دیارمیرزا گزارش می دهد

روز جهانی کودک در تالش به یاد کودکان تشنه کربلا برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم روز جهانی کودک روز شنبه ۱۷ مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش برگزار شد. تعدادی از کودکان و والدین آنها با شرکت در این مراسم یاد کودکان تشنه کربلا را گرامی داشتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم روز جهانی کودک روز شنبه ۱۷ مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش برگزار شد. تعدادی از کودکان و والدین آنها با شرکت در این مراسم یاد کودکان تشنه کربلا را گرامی داشتند. مداحی، قصه گویی، اجرای سرود، برگزاری مسابقه و بازدید از نمایشگاه فعالیتهای تابستانی امسال کانون بخش های دیگر این ویژه برنامه بود.۲۳
شهلا ابراهیمی رییس این کانون در گفتگو با دیارمیرزا با گرامیداشت این روز گفت: تقارن روز کودک و عزاداری امام حسین (ع) موجب شد تا یک برنامه مذهبی شکل بگیرد که عنوان «کودکان کربلا تشنه هستند»، برای آن انتخاب شد.
وی افزود: در این برنامه بیان ارزشهای والای عاشورایی برای کودکان شرکت کننده موجب شد تا جلوه های زیبایی از ترویج دین و فرهنگسازی شکل بگیرد که هماهنگی جالبی بین کودکان را موجب شد که با توجه به رده سنی این کودکان، دور از انتظار بود.
ابراهیمی همچنین افزود: حضور یک مداح و قصه گوی نوجوان از دیگر نقاط قوت این برنامه بود.
مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش تصریح کرد: این کانون دارای ۲ مرکز در شهرهای تالش و اسالم است که در زمینه فرهنگی، ادبی و هنری فعالیت می کند و تاکنون ۴۲ عنوان برنامه را اجرا کرده است.
این فعال فرهنگی تعداد مربیان ثابت و غیرثابت کانون را ۲ و ۳ تن اعلام کرد که این کانون با وجود تنگناهای مالی و انسانی عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشته اند.
ابراهیمی گروه هدف این مجموعه را سنین ۶ تا ۱۷ سال اعلام کرد که ۲ هزار و ۵۳۶ عضو دارد که از این تعدادیک هزار ۶۴۲ دختر و ۸۹۴ نفر پسر هستند.
وی از راه اندازی آموزش پیش دبستانی با محوریت قرآنی و خلاقیت خبر داد که در اولین سال فعالیت ۷ دانش آموز دارد.
این تحصیل کرده ادبیات در زمینه رویکرد کتاب محور این کانون گفت: کتابخانه های شهری این کانون ۱۸ هزار و ۶ صد جلد کتاب دارد. وی اضافه کرد: ۱۰ هزار جلد کتاب در بخش روستایی نیز در بین علاقمندان به صورت پست رایگان توزیع می شود که مطالعه کنندگان پس از مطالعه کتابها را با پاکت مخصوص نهاده شده در بسته به صورت پستی به کانون باز می گردانند.
این بانوی فرهنگی در مورد فعالیت های این کنون در سطح کشور گفت: کانون تالش در ۸ دوره متوالی در جشنواره فرهنگی رضوی مشارکت کرده که دارای منتخبین کشوری و بین المللی در حوزه شعر و قصه گویی است.
وی درخشش کودکان و نوجوانان تالش را در جشنواره های نقاشی در کشورهای تایلند و مجارستان یکی دیگر از موارد توانمندی های سرمایه های انسانی منطقه بیان کرد.
ابراهیمی چالش مالی را مهمترین مورد در فعالیتهای این کانون بیان کرد که با کمک های فرمانداری، شهرداری و شورای شهر تالش و در مواردی سپاه پاسداران تالش، قسمتی از این نیازها حل شده است.

tel final1

Share