در لنگرود

برگزاری کلاس توجیهی آشنایی با قوانین انتخاباتی برای هیات نظارت ۶ شهرستان شرق گیلان

سخنگوی هیات نظارت استان بیان کرد: توجه به دستورالعمل ها و التزام به رعایت آن ها از سوی هیات های نظارت مبنی بر تایید و یا رد صلاحیت افراد، قابل توجه می باشد و عدم مطالعه قوانین و اجرای ناصحیح آن، قوانین را از اصالت خواهد انداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک دوره کلاس توجیهی با هدف بیان قوانین و دستورالعمل های انتخابات شوراها، صبح یکشنبه ۶ فروردین در محل دانشکده پرستاری لیلاکوه لنگرود برگزار شد.

در این دوره آموزشی که برای اعضای هیات نظارت بر انتخابات شهرستان و بخش های رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل، لاهیجان و آستانه اشرفیه برگزار شد، لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، از زحمات و تلاش های رییس و اعضای هیات عالی نظارت استان که در این مدت با تدبیر مدبرانه و هماهنگی با سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با عنایت به حجم فعالیت ها و موانع موجود نسبت به فراهم نمودن ساز و کار لازم برای انجام امور بر اساس زمانبندی های پیش بینی شده اقدام نمودند تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه ۹ بند از اصول قانون اساسی مرتبط با شوراهای اسلامی است، گفت: این امر نشان از اهمیت و توجه خاص به موضوع می باشد.

لاهوتی اظهار داشت: سپردن امور مردم به نمایندگان مردم در شوراها و کم کردن حجم مسوولیت های دولت، نشانه جامعه مترقی و توسعه یافته است که مورد پذیرش همگان می باشد.

سید کاظم دلخوش رییس هیات نظارت استان نیز در این نشست گفت: امام راحل فرمود: رعایت مقررات، همان رعایت شرع است.

وی ابراز داشت: امروز تمام دنیا نگاهشان به ایران است و مسایل سیاسی، امروز سوپاپی است برای تنظیم مبادلات وگرنه دین، قرآن و قبله ما یکی است.

وی با اشاره به رعایت حقوق مردم گفت: مطالعه دقیق قوانین و دستورالعمل های ابلاغی جهت حفظ حقوق قانونی افراد شرکت کننده در انتخابات برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند الزامی است.

دلخوش در این نشست ضمن اشاره به قوانین و دستورالعمل هایی که رعایت آن ها برای هیات های نظارت الزامی است، به ابهامات و سوالات برخی از اعضای هیات نظارت پاسخ داد.

در ادامه، اکبر درزی اسلام، دبیر و سخنگوی هیات عالی نظارت به بیان سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: همزمانی دو انتخابات پیش رو با نزدیک شدن به روز انتخابات انگیزه حضور مردم را در صحنه بیش از پیش فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: دشمن از طریق رسانه های متعدد تلاش کرده است که با سوء تبلیغات، نامیدی را نسبت به نظام و کشور در مردم ایجاد نماید که این امر با حضور پرشور افرادی که احساس تکلیف می کنند و برای نام نویسی به فرمانداری ها مراجعه کرده اند، نشان از شکست نقشه های دشمنان انقلاب و اسلام دارد.

درزی تاکید کرد: انتخاب افراد از بین معتمدین و فرهیختگان از میان مردم، که مسایل سیاسی را رصد و آن را به خوبی تفسیر می کنند و نسبت به اهمیت آن کاملا آگاهی دارند، اهمیت و وظیفه هیات های نظارت و دستگاه های نظارتی را بسیار سنگین می کند.

سخنگوی هیات نظارت استان بیان کرد: توجه به دستورالعمل ها و التزام به رعایت آن ها از سوی هیات های نظارت مبنی بر تایید و یا رد صلاحیت افراد، قابل توجه می باشد و عدم مطالعه قوانین و اجرای ناصحیح آن، قوانین را از اصالت خواهد انداخت.

وی ابراز کرد: حضور حداکتری مردم، ایجاد حس اعتماد به مسوولین و برگزار کنندگان برای انتخاباتی سالم و باشکوه هدف ما است که با همت و مساعدت همه کسانی که در این تکلیف بزرگ حضور دارند محقق خواهد شد.

Share