با حضور فرمانده ناوگان شمال

اعزام ناوگروه صلح و دوستی دریای خزر به جمهوری داغستان+ گزارش تصویری

فرمانده ناوگان شمال کشور با بیان اینکه در سالهای اخیر با حرکات بسیار خوب بهره های راهبردی زیادی برای کشور به دست آمده است، تصریح کرد: این ناوگان گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و توانسته است در این راستا از منافع جمهوری اسلامی دفاع کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین بدرقه از ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز درفش صبح امروز در بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش دیارمیرزا، ناخدا یکم احمدرضا باقری، فرمانده ناوگان شمال کشور در صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناوگان صلح و دوستی با ترک بندر انزلی در تاریخ ۱۹ اسفند در بندر ماکاچ قلعه روسیه پهلوگیری می کند، اظهار داشت: این ناوگروه شامل دو فروند ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز درفش می باشد.

وی هدف از این ماموریت را ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرد و افزود: در این مأموریت همچنین تعاملات نیروهای دریایی حاشیه دریای خزر به صورت متقابل صورت می گیرد.

ناخدا باقری دیدار با مس,ولین آنها، مسابقات ورزشی و بازدید از مکان های نظامی را از دیگر برنامه های این مأموریت دانست و تصریح کرد: مدت زمان این سفر سه روز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان زیادی از تأسیس ناوگان شمال در منطقه چهارم دریایی نگذشته است، افزود: این ناوگان در دریای خزر گام های بلندی را برای نمایش اقتدار در راستای توسعه صلح و دوستی برداشت.

فرمانده ناوگان شمال با بیان اینکه در سالهای اخیر با حرکات بسیار خوب بهره های راهبردی زیادی برای کشور به دست آمده است، تصریح کرد: این ناوگان گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و توانسته است در این راستا از منافع جمهوری اسلامی دفاع کند.

وی همچنین ادامه داد: اقدامات لازم جهت استقرار سکوی نفتی امیر کبیر در دریا فراهم شده است.

فرمانده ناوگان شمال کشور گفت: حضور مقتدرانه در عرصه دریای خزر پشتوانه بزرگی برای سیاستمداران و دولتمردانی است که در بحث حقوقی خزر در حال رایزینی و به دنبال احقاق حق ملت ایران در این دریا هستند.

ناخدا باقری افزود: بعد از بحث مذاکرات هسته ای از نظر احقاق حق مردم ایران، بحث دریای خزر از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی حرکت امروز این ناوگروه را مبین فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث نیروی دریایی راهبردی دانست و تصریح کرد: فراموش نکنیم به عنوان سفیران ایران در کشورها و بنادری که سفر می کنیم، هستیم و به عنوان یک ایرانی مسلمان، متعهد و نظامی غیور در خصوص نشان دادن چهره واقعی ایران به کشورهای دیگر مسئولیت بزرگی را برعهده داریم و هرگونه اشتباه کوچک در گفتار و رفتار و حتی وضعیت لباس لطماتی هرچند ناچیز را بر آبروی ایران وارد خواهد آورد.

Share