رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان:

استفاده از امکانات دولتی برای شخص و گروه خاص در انتخابات خیانت به حق‌الناس است

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان گفت: استفاده از امکانات دولتی برای شخص و گروه خاص در انتخابات خیانت به حق‌الناس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری انتخابات را یکی از مظاهر اصلی مردم‌سالاری دینی در ایران دانست و اظهار کرد: مشارکت بی‌بدیل مردم در طول ۳۸ سال گذشته نشان از همدلی و اعتماد بالای مردم به ارکان جمهوری اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: سابقه برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی به نقش مردم در هم‌افزایی ساختار نظام اجرایی کشور اعتماد دارد.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با نفوذ نامحرمان به وجود بنیادین انتخابات ضربه بزند، گفت: پای‌بندی به قانون به منظور برگزاری بهینه انتخابات وظیفه تمام عوامل هیأت‌های اجرایی و نظارتی آن است.

وی انتخابات پیش رو را یکی از عرصه‌های مهم در حضور حداکثری مردم عنوان کرد و افزود: اخیراً در گیلان جلسات انتخاباتی با بهره‌گیری از خدمات و ابزارهای دولتی شکل گرفته است.

اشجری ادامه داد: امکانات دولتی مانند آرای مردم حق‌الناس است و استفاده از آن برای شخص و گروه خاص خیانت به حق‌الناس بوده و بارزترین ویژگی کارگزاران انتخابات در اجرا و نظارت امانت‌داری است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در فتنه ۸۸ به آرای مردم تمکین نکردند نمی‌توانند امنای مردم باشند، تصریح کرد: انتصاب افرادی در هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان با سابقه توهین به ارکان نظام و حضور در فتنه ۸۸ بیم جهت‌دهی در انتخابات می‌رود.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان خاطرنشان کرد: جای شگفتی است که برخی اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها حسب استعلام از مراجع قانونی اعتماد و التزام به ولایت مطلقه فقیه ندارند چگونه می‌خواهند صلاحیت افراد داوطلب را تایید کنند.

وی متذکر شد: اگر استعلام‌های دریافت شده از مراجع قانونی در سوابق این افراد منسوب در هیأت‌های اجرایی و نظارت بی‌اثر باشد تایید صلاحیت تمام افراد داوطلب دور از انتظار نیست و مردم از هیأت‌ عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان که قانونگذار هستند انتظار دارند پای‌بند قانون باشند.

اشجری نظر مراجع چهارگانه را یکی از مطمئن‌ترین راه برای تشخیص سوابق افراد دانست و بیان کرد: کسانی که حسب مستندات اعتراف می‌کنند به ولایت فقیه اعتقاد ندارند چگونه می‌توانند نظارت بر اجرای ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها را داشته باشند.

وی یادآورد شد: هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها به عنوان معتمدان مردم حضور شایستگان را در انتخابات فراهم کرده و از ورود فتنه‌گران، منحرفان و فاسدان در عرصه انتخابات جلوگیری کنند.

Share