شالیکوبی بستر افزایش راندمان تولید را نیز درکشور به نحو کارشناسی شده مهیا کند.

Share