رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم گیلان خبرداد

حضور حداکثری پلیس در چهارشنبه سوری | اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش

رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان گفت: وقوع جرائم در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سرهنگ علی رمضانی با بیان اینکه وقوع جرائم در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است،افزود:نزاع و درگیری در سطح استان ۵۴ درصد،شرارت ۲۱ درصد،جرائم زیست محیطی ۲۴ درصد، سرقت ۱۴ درصد،جعل ۷ درصد و مفاسد اجتماعی ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ رمضانی با اشاره به حوزه کشفیات، گفت: کشفیات استان از جمله مواد مخدر ۲۴ درصد،کشفیات قاچاق ۲۴۴ درصد، کشفیات محصولات ضد فرهنگی ۱۰۰ درصد افزایش داشته؛این موفقیت ها مرهون تلاش شبانه روزی همکارانم در کلیه سطوح و همچنین تعامل و همکاری خوب دستگاه قضایی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، حمایت های همه جانبه استاندار محترم و فرمانداران، ارتباط تنگاتنگ اصحاب رسانه با پلیس است.

رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان با بیان اینکه نگاه پلیس به چهارشنبه آخر سال نگاه اجتماعی است، تصریح کرد: حقوق مردم اساسی ترین موضوعی است که پلیس به آن توجه ویژه دارد. متاسفانه برخی افراد در این شب با اقدامات مخاطره آمیز و هنجارشکنانه خسارات جبران ناپذیری به خود و دیگران وارد می کنند.

وی ادامه داد:پلیس در شب چهارشنبه آخر سال با حضور حداکثری خود در سطح شهر و راه اندازی گشت های اطلاعاتی و انتظامی مضاعف درصدد است تا از بروز بی نظمی های اجتماعی و تخلفاتی که می تواند مزاحمت هایی را برای شهروندان ایجاد کند، جلوگیری نماید.

سرهنگ رمضانی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو،بیان کرد:پلیس با علم به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی سیل عظیمی از مسافرین و گردشگران به استان گیلان مسافرت می کنند، تمامی امکانات و مقدورات را در راستای ایجاد محیطی امن برا مسافران به کار می گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری استان از اجرای طرح «والعادیات» در گیلان خبرداد و اظهار کرد:پلیس برای ایام نوروز ضمن فراهم نمودن تسهیلات ترافیکی، از امروز اجرای طرح «والعادیات» را به منظور جمع آوری معتادین متجاهر و برخورد با توزیع کننده های مواد مخدر را در دستور کار دارد؛ از چند روز آینده هم طرح «برخورد با اراذل اوباش، مخلین نظم و آسایش» و همچنین «گیلان مطهر» در راستای حفظ ارزش های اسلامی و انجام امر به معروف و نهی از منکر،جهت جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی نظیر بدحجابی به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد:از آنجایی که همه ساله با حضور مسافرین به استان گیلان شاهد حضور سارقین سایر استان ها به استان گیلان هستیم، مقابله با سرقت به عنوان کار ویژه پلیس در دستور کار قرار گرفته است. ما در این ایام کلیه پارک ها تفرجگاه ها و مراکز گردشگری را تحت پوشش انتظامی قرار خواهیم داد.

سرهنگ رمضانی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان و مسافرین باید همکاری لازم را داشته باشند و با رعایت نکات ایمنی، ارتکاب جرم و سرقت را برای مجرمین و سارقین سخت نمایند زیرا در اغلب مواقع بی توجهی و بی مبالاتی افراد زمینه ساز بروز سرقت می باشد.

رئیس پلیس پیشگیری به والدین برای کنترل فرزندان در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و بیان کرد: خانواده ها در شب چهارشنبه آخر سال فرزندان خود را کنترل و از آنان مراقبت به عمل آورند، چنانچه شهروندان گرامی از فعالیت افراد در تهیه و توزیع مواد محترقه آسیب زا اطلاع داشتند آن را به پلیس گزارش دهند، ضمنا خوردهایی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به ایجاد مزاحمت کنند تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف خواهند بود.

Share