قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خبر داد:

بهره برداری از بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا در هفته سلامت سال ۹۶

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی شهرستان مرزی آستارا در هفته سلامت سال ۹۶ به طور کامل به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد تقی آشوبی بعد از ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی  شهرستان مرزی بندر آستارا که به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا به علت واقع شدن در مرز ورودی  کشور و شرایط خاص مرزی، شایسته ارایه خدمات و ایجاد تاسیسات زیربنایی در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: تکمیل بیمارستان ۱۳۲تختخوابی آستارا  بسیاری از دغدغه های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مرزنشین و پرتردد را برطرف می کند.

آشوبی با اشاره به وجود تنها یک بیمارستان قدیمی در شهرستان آستارا، این واحد بیمارستانی در حال تجهیز  را یکی از اساسی ترین نیاز های منطقه دانست و گفت: این واحد بیمارستانی پس از تجهیز و بهره برداری، یکی از مجهز ترین بیمارستان های استان گیلان می شود.

وی با بیان اینکه در بیمارستان جدید ۱۳۲ تختخوابی آستارا نواقصی سطحی در بخش هایی نظیر کف پوش اتاق عمل وجود داشت که در حال برطرف شدن است، افزود: این بیمارستان  به لحاظ ساختار فیزیکی کاملا  آماده بوده و خریداری تجهیزات پایه ای آن آغاز شده و خرید سایر تجهیزات مورد نیاز  نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان قرار گرفته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: با بهره برداری از  بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا این شهرستان مرزی و بین المللی فرصتی طلایی در حوزه توریسم سلامت به دست خواهد آورد.

آشوبی طرح سلامت را بسیار موفق و اثر گذار عنوان کرد و افزود: خدمات بهداشتی و درمان نظام سلامت را نباید انکار کرد.

وی فعالیت بخش خصوصی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان را یادآور شد و گفت: با  فعالیت و همکاری بخش خصوصی خلأ های موجود در بهداشت و درمان پر می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان رفتن به سوی دانشگاه نسل سوم و با هدف فعالیت در بخش های کار آفرینی را از سیاست های دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان عنوان و اظهار کرد: خدمت در حوزه سلامت و بهداشت و درمان بسیار با ارزش است.

آشوبی با اشاره به نوسازی بیشتر تخت های بیمارستانی استان گیلان گفت: در بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی و جدید آستارا وسایل قابل استفاده از بیمارستان قدیم به بیمارستان جدید منتقل می شوند و برای خرید مابقی وسایل این بیمارستان مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تحویل گرفتن موقت بیمارستان های آستارا و رضوانشهر افزود: بیمارستان لاهیجان برای بهره‌برداری در سال آینده آماده بوده و بیمارستان های تالش و رضوانشهر نیز از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار  هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تکذیب به مزایده گذاشتن فضای ساختمان سابق بیمارستان  قدیمی شهید بهشتی آستارا توسط دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: بحثی مبنی بر خریداری فضای ساختمان سابق بیمارستان قدیمی آستارا توسط اداره کل گمرک این شهرستان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان  مطرح نشده و قرار نیست از اموال دانشگاه علوم پزشکی به مزایده و فروش گذاشته شود.

آشوبی تصریح کرد: تیمی برای شناسایی و سند دار شدن اموال دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تشکیل شده است.

Share