گزارش دیارمیرزا از فضای انتخاباتی رشت

از تحرکات انتخاباتی آذری‎ها و ائتلاف «شهر اول» تا لیست انتخاباتی حامیان ثابت‌قدم

شاید بتوانیم خبرسازترین ائتلاف را به حامیان شهردار فعلی رشت نسبت دهیم. اگرچه هنوز ۱۱ نامزد نهایی ائتلاف حامیان دکتر ثابت قدم «حادث» نهایی نشده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اگرچه در فاصله دو ماه مانده به انتخابات شوراها هنوز آنچنان فضای انتخاباتی گرم نشده است اما به مدد توسعه فضای مجازی و استفاده حداکثری شهروندان از تلگرام شاهد قدرت نمایی ائتلاف‌ها و افراد مختلف در فضای مجازی برای حضور در انتخابات شورای شهر رشت هستیم.

براساس قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، تعداد اعضای شورای شهر رشت از ۱۵ عضو به ۱۱ عضو کاهش می‌باید تا شاهد رقابت سخت‌تری بین نامزدها برای کسب کرسی پارلمان شهری باشیم.

تا این لحظه علاوه بر قطعی شدن کاندیداتوری برخی چهره های سیاسی – اجتماعی در انتخابات شورای شهر رشت، شاهد تشکیل چندین ائتلاف قدرتمند بوده ایم که می‌توانند نقش تاثیرگذاری در انتخابات پیش رو داشته باشند. دیارمیرزا در اولین گام به معرفی برخی ائتلاف‎های تشکیل شده می‌پردازد و در آینده نیز جزئیات اخبار انتخابات شورای شهر و تحرکات گروه‎های سیاسی و نامزدهای مختلف را اطلاع رسانی خواهد کرد.

آذری زبان‌های رشت که همواره نقش تاثیرگذاری در انتخابات های گذشته داشتند پس از موفقیت نسبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حضور قدرتمند در پنجمین دوره انتخابات شوراها نیز اسب خود را زین کرده‌اند. ائتلاف «آذری‎ها» با محوریت محمد محمودیان عضو دوره سوم شورای شهر رشت شکل گرفته است.

در دوره چهارم شورا شاهد حضور چندین تالش زبان در شورای شهر رشت بودیم در این دوره نیز ائتلاف تالش‌های مقیم رشت حضور خواهند یافت هرچند ممکن است همانند دوره چهارم موفقیت چندانی نداشته باشند.

ائتلاف «شهر اول» که از مدت‌ها پیش با حضور در فضای مجازی استارت حضور قدرتمندانه در انتخاب شورا را زده است با محوریت رضا خاکسار شهردار اسبق رشت وارد عرصه پنجمین دوره انتخابات خواهد شد. این ائتلاف تاکنون چندین جلسه داخلی برگزار کرده که تصاویر آن در کانال اطلاع رسانی ائتلاف منتشر شده است.

ائتلاف «نظری بر توسعه رشت» با محوریت محمدتقی نظری معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری رشت نیز مشغول فعالیت است و به همین نام نیز کانالی نیز در تلگرام دارد.

ائتلاف رشتی‌ها به یک رشتی رای دهند، ائتلاف اطلاح طلبان، ائتلاف اصولگرایان و ائتلاف اعتدالگرایان نیز مقدمات حضور خود را در انتخابات فراهم کرده اند.

غلامرضا مقدسی دبیر حزب اراده ملت شاخه گیلان نیز از چندی پیش پس از برگزاری یک نشست خبری که در آن محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت نیز حضور داشت، عملا تلاش کرده به عنوان یک چهره منتقد مدیریت شهری فعلی رشت وارد عرصه انتخابات شود. تشکیل و برگزاری «همایش رشت سربلند» و برگزاری هفتگی این همایش در رشت از دیگر اقدامات مقدسی است.

اما در اولین گام شاید بتوانیم خبرسازترین ائتلاف را به حامیان شهردار فعلی رشت نسبت دهیم. اگرچه هنوز ۱۱ نامزد نهایی ائتلاف حامیان دکتر ثابت قدم «حادث» نهایی نشده است اما آخرین تحرکات پیرامونی حاکی از این است که این ائتلاف متشکل از چند عضو شورای شهر رشت و جمعی از فعالین سیاسی خواهد بود.

دیارمیرزا در راستای عمل به وظایف رسانه‌ای خود و آگاهی بخشی عمومی به مردم در اولین گام جزئیاتی از ائتلاف حامیان دکتر ثابت قدم «حادث» را منتشر می کند.

در «حادث» از هر دو طبف اصولگرا و اصلاح طلب افرادی حضور دارند تا به نوعی شاهد یک نگاه سیاسی برای جذب حداکثری سلائق باشیم.

فاطمه شیرزاد، محمدحسین واثق کارگرنیا، سیدرضا موسوی روزان و نیکومنش اعضای شورای فعلی رشت در کنار محمدحسن عاقل منش عضو سابق شورا، مظفر نامدار  فعال سیاسی و شفیعی معاون سابق مدیرکل آموزش و پرورش گیلان طیف اصولگرای حامیان شهردار رشت را تشکیل می دهند.

ابراهیم محبی عضو فعلی شورای شهر ماسال و نائب رئیس شورای عالی استانها، جلال‌ الدین محمد شکریه نائب رئیس اتاق اصناف ایران، اسماعیل حاجی پور و رضا رسولی اعضای فعلی شورای شهر رشت، محمد محمودیان عضو دوره سوم شورای شهر رشت، عبدالرضا ابراهیمیان دبیر حزب اتحاد ملت شاخه گیلان، مختار جباری مشاور عالی ثابت قدم، غلامرضا مقدسی دبیر حزب اراده ملت گیلان در کنار مهرداد ورزل دوست سرپرست هیات بدنسازی رشت طیف اصلاح طلب لیست انتخاباتی «حادث» را تشکیل می‌دهند.

در نهایت از بین گزینه ها فوق ۱۱ نفر به عنوان لیست انتخاباتی «حادث» وارد عرصه دوره پنجم انتخابات شورا می‎شوند تا شاهد یک رقابت تنگاتنگ در انتخابات باشیم.

گفتنی است در آینده از «حادث» و سایر ائتلاف‌های انتخاباتی رشت جزئیات بیشتری منتشر خواهیم کرد. پس منتظر ما باشید…

 

Share