استاندار گیلان در بازدید از بزرگترین شرکت تولیدکننده داروی ضدسرطان غرب آسیا

۸ داروی جدید ضد سرطان تولیدی در گیلان تا پایان امسال وارد بازار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان ظهر امروز در بازدید از بزرگترین شرکت تولیدکننده داروی ضدسرطان غرب آسیا در شهر صنعتی رشت گفت: ۸ داروی جدید ضد سرطان تا پایان امسال وارد بازار می شود.

img_7485
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز با همراهی برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در بازدید از شرکت سبحان انکولوژی بزرگترین شرکت تولیدکننده داروی ضد سرطان غرب آسیا این شرکت را جزء افتخارات گیلان،کشور و منطقه دانست و افزود: این شرکت در بخش استفاده از دانش فنی روز دنیا و نیز اندیشه های داخلی و جهانی با تولیدات خود کار بزرگی در مبارزه با بیماری سرطان انجام داده است.
وی با اشاره به تولید ۸ محصول جدید ضد سرطان از سوی این شرکت که تا پایان سال وارد بازار می شود خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه این شرکت در تولید جوان است اما در سال گذشته ۳ میلیون یورو صادرات داشته است.
استاندار گیلان با بیان اینکه این شرکت امروز در کشورهای همسایه و نیز کشورهای دوردست حضوری موثر دارد گفت: سبحان انکولوژی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص کمک به محرومین و نیز در مسیر اندیشه دولت در بخش صادرات گامهای مثبتی برداشته است.
وی اظهار داشت: این شرکت محصولات مورد نیاز کشور و دنیا را با فناوری های دانش بنیان تولید می کند.
نماینده عالی دولت در گیلان حضور شرکت سبحان انکولوژی در تولید دارو را یکی از ظرفیت های توانمند استان و کشور دانست و افزود: خدمت به همنوعان چه در داخل و خارج کشور مایه خیر و برکت برای کشور است.
دکتر نجفی با اندیشه و شعار این شرکت را براساس امید به زندگی عنوان و اظهار داشت: اندیشه ی این شرکت بهره مندی از علم و دانش با نگاه درون زا و برون نگر است.
استاندار خاطرنشان کرد: این شرکت نمادی از تلفیق علم، دانش و تکنولوژی و مصداق اقتصاد درون زا و برون نگر برای خدمت به مردم است.

وی به ارتباط دانشگاه های بزرگ کشور با این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز باید از فرصت حضور این شرکت در استان با امضاء تفاهم نامه ای بهره لازم را در ارتقاء خدمت به مردم و تولید داروها ببرد
دکتر نجفی با اشاره به اینکه این شرکت در بخش پیشگیری و درمان سرطان نیز اقدامات موثری انجام داده است افزود: پروژه ای نیز برای پیشگیری از ابتلا به سرطان از سوی این شرکت در حال انجام است که هرگونه حمایتی از آن توسط دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها انجام می شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در تأمین امکانات و نیز اعطای تسهیلات ارزان قیمت از این شرکت حمایت همه جانبه خواهیم کرد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان ما با آن درگیر هستند استفاده از تسهیلات با سود بالا در سال های گذشته است که عمده درآمدهای آنان صرف پرداخت تسهیلات می شود.
وی افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با همکاری و ورود گسترده شبکه بانکی به این بخش تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنان قرار گیرد.
وی گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل نامگذاری شده است بسیار خرسندیم که فرهنگ اندیشه ی استقلال طلبی در بخش تولید تجلی پیدا کرده است.
استاندار گیلان به فراهم شدن فرصت های مختلف در فضای پس از موفقیت کشور در برجام اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم تمامی کارشکنی های استکبار و صهیونیستها که در این بخش داشتند خوشبختانه در مجموع توانستیم تحریم های ظالمانه را برطرف کنیم.
وی اظهار داشت: با به حداقل رسیدن فروش نفت و عدم وجود تراکنش مالی در غذا و دارو نیز در سخت ترین شرایط قرار داشتیم.
دکتر نجفی افزود: دولت تحت هدایت های عالمانه ی رهبر معظم انقلاب برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۸ موفق به ارتقاء سهمیه تولید خود در اوپک و فروش به هرکشوری شد.
وی گفت: ایران در سطح اوپک از لحاظ تعیین مقدار تولید و میزان قیمت نقش تأثیرگذاری دارد.
وی با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو و گرامیداشت ۳ شهید این روز گفت: اعتقاد داریم دانشگاه با اندیشه ی سیاسی و فرهنگی، پیشروتر از جامعه حرکت می کند و همیشه باید زنده بماند.
استاندار گیلان افزود: اندیشه ی امروز دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی استقلال، خودکفایی و به خود بالیدن است.
وی به سخنان رییس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران اشاره و خاطرنشان کرد: محور اصلی سخنان دکتر روحانی تقویت روحیه امید و شکوفایی آن در بین مردم بود.
دکتر نجفی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر زنده نگه داشتن امید به آینده در بین مردم تأکید داشته و دارند.
در این بازدید مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی با اشاره به اینکه این شرکت پیشرفته ترین،بزرگترین و کاملترین خطوط تولید داروی ضد سرطان کشور و غرب آسیا را در اختیار دارد اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ داروی ضد سرطان در این شرکت تولید می شود و هدف ما رسیدن به ۵۰ دارو است.
دکتر حمید مصطفوی با بیان تا پایان سال حداقل ۸ محصول جدید ضد سرطان وارد بازار می شود گفت: در این شرکت ۲ محصول با فناوری دانش بنیان تولید می شود که پس از آمریکا دومین تولید کننده آن هستیم که یکی ازآنان وارد بازار شده و دیگری نیز در آینده ای نزدیک به بازار عرضه می شود.
مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی میزان صادرات این شرکت در سال گذشته را سه میلیون یورو عنوان کرد و گفت: بخشی از سود این شرکت با توجه به اینکه زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار دارد برای اجرای پروژه های عام المنفعه بنیاد برکت نظیر مدرسه سازی در مناطق محروم می شود.

Share