نشست سفیر ارمنستان با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندر انزلی

بازدید سفیر ارمنستان از اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چراغی همچنین به وجود کریدورهای ارتباطی که از کشور ایران عبور می کنند اشاره کرد و اظهار داشت: ما می توانیم از طریق این کریدورها، کالاهای وارداتی و صادراتی کشور ارمنستان را حمل و نقل و مدیریت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آراداشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در نشستی با حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با ظرفیتهای موجود در بندر انزلی آشنا شد.

photo_2016-11-04_12-15-12

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این نشست توضیحاتی در خصوص وضعیت، ظرفیت، میزان تخلیه و بارگیری و طرح توسعه بندر انزلی ارایه داد.

چراغی همچنین به وجود کریدورهای ارتباطی که از کشور ایران عبور می کنند اشاره کرد و اظهار داشت: ما می توانیم از طریق این کریدورها، کالاهای وارداتی و صادراتی کشور ارمنستان را حمل و نقل و مدیریت کنیم.

وی اشاره کرد در بندر انزلی قوانین منطقه آزاد حکم فرماست و در روابط دو کشور می توان از ظرفیتهای منطقه آزاد نهایت بهره را برد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نقش بنادر گیلان در گسترش روابط اقتصادی با ارمنستان پرداخت و افزود: ظرفیتهای لجستیک بخش خصوصی ایران و ارمنستان می توانند تفاهم نامه های دوجانبه را به امضاء برسانند و هر دو دولت از آنها حمایت کنند، چون رمز موفقیت تجارت در یک سیستم لجستیک کارآمد نهفته است.

چراغی خاطر نشان کرد: در تجارت، صرفه جویی در زمان و هزینه از مهمترین عوامل به شمار می آیند و کشور ارمنستان از طریق بندر انزلی می تواند در کمترین زمان ممکن به تهیه کالاهای خود بپردازد.

وی از این نشست اظهار خرسندی نمود و افزود: با توسعه روابط و این نشستها می توان به ارتباط بیشتری رسید.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران نیز ضمن اظهار خرسندی از این نشست گفت: این اولین سفریست که به استان گیلان و بندر انزلی داشته ام و این ملاقاتها می توانند در تحکیم روابط فیمابین تاثیر بسزایی داشته باشد.

آراداشس تومانیان افزود: در سیاست خارجی کشور ارمنستان روابط با ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، روابط مابین دولتها و ملل بسیار خوب می باشد اما در روابط اقتصادی هنوز کارهای زیادی باید انجام داد و شناخت متقابل و درک از یکدیگر برای روابط اقتصادی مهم می باشد.

تومانیان همچنین از ایجاد کریدور مشترک بین دو کشور استقبال کرد و افزود: با ایجاد این کریدور خیلی کارها می تواند برای دو کشور اتفاق بیافتد.

در پایان این نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان هدیه ای به رسم یادبود به سفیر ارمنستان اهداء نمود.

Share