لاریجانی خبرداد

بررسی حقوق تمام مدیران توسط دیوان محاسبات/ تنها ۴۰۰ مدیر تخلف داشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی لاریجانی بعد از ظهر امروز در نشست با نخبگان شهرستان علی‌آباد کتول اظهار کرد: ممکن است در دنیا برخی افراد برای منافع دنیا همانند گرگ به همدیگر حمله می‌کنند، اما نفس دین اسلام صلح، آرامش و خلوص در کارهاست. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نصیحت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی لاریجانی بعد از ظهر امروز در نشست با نخبگان شهرستان علی‌آباد کتول اظهار کرد: ممکن است در دنیا برخی افراد برای منافع دنیا همانند گرگ به همدیگر حمله می‌کنند، اما نفس دین اسلام صلح، آرامش و خلوص در کارهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نصیحت کردن و نقد درست کردن به حاکمان ضرورت دارد و ممکن است هر فردی اشتباه کند و بنابراین باید میدان برای آزادی فکر وجود داشته باشد.

وی افزود: ممکن است در برخی استان‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفته باشد و در برخی از استان‌ها سرمایه‌گذاری کمتری صورت گرفته باشد و حضور در استان‌ها و شنیدن گلایه‌ها برای پیشرفت مسائل در تمام کشور است.

لاریجانی درخصوص حقوق‌های نامتعارف گفت: اینکه عده‌ای در کشور حقوق‌های نامتعارف بگیرند، ظلم به کشور و نظام بوده و نباید اینطور عمل می‌کردند.

وی اضافه کرد: ما در کشور حدود ۹۵ هزار مدیر داریم و وقتی یک عده‌ای این کار را بکنند، علامت سوال برای تمام مدیران پیش می‌آید و این ظلم به این مدیران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس اقدام موثری انجام دادیم و به دیوان محاسبات گفتیم که حقوق مدیران تمام وزارتخانه‌ها و نمایندگان مجلس و نیروهای مسلح بررسی شود.

لاریجانی تاکید کرد: دیوان محاسبات بررسی کرد و از بین ۹۵ هزار مدیر، ۴۰۰ مدیر تخلف داشته و حقوق نامتعارف داشتند و برخی از این ۴۰۰ نفر وام‌های قرض‌الحسنه خلاف گرفته بودند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل بعد این گزارش به دیوان محاسبات ماموریت داده شد که تمام کسانی که حقوق اضافه گرفتند، باید اضافه حقوق را برگشت دهند که همه آنها به غیر از چهار نفر برگرداندند و چهار نفر باقی مانده به قوه قضاییه معرفی شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای آینده باید کاری می‌کردیم که این تخلفات صورت نگیرد، به همین منظور طرح یک فوریتی در مجلس مطرح شد و حدود مقررات دریافتی مدیران از حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر اعلام شد.

وی گفت: یک فوریت این قانون تصویب شد و به کمیسیون رفت و منتظر هستیم در کمیسیون تصویب شده تا در صحن به رای گذاشته شود.

لاریجانی در بخش دیگری با تاکید بر حضور مسئولان بین مردم و بیان اهمیت این امر از زبان پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: اینکه ما تلاش می‌کنیم با حضور در بین مسلمانان کارهایمان را انجام دهیم، باعث می‌شود قلب‌ها به یکدیگر نزدیک شده و مشکلات مردم حل شود.

وی اضافه کرد: نمازهای جماعت در کشور باید با رونق بیشتری انجام شود، توسعه نماز جماعت در کشور یک کار اساسی است که باید بیشتر ترویج شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان باید مساجد را مورد توجه قرار دهند، زیرا یک امر بسیار مهم در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به سفر خود به استان گلستان گفت: این سفر باعث فهم بیشتر نسبت به مشکلات استان گلستان و موجب تصمیم‌گیری بهتر درباره مشکلات این استان خواهد شد.

لاریجانی گفت: تلاش ما بر این است که مشکلات مطرح شده استان گلستان را در برنامه ششم بگنجانیم.

وی افزود: استان گلستان ظرفیت بالایی برای توسعه و جهش اقتصادی دارد و در مجلس تصویب کردیم که منابعی در اختیار دولت قرار گیرد تا مشکلات فرهنگیان و بدهی به پیمانکاران پرداخت شود که این موضوع باعث پیشرفت کشور می‌شود.

لاریجانی در پایان ابراز کرد: مصوبه‌ای به دولت ابلاغ شد که وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دچار جریمه نشود و از استاندار گلستان می‌خواهم این موضوع در استان گلستان نیز با جدیت دنبال شود و بانک‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

Share