در مراسمی با حضور وزیر دفاع اعلام شد

گیلان دوازدهمین استان صنعتی کشور | آغاز احداث بزرگترین کارخانه تولید کمک فنر

منتظری اظهار کرد: سرمایه گذاری در گیلان جهش خوبی داشته و رتبه صنعتی دوازدهم کشور را دارا هستیم اما در جذب سرمایه گذاری در سال های اخیر جز هشت استان برتر ایران بودیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم کلنگ زنی پروژه احداث کارخانه تولید انواع کمک فنر با ظرفیت تولید سالیانه ۴ میلیون عدد، با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی با پیش بینی اشتغال ۵۰۰ نفر در مساحتی به ۲۴ هزار مترمربع با حضور وزیر دفاع برگزار شد.

آغاز پروژه احداث بزرگترین کارخانه تولید کمک فنر در ایران

شاهین علیجانی پور مدیر شرکت پایا کلاچ در مراسم آغاز پروژه احداث بزرگترین کارخانه تولید کمک فنر در ایران که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، استاندار گیلان و رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان برگزار شد، اظهار داشت: گروه صنعتی عظام (قطعات خودرو ) دارای ۱۲ کارخانه در سراسر کشور است. در سه گروه دسته بندی شده اند که شامل تولید قطعات مختلف خودرو هستند و احداث کارخانجات جدید هم در دستور کار این هلدینگ قرار دارد.
وی با بیان اینکه پروژه های متعددی در کارخانه های پایا کلاچ و فرآوری قطعات خودرو در دست اقدام است یادآور شد: امروز پروژه طرح توسعه پایا کلاچ برای ساخت فنر خورشیدی و کلنگ زنی طرح توسعه بزرگترین کارخانه کمک فنر ایران برگزار می شود.

علیجانی پور با بیان اینکه دروازه صادرات ۱۲ کارخانه کشور در گیلان هستیم، متذکر شد: ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این مجموعه مشغولند و هر سال محصولاتی به خط تولید این مجموعه اضافه می شود.

وی افزود: ۵۸ نوع کلاچ و ۸۶ کمک فنر تولید می کنیم و برخی از قطعات خودروهای پلاک منطقه آزاد و خارجی را نیز در اینجا تولید می کنیم. با شرکت های کره جنوبی و شرکت ولوو همکاریهای مشترک در زمینه تولید قطعات خودرو داریم.

مدیر شرکت پایاکلاچ اظهار کرد: به عنوان واحد نمونه استاندارد کشوری انتخاب شدیم در حالیکه فقط در کشور دو واحد استاتدارد در این زمینه وجود دارد.

علیجانی پور در پایان گفت: این شرکت اجازه صادرات قطعات به ترکیه را دارد.

گیلان دوازدهمین استان صنعتی کشور و هشتمین استان در جذب سرمایه

علی منتظری رییس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان در این مراسم با تشکر از حضور وزیر دفاع و استاندار گیلان گفت: خدا رو شکر می‌کنیم که این پروژه ها در دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در دولت تدبیر و امید رخ داده است یادآور شد: استان گیلان یکی از استان های مستعد در بخش صنعتی است و در هه فجر امسال ۱۹ طرح صنعتی افتتاح شده که این طرح‌ها ۱۱۰۰میلیارد تومان اعتبار داشته و برای بالغ بر ۱۵۰۰ نفر اشتغال زایی کرده است.

منتظری اظهار کرد: سرمایه گذاری در گیلان جهش خوبی داشته و رتبه صنعتی دوازدهم کشور را دارا هستیم اما در جذب سرمایه گذاری در سال های اخیر جز هشت استان برتر ایران بودیم.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان افزود: مهمترین اقدام دولت تدبیر و امید توسعه صنایع سلولوزی بود زیرا مصرف این صنایع هر روز در زندگی مردم روبه افزایش است. صنایع سلولوزی ویژگی خاصی دارد و زراعت چوب به یک نهضت عمومی تبدیل میشود.

وی یکی دیگر از اقدامات سازنده دولت را تشکیل کارگروه رفع موانع تولید دانست و گفت: باید قبول کنیم که مشکل صنعت و تولید را به تنهایی نمیشود حل کرد.

منتظری از افتتاح طرح الیاف کربن که با مشارکت وزارت دفاع بوده خبرداد و افزود: امید داریم سال آینده طرح توسعه آن نیز با حضور شما افتتاح شود.

Share