دیارمیرزا گزارش می‌دهد

تصاویری از روستای سیل زده بسک تالش/شدت سیلاب در ۷ سال گذشته بی سابقه بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روستای بسک از توابع دهستان کوهستانی بخش مرکزی تالش یکی از روستاهای محروم این شهرستان است که در مسیر ییلاق سوباتان قرار دارد. یکی از ساختمان های مسکونی و چند انباری علوفه، تنور محلی و اصطبل دام در این سیل صدمه دید و دهها قطعه طیور و ماکیان تلف شدند و بیش از ۲۰ اصله درخت نیز آسیب جدی دید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روستای بسک از توابع دهستان کوهستانی بخش مرکزی تالش یکی از روستاهای محروم این شهرستان است که در مسیر ییلاق سوباتان قرار دارد. یکی از ساختمان های مسکونی و چند انباری علوفه، تنور محلی و اصطبل دام در این سیل صدمه دید و دهها قطعه طیور و ماکیان تلف شدند و بیش از ۲۰ اصله درخت نیز آسیب جدی دید. ورود خسارت به شبکه برق خانگی این روستا قسمت دیگری از صدمات سیل اخیر بود.photo_2016-10-31_12-52-33

چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش و رضا تعلیمیان رییس اداره آب منطقه ای غرب دور گیلان به همراه تعدادی از دهیاران این بخش از محل وقوع سیل بازدید کردند و اقدامات حفاظتی اولیه در این مورد اجرا شد.
شکوری در گفتگو با دیارمیرزا در مورد نحوه مقابله با اثرات این سیلاب گفت: میزان سیلاب به فرماندار تالش گزارش خواهد شد تا به صورت اضطراری یک دیواره حفاظتی در کنار نقاط آسیب دیده احداث شود.

وی تصریح کرد: شدت این سیلاب در ۷ سال گذشته بی سابقه بوده که موجب تخریب دیواره گابیونی نیز شده است.

وی افزود: نیاز تا بستر رودخانه ساماندهی شود و به همین جهت ورود ماشین آلات سنگین به بستر رودخانه ضروری است و این امر نیاز به هماهنگی با سازمانهای مختلفی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم به شدت از نظر روحی آزرده خاطر شده بودند که حضور به هنگام مسوولان و برآورد خسارت موجب دلگرمی، آرامش و ایجاد روحیه امید در آنها شد.

 

tel final1

Share