شهردار ماسال خبرداد:

دهکده سینمایی در بام سبز ماسال احداث می‌شود

کاظمی گفت: این دهکده که بر اساس معماری قدیمی و بومی منطقه ساخته خواهد شد به عنوان لوکیشن سریال ها و فیلم های سینمایی استفاده می شود و علاوه بر آن قابلیت گردشگر پذیری خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باقر کاظمی شهردار ماسال با اشاره به حضور مدیر کل صدا و سیمای گیلان در ماسال گفت: قرار شد دهکده سینمایی صدا و سیمای گیلان در بام سبز ماسال عملیاتی شود. قبلا جلسه ای در صدا و سیما با مدیر کل محترم داشتیم که پس از آن کارشناسان آمدند و نهایتا تایید کردند.

کاظمی با اشاره به مجوزهای اخذ شده در بام سبز اظهارد اشت: مکان این دهکده در بام سبز است که جز ۲۰۰ هکتار پارک جنگلی ماست. ما مجوز حدود ۲۵ کلبه دیگر را هم داریم که نظر صدا و سیما این است که با مشارکت سازمان ما یک دهکده سینمایی در بام سبز ایجاد کنیم.

وی افزود: این دهکده که بر اساس معماری قدیمی و بومی منطقه ساخته خواهد شد به عنوان لوکیشن سریال ها و فیلم های سینمایی استفاده می شود و علاوه بر آن قابلیت گردشگر پذیری خواهد داشت.

شهردار ماسال در خصوص هماهنگی و مجوزهای لازم برای احداث دهکده از منابع طبیعی گفت: ما مجوز داریم و نیاز به اجازه منابع طبیعی نیست. مثل اینکه درباره دهکده اقامتی بام سبز ما با بخش خصوصی قرارداد بستیم. ما مجوز را از سازمان بازرسی قبلا گرفته ایم و حالا کل بام سبز را می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی کار کنیم. این مشاکرت بخش خصوصی در کتابچه منابع طبیعی هم آمده است منتهی منابع طبیعی برای این کار ضوابطی دارد که باید رعایت شود.

کاظمی در خصوص تلاش سایر شهرستان ها برای اخذ امتیاز دهکده سینمایی استان اظهار داشت: خیلی شهرهای دیگر هم اعلام آمادگی کرده اند اما چون ما مکان و مجوز و منابع را داریم مورد موافقت قرار گرفتیم و نهایتا امورز تفاهم نامه را نوشتیم و موارد صورتجلسه شد.

وی افزود: مقرر شد دفتر نمایندگی صدا و سیما را هم ما زمین بدهیم که با مشارکت دفتر را احداث کنند. همینطور برنامه ریزی شد یک برنامه نیم ساعته در سیمای گیلان با مشارکت شهرداری های تالش نشین با محوریت شهرداری ماسال تولید و پخش شود.

کاظمی در خصوص زمان اجرای این پروژه گفت: تاریخ دقیق اجرا هنوزمعلوم نیست اما آنها باید نقشه و مشخصات را بدهند و ما هم مجوز های لازمه را بگیریم و نهایت ظرف یک سال کار انجام شود.

Share