مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان:

فعالیت های خانه مطبوعات سال آینده گسترش می یابد

مدیرعامل خانه مطبوعات ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و نوروز ۱۳۹۶ یادآور شد: خانه مطبوعات گیلان به عنوان تنها نهاد صنفی قانونی حامی مطبوعات و خبرنگاران در سال آینده نیز به منظور تقویت فضای این عرصه و حمایت از اعضای خانه مطبوعات فعالیت های بیشتری از خود نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و یکمین جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان در خصوص بررسی عملکرد ۹ ماهه این دوره صبح روز دوشنبه برگزار شد و اعضا برای تقویت فضای رسانه ای استان موضوعات مهمی را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اعلام این مطلب گفت: در این جلسه عملکرد ۹ ماهه خانه مورد بررسی قرار گرفت و مهمترین فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته از اول خرداد ماه ( زمان شروع فعالیت هیات مدیره جدید) تا پایان امسال بررسی شد.

کریم خورسندی افزود: پس از انتخابات ۲۶ اردیبهشت ماه و معرفی نفرات منتخب هیات مدیره در تاریخ اول خرداد ماه انتخابات داخلی هیات مدیره برگزار شد و با مشخص شدن ترکیب داخلی، فعالیت های خانه رسما آغاز گردید.

وی اضافه کرد: پس از پالایش پرونده های اعضا، ثبت انتخابات هیات مدیره و ساماندهی فعالیت های جاری به پیشواز مراسم روز خبرنگار رفته و قبل از برگزاری مراسم ۱۷ مرداد ماه، چند برنامه تفریحی و ورزشی برای خبرنگاران تدارک دیدیم که از مهمترین آنها می توان به برگزاری مسابقات شطرنج، دارت و تیراندازی با هماهنگی هیات های ورزشی استان و اهدای جوایز از سوی روسای هیات ها و همچنین برپایی همایش پیاده روی اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در روز جمعه ۱۵ مرداد ماه و اهدای بیش از ۱۰۰ جایزه اشاره کرد که البته اجرای این برنامه ها در موسم روز خبرنگار در سطح کشور بی سابقه بوده است.

خورسندی اظهار داشت: خوشبختانه مراسم روز خبرنگار امسال نیز با حمایت آقای دکتر نجفی استاندار گیلان و اعضای هیات مدیره و اهدای هدیه ۲۵۰ هزار تومانی به بیش از ۴۰۰ خبرنگار رسانه ها و نشریات استان به شکل باشکوهی برگزار شد که مورد توجه اصحاب رسانه و اکثر خبرنگاران قرار گرفت.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در ادامه از اعزام خبرنگاران استان به نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در تهران اشاره کرد و گفت: طی فراخوانی از اصحاب رسانه استان برای سفر یک روزه به نمایشگاه تهران دعوت کردیم و بیش از ۳۰ نفر اعلام آمادگی کردند که این برنامه نیز با حمایت های روابط عمومی استانداری گیلان و شرکت چاپ و نشر نوین، مثل فراهم کردن اتوبوس و هزینه های سفر (صبحانه، نهار، شام) به خوبی انجام شد.

وی یادآور شد: خانه مطبوعات گیلان در حرکتی جدید و در یکی از فعالیت های این دوره هیات مدیره، برای مشارکت دادن اکثر فعالان این حوزه اقدام به تشکیل کمیته های پنجگانه کرد که خوشبختانه مورد استقبال اصحاب رسانه و خبرنگاران قرار گرفت؛ بر این اساس کمیته فرهنگی با حضور ۹ نفر، کمیته رفاهی با حضور ۱۱ نفر و کمیته های آموزش، حقوقی و انضباطی هر کدام با حضور ۵ نفر و با تایید هیات مدیره فعالیت های خود ر ا آغاز کرده اند که قطعا در سال ۱۳۹۶ دامنه فعالیت این کمیته ها بیشتر خواهد شد تا رضایت خاطر خبرنگاران استان را فراهم آوریم.

خورسندی ادامه داد: در همین زمینه کمیته فرهنگی خانه مطبوعات گیلان نیز پس از تصویب هیات مدیره اقدام به برگزاری جشن همایش رسانه و انقلاب در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا (ص) کرد که با اجرای برنامه های شاد و مفرح مثل موسیقی زنده، تاتر، مسابقه، قرعه کشی و اهدای جایزه به ۲۲ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن کار جدیدی را در برنامه های خانه مطبوعات گنجاند که امیدوارم در سال های آینده استمرار یابد.

مدیرعامل خانه مطبوعات با اشاره به اینکه سایر کمیته ها نیز برنامه های خوبی در دست اجرا دارند خاطرنشان کرد: کمیته آموزشی با برپایی کلاس یک روزه تیترنویسی برنامه های مدونی برای سال جدید در دستور کار دارد، ضمن اینکه کمیته رفاهی خانه مطبوعات نیز با حضور جمعی از پیشکسوتان و بزرگان این عرصه ضمن برنامه ریزی برای فراهم کردن بسته حمایتی پایان سال برای اصحاب رسانه در تدارک تشکیل صندوق قرض الحسنه داخلی برای اعضای خانه مطبوعات بوده که چگونگی حضور افراد در این صندوق به زودی به اطلاع اعضا رسانده خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات در خصوص اصلاح مواردی از اساسنامه خانه مطبوعات و تصویب آن توسط اعضا اشاره کرد و اظهار داشت: پس از طی مراحل اداری و روال قانونی و چاپ در روزنامه و اطلاع رسانی به همه اصحاب رسانه، تغییرات و اصلاح اساسنامه در جلسه نوبت دوم مورد تایید قرار گرفت و روزنامه سوال جواب برای چاپ آگهی های خانه مطبوعات انتخاب شد که همه این مراحل پس از برنامه ریزی و دقت نظر در سایت ثبت اسناد مورد پذیرش قرار گرفته است.

خورسندی به پرداخت مبلغ بیش از ۳۵۰ میلیون ریال از سوی استاندار گیلان برای هزینه بیمه تکمیلی خبرنگاران استان اشاره کرد و افزود: در مراسم روز خبرنگار امسال آقای استاندار قول پرداخت هزینه بیمه تکمیلی خبرنگاران را داده بود که پس از پیگیری های مستمر سرانجام مبلغ ۲۷۵ هزار تومان طی همین هفته به حساب ۱۳۰ نفر از خبرنگاران از طریق بانک ملی واریز شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات در خاتمه ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و نوروز ۱۳۹۶ یادآور شد: خانه مطبوعات گیلان به عنوان تنها نهاد صنفی قانونی حامی مطبوعات و خبرنگاران در سال آینده نیز به منظور تقویت فضای این عرصه و حمایت از اعضای خانه مطبوعات فعالیت های بیشتری از خود نشان خواهد داد.

Share