صبر مردم به پایان رسید

واکنش کارگرنیا به بستن جاده سراوان توسط مردم؛ انباشت زباله در سراوان سبب شرمساری است/ مردم حق دارند اعتراض کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: انباشت زباله در سراوان و آلودگی منطقه موجب نارضایتی مردم شده و سبب شرمساری برای مسؤولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد حسین واثق‌کارگرنیا با اشاره به اقدام مردم سراوان در بستن راه عبور کامیون‌های حمل زباله و نگرانی از هجوم مگس به مناطق مختلف سراوان، اظهار کرد: مردم حق دارند چنین اقدام‌هایی را انجام دهند.kargarnia

وی با بیان اینکه انباشته شدن زباله‌ها در سراوان مشکلات زیادی برای مردم منطقه ایجاد کرده است، افزود: از گذشته‌ سراوان محل دفن زباله‌ها بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: آلودگی منطقه سراوان رشت و نارضایتی مردم این منطقه برای مسؤولان سبب شرمساری است.

وی اضافه کرد: اکنون زباله چند شهر از جمله رشت، لشت‌نشا و خشکبیجار در سراوان سرازیر می‌شود.

این مسؤول گفت: در شرایط فعلی شهرداری چاره‌ای غیر از ریختن زباله در منطقه سراوان ندارد اما اقدام‌هایی نیز در این زمینه انجام شده تا آلودگی را به حداقل برسانیم.

واثق‌کارگرنیا موضوع خرید زباله‌سوز را از جمله اقدام‌های عنوان کرد که برای رفع مشکل آلودگی سراوان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خرید زباله‌سوز از دوران شورای سوم مطرح شد، تصریح کرد: در این راستا مکاتباتی با یک شرکت چینی انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: در بودجه سال ۹۵ شهرداری رشت نیز اعتباراتی برای احداث تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، روزانه ۴۵۰ تن زباله شهر رشت و ۲۵۰ تن زباله شهرهای اطراف از جمله خمام، لشت‌نشا و خشکبیجار وارد منطقه سراوان می‌شود.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به اینکه در بحث ایجاد تصفیه‌خانه نیازمند تحویل زمین از سوی منابع طبیعی هستیم، افزود: باید قطع اشجار در دستور کار قرار گیرد و تاکنون منابع طبیعی زمین لازم را تحویل نداده و به همین دلیل کار به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای احداث زباله‌سوز مهیا و تحویل پیمانکار شده است، خاطرنشان کرد: قرار است زباله‌سوز در جنب کارخانه کود آلی واقع در جاده لاکان احداث شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت هزینه خرید دستگاه زباله‌سوز را حدود ۱۶۰میلیارد تومان‌ عنوان کرد و گفت: بودجه لازم برای خرید آن از طریق اعتبارات ملی مهیا شده است.

وی یادآور شد: به منظور کاهش آلودگی‌های منطقه سراوان سم‌پاشی روزانه زباله‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته تا حشرات و آلودگی منطقه تاحدودی کاهش یابد.

واثق‌کارگرنیا کشت گیاه رتیور در اطراف رودخانه‌ها را از دیگر اقدام‌های فعلی ذکر کرد و یادآور شد: این گیاه قادر به کاهش آلودگی‌های رودخانه بوده و با کشت آن آلودگی شیرابه‌هایی که وارد رودخانه‌ها می‌شود کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در طی دو تا سه ماه آینده کشت گیاه رتیور آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: با احداث تصفیه‌خانه و دستگاه زباله‌سوز آلودگی‌های این منطقه تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

tel final1

Share