مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت:

خدمات رسانی در حوزه شهری در شهر سامرا نخستین تجربه شهرداری رشت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از برپایی غرفه عکس امت واحده در سامرا خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  علیرضا قانع  در نشست ستاد اربعین  با اشاره به اینکه اقدامات انجمن شده در این ستاد به دو بخش نقدی و غیرنقدی تقسیم شده است اظهار داشت: در بخش نیروی انسانی نیز تقسیم بندی فعالیت‌ها انجام شده  و با توجه به ظرفیت اتوبوس‌هایی که داریم برنامه ریزی‌ها صورت گرفته است.photo_2016-10-30_13-53-34

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه در مجموع ۱۰۰ نفر به کربلای معلی اعزام می‌شوند تصریح کرد: ۸۸ نفر با اتوبوس و مابقی با ماشین آلات اعزام می شوند و تعدادی هم به‌صورت پیش قراول اعزام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی در حوزه شهری در شهر سامرا نخستین تجربه شهرداری رشت است افزود: با توجه به این امر یکسری چالش‌هایی پیش روی ما قرار داشت که با برنامه ریزی رفع و یا در حال برطرف شدن است.

قانع با بیان اینکه به‌دنبال بیمه مسئولیت اعزامی‌ها هستیم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی از کارگران برای تهیه پاسپورت مشکل دارند و قرار بر این شد که هزینه پاسپورت این عزیزان را ما تقبل کنیم.

وی افزود: همکاران در تلاش هستند تا برای هر ۱۰۰ نفر نیروی اعزامی پرونده مجزا و کارشناسی تهیه شود و کمیته‌هایی از جمله فرهنگی، نیروی انسانی و خدمات شهری در ستاد اربعین تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی اکیپ مستندسازی راه اندازی شده است گفت: در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های داخل مجموعه و نیروهایی که در کربلا و سامرا به ما می‌پیوندند استفاده می‌شود.

وی ایجاد موکب فرهنگی، نمایشگاه ضریح مهربانی، غرفه‌های فرهنگی، توزیع محصولات فرهنگی(پوسترهای امت واحده و حرم امام رضا(ع)) را از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین در کشور عراق عنوان کرد.

قانع اعلام کرد: برپایی غرفه چاپ عکس با عنوان امت واحده و غرفه زیارت مجازی حرم امام رضا(ع) و نیز غرفه تبلیغی و ترویجی با حضور روحانیونی که در عراق به ما می‌پیوندند دیگر از برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گفت: هماهنگی‌هایی انجام شده تا برخی برنامه‌های مشترک با بعضی از موکب‌های گیلانی مانند یادواره شهدای مدافع حرم داشته باشیم و اجتماع گیلانیان و زیارت اربعین از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در حوزه  خدمات شهری هنوز تمامی فعالیت‌ها تکمیل نشده است خاطرنشان کرد: رفت و روب و نظافت شهری از ترمینال تا حرم در شهر سامرا برعهده شهرداری رشت است و فردا به سامرا می‌رویم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

قانع اعلام کرد: اقلام کلی آتش نشانی و یک خودروی آتش نشانی، دو دستگاه خودروی مکانیزه جمع آوری زباله و یک دستگاه خاور و یک تریلی برای اعزام برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از اعزام ۳۵ کارگر با ۲ سرکار کارگر و در مجموع ۳۷ کارگر رفت و روب خبر داد و افزود: ۱۸ نفر از هنرمندان تئاتر، ۵ هنرمند در حوزه نمایشگاه و دو نفر مستندساز به کربلا و سامرا اعزام می‌شوند.

وی از تمامی کسانی که به صورت شبانه روزی برای انجام به موقع برنامه ریزی‌ها تلاش کردند تشکر کرد و گفت: کارهای روتین و یکسری هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
معاون مالی شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه درباره مباحث کلی پیرامون کربلا، نجف و اقدامات خدمات شهری هماهنگی‌های لازم انجام شده است افزود: در حوزه نقدی و لجستیک و هزینه‌های نقدی در خارج کشور برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

ماه پسند با بیان اینکه مجموعه شهرداری آمادگی خدمات رسانی در سامرا را دارد تصریح کرد:  برای حوزه لجستیک هماهنگی‌های لازم با بخش مالی, حقوقی و نیروی انسانی در حال انجام است.

tel final1

Share