فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران

در اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کنیم / نیروی دریایی بسیار تجهیزات محور است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه با قدرت و مستمر در دریا حضور داریم یادآور شد: غیر از ناوگروه هایی که وظیفه تامین امنیت خلیج عدن را برعهده دارند از بنادر برخی کشورهای اقیانوس هند بازدید کرده و درسال جاری درصورتی که مورد تایید و تصویب قرار بگیرد منطبق با قوانین و مقررات بین المللی در اقیانوس اطلس هم حضور پیدا کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی دریایی ارتش درحاشیه برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد پیامبراعظم(ص) منطقه چهارم دریایی نیروی دریایی و در جمع خبرنگاران بر ضرورت توجه به پیشرفت علم و دانش و استفاده از تجهیزات مدرن اظهار کرد: نیروی دریایی بسیار تجهیزات محور است و با تجهیزات خاص خودش می تواند درعرصه و زیر دریا حضور داشته باشد.photo_2016-06-19_23-04-19
به کزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, دریادار سیاری با بیان اینکه هم اکنون نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریاهای دوردست و در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور مشغول انجام عملیات است اظهار کرد: از آنجائیکه عرصه بین المللی است و در بین کشورهای جهان حضور داریم و ماموریت انجام می دهیم قطعا باید تجهیزات و امکاناتمان به روز باشد. در غیر این صورت نمی توانیم حرفی برای گفتن درعرصه بین الملل داشته باشیم.
وی افزود: تمام تلاش ما براین است از لحاظ تجهیزاتی عقب نباشیم و هم اکنون نیز تمام تجهیزات ما بومی است و در ساخت تجهیزات نیروی دریایی اساتید دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و هم نخبگان ذینفع هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش آموزش نیز نیروی انسانیرا محور همه کارها نام برد و گفت: قبل از انقلاب درنیروی دریایی همه کارکنان خارج از کشور تحصیل می کردند اما امروز علاوه بر تحصیل درداخل کشور از خارج از کشور نیز پیشنهاداتی برای آموزش به نیروهای نظامی آنها داریم.
دریادار سیاری آموزش نیروها را منطبقبا استاندارد جهانی دانست و گفت: اگر آموزش سطح بالا و دارای استانداردهای لازم و منطبق با اصول حاکم بر دریاها نباشد نمی توان در عرصه بین الملل دریانوردی کرد.
وی از دریای خزر به عنوان دریای صلح دوستی نام برد و گفت: امیدواریم این ۵کشور همسایه امنیت خزر را به گونه ای تامین کنند که بیگانگان هوس حضور در دریای خزر به سرشان نزند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: باید دست دردست هم دهیم تا امنیت این دریا را تامین کنیم به گونه ای که برای اینکه شیلات و تجارت روی روال کار خودش انجام شود و از قاچاق و آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری شود.
دریادار سیاری تصریح کرد: روابط دوستانه امنیت خزر را بالابرده و ارتباط بین نیروهای دریایی کشورها را بالاتر می برد.

وی گفت: امروز ناوگروه ۴۱در دریا و خلیج عدن حضور دارند و امنیت خلیج عدن با وجود ناوگروه ها برای کشتی هایی که ما حمایتشان می کنیم برقرار است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه با قدرت و مستمر در دریا حضور داریم یادآور شد: غیر از ناوگروه هایی که وظیفه تامین امنیت خلیج عدن را برعهده دارند از بنادر برخی کشورهای اقیانوس هند بازدید کرده و درسال جاری درصورتی که مورد تایید و تصویب قرار بگیرد منطبق با قوانین و مقررات بین المللی در اقیانوس اطلس هم حضور پیدا کنیم.
دریادار سیاری در پایان گفت: تامین امنیت خلیج عدن، حضور در آبهای بین المللی دنیا ، به روز کردن تجهیزات و ارتقاء سطح آموزش نیروی انسانی از دستاوردهای مهم نیروی درایی است و همچنین در سال ۹۵ برنامه داریم که از ناوشکن ها و زیر دریایی های جدید رونمایی شود.

ی
tel final1

Share