دیارمیرزا گزارش می‌دهد

سفر اعضای شورای شهر رودسر به کیش و حواشی آن در شهر

رودسر – مدتی قبل اعضای شورا و شهردار رودسر برای شرکت در همایش شهر ایده آل عازم کیش شدند که این مسئله شایعات بسیاری را بوجود آورد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با توجه به نزدیکی انتخاب شوراها در شهرهای مختلف، حواشی و سوژه های بسیاری درباره شوراها بر زبان مردم است و نقل مجالس و محافل می شود و هر کاری که بخواهد صورت بگیرد، خواسته یا ناخواسته در نگاه مردم تجزیه و تحلیل می شود.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رودسر، مدتی قبل اعضای شورا و شهردار رودسر برای شرکت در همایش شهر ایده آل عازم کیش شدند که این مسئله شایعات بسیاری را بوجود آورد. عده ای از مردم حضور اعضای شورا در سفر کیش را بی معنی تلقی کردند و می گفتند هزینه ای که برای این سفر خرج می‌شود می توانست برای شهر خرج شده تا تاثیرش برای مردم باشد. و برخی دیگر اظهار داشتند شورای شهر به تفریح رفته اند و شهر را به حال خود رها ساخته اند و تعدادی نیز می‌گفتند اگر برای آموزش رفته اند مطمئنا رهاورد خوبی برای شهر خواهد داشت.

به سراغ اعضای شورای شهر رودسر رفتیم تا نظرات آنها را در این زمینه جویا شویم.

سید یزدان میرحبیبی در گفتگو با دیارمیرزا گفت: طی نامه ای از وزارت کشور به شهرداری های کل کشور همایشی در جزیره کیش با عنوان شهر ایده آل برگزار شد و از شهرداری ها و شورای شهر خواستند تا بجهت حضور در این همایش و کسب تجربه حضور یابند.

رییس شورای شهر رودسر افزود: رییس شورای عالی استانها نیز در این همایش و همچنین در نمایشگاههای فنی و تخصصی حضور داشتند که بسیار تاثیرگذار بود. به اعتقاد بنده در طی ۳ سال گذشته که این همایش با حضور تمامی شوراها و شهرداران سراسر کشور برگزار می‌شد باید حضور می یافتیم تا بتوانیم با دستگاههای تخصصی و بروز دنیا آشنا می‌شدیم و از همه مهم تر با تجربیات شوراها و شهرداران آشنایی پیدا می کردیم که متاسفانه عدم مدیریت در سه سال گذشته و در این زمینه باعث شد از حضور در این سفر آموزشی غافل شویم.

میرحبیبی به تجهیزات شرکت کمپوست حاضر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امکاناتی که می توانستیم با هزینه اندک و با استفاده از آن سرمایه گذاران در این شهر جانمایی کنیم همگی می توانست در سال اول رخ دهد که بجهت عدم حضورمان غافل ماندیم.

وی تصریح کرد: پارک های کودک و تجهیزات تخصصی کم هزینه، مبلمان جدید شهری با هزینه های پایین و اقساطی، دستگاه پاکسازی سواحل از دیگر مزایای نمایشگاه موجود در این همایش بود که بسیار حائز اهمیت بود.

مجتبی کاظمی عضو جوان شورای شهر نیز در همین زمینه گفت: صحبت های شهرداران مشهد و اصفهان بعنوان شهرداران کلان شهرها و نمونه فصل جدیدی از تجربیات مدیریت شهری را برای شورای شهر و همچنین شهردار متخصص رودسر ورق زد و توانست تجارب خوبی را برایمان به ارمغان آورد.
وی افزود: حضور در نمایشگاه علمی و تخصصی توانست کمک شایان توجهی به نظارت شورا در امور شهری و همچنین مدیریت شهری داشته باشد.

شهرام قهرمانی عضو دیگر شورای شهر شهر رودسر اظهار داشت؛ قوانین شهری و ترافیکی موجود در کیش نیز برای اعضای شورای شهر بسیار حائز اهمیت بود و می توانیم از قوانین موجود آن جزیره برای ارتقای قوانین شهری و ترافیکی شهر رودسر نیز استفاده نماییم.

سید محمد میراضی نایب رییس شورای شهر رودسر نیز اظهار کرد: ای کاش سال اول حضورمان در شورای شهر در این همایش و نمایشگاه شرکت می کردیم تا هم به تجاربمان افزوده میشد و هم با دسستاوردهای جدید آشنا می شدیم و آن زمان نیازهای شهر را بر همان اساس نیازسنجی می کردیم و برهمان اساس پروژه ها را اجرایی می ساختیم.

Share